AndroidHealthClinic

calorieverbuik en calorie inname check

markdeboer12

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
70kg
ik heb op verschillende sites gekeken naar hoeveel caloriën ik nou verbruik per dag, en om dat te gaan vergelijken met hoeveel ik eet,

maar nergens kan ik dat redelijk accuraat vinden. dus was mijn vraag of jullie weten wat ik goed/verkeerd doe en/of toch nog goede sites weten voor mij.

ik ben bedrijfsautomonteur van beroep wat dus ook al redelijk fysiek kan worden,

maandag ochtend sport ik 1.5 uur aan cardio, en maandag avond ben ik 1.5-2 uur aan het fitnessen

dinsdag avond ben ik 1.5-2 uur aan het fitnessen

woensdag middag doe ik hardlopen 5-10km en woensdag avond weer 1,5-2uur fitnessen

donderagavond doe ik 1,5-2 uur fitnessen

en vrijdagochtend weer 1,5-2uur fitnessen

zaterdag fitnessen ik thuis dus is wat minder intensief maar toch ook 1-1,5 uur

en zondag doe ik of cardio of weer 1-1,5 uur fitnessen.

ik fiets ook heen en weer naar het werk. is ongeveer 1,5km per dag maar is toch wat.

wat ik eet is doordeweeks :

0630 2 boterhammen kipfilet/boterhamworst
1000 2 boterhammen kipfilet/boterhamworst en een liga milkbreak koekje.
1200 2 boterhammen met 2 gebakken eieren.
1500 2 boterhammen kipfilet/boterhamworst
1700 avondeten wat verschilt, van aardappelen met rodekool tot bami met satesaus.

in het weekend is het wat minder vast wat ik eet, maar ook altijd 2 gebakken eieren per dag en vaak op zaterdagavond patatdag.

graag krijg ik tips en tricks van jullie over wat ik ongeveer binnen krijg en wat ik verbruik, zodat ik serieus kan bulken of cutten.

Der gaat hier op het forum echt een hele handige sheet rond waarop je zowel je behoefte kan berekenen (harris-benedict en katch mc ardle methode) en daarnaast ook je voedingsschema in op kan stellen.

Ik heb er zelf echt superveel aan!
Word regelmatig gepost door meer frequente bezoekers (ik was alleen maar meelezer :p)
Zal even voor je kijken of ik hem kan vinden.

Onderaan dit topic staat ie, kun je zo downloaden voor op de pc:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
hardstikke bedankt alvast, maar wat betekend dat "katch mcardle"? ik hoor het voor het eerst namelijk.

Dat is de manier van berekenen.
om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

bereken je behoefte met de sheet die je al hebt.

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

je eet in mijn ogen sowieso te weinig. Ik eet al meer dan dat....en sport maar 2 x een klein uurtje in de week.

Dat is de manier van berekenen.
om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

bereken je behoefte met de sheet die je al hebt.

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

je eet in mijn ogen sowieso te weinig. Ik eet al meer dan dat....en sport maar 2 x een klein uurtje in de week.
Prima aanvulling, Thanks!

Nog wel 1 vraagje... Die 500+/- is toch geen vast gegeven?
Ik zie het hier vaker voorbij komen maar in burn the fat, feed the muscle word gesproken over 15-20% boven/onder onderhoud afhankelijk van bulk of cut een dat lijkt me dan nauwkeuriger al komt dat voor sommige misschien wel overeen met 500 Kcal?

Burn the fat, feed the muscle overigens via dit forum ontdekt en echt een aanrader als je beetje engels kan To

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 21:31 ----------

hardstikke bedankt alvast, maar wat betekend dat "katch mcardle"? ik hoor het voor het eerst namelijk.

Zoals gezegd en bereken methode...
Harris Benedict gaat uit van m/v, gewicht, lengte en leeftijd

Katch MC ardle geloof ik van vetpercentage, Vvm, leeftijd en totale gewicht. Man of vrouw word niet mee genomen omdat dat verschil al terug te zien is in vet percentage.

MC ardle schijnt nauwkeurig te zijn op voorwaarde dat je je vetpercentage nauwkeurig hebt laten meten/weet. (vetmetingen op een weegschaal zijn niet nauwkeurig! :-P)

Laatst bewerkt:
Het is een indicatie die +/- 500 kcal. De een moet meer en de ander minder nemen. Dat moet je uitvinden. Is persoonsafhankelijk. Net als zo een berekening van onderhoud. Als ik me aan die berekening zou houden zou ik knetterhard afvallen. terwijl ik maar 2 x in de week max 1 uur KT doe en verder niets.. het zijn allemaal indicaties!

Terug
Naar boven