XXL Nutrition

Case - Spieren kweken

Case

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
61kg
Vetpercentage
2%
Ik ben Case. 18 jaar oud, 1.88m en weeg 62kg. Ik heb me sinds kort (2 weken) ingeschreven bij een gym. Ik ga vanaf volgende week 4x per week naar de gym om krachttrainingen te doen. Hierbij heeft een vriend van me een schema opgesteld. Ik ben ook nog bezig met een voedingschema. De reden dat ik hier een account heb aangemaakt is om te kijken hoe alles in zijn werking gaat en natuurlijk om opbouwend kritiek te ontvangen. Wat vinden jullie van de schema die ik heb gekregen?

Set 1, 10 Herhalingen maximale gewicht
Set 2, 8 Herhalingen maximale gewicht
Set 3, 6 Herhalingen maximale gewicht
Set 4, 5 Herhalingen maximale gewicht

Gewicht oplopend, herhalingen aflopend bij elke set

Zondag:

- Warming up
8 pull ups & 10 chin ups, aantal sets sit ups.

- Bovenrug
* Lat Pulldowns
* Dumbbell Rows
* Machine Rows

- Schouders
* Dumbbell Shoulder Press
* Upright Rows

- Buik
* Weighted Sit Ups

Dinsdag

- Warming Up
* 10 chin ups

- Biceps
* Preachers Curls
* Varierend ene keer concentration curls, andere keer barbell curls, cable curls of dumbbell curls

- Benen
* Legg Press
* Leg Extensions

- Extra
* Close Grip Pulldowns

Donderdag

Warming up
* Fist Push Ups

- Borst
* Bench Press
* Dumbbell Flys

- Triceps
* Tricep pushdown
* Close Grip Bench Press
* Weighted Bench Dips (pak je tevens ook borst mee)

Zaterdag

- Benen
* Leg Extentions
* Weighted Squats

- Onderrug
* Machine Lower-BackExtension

- Triceps
* Normal Dips

Allereerst welkom :D

En ten tweede, wel erg weinig oefeningen per spiergroep als je het mij vraagt? (En dan doel ik op borst, schouders)

Ik zou sowieso incline bench/dumbbell press, military press en squaten toevoegen.

Zou idd ook wat incline werk bij borst doen.

Je kan ook bij de schouders een oefening voor de achterkant erin doen, zoals bent over dumbbell raises, dan pak je die ook nog mee

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, dat zal ik effe meenemen! Nog meer verbeterpunten?

Voor de rest zijn het te weinig oefenigen, bij borst rug en benen kun je er vier doen en bij schouders en armen 3 . Dus bij je triceps kan je bijvoorbeeld skullcrushers en close grip bench presses toe voegen.

Bedankt! Is er ook een voedingsschemahier ergens te vinden die bij me zou passen?

probeer er zelf eerst een te maken, ieder lichaam is anders dus je kan niet echt kant en klare schema's maken. Lees gewoon de stickys in de voedingssectie en dan moet alles goedkomen. Als je met je schema klaar bent moet je hem daar ff posten en dan kijken we wel of het goed is:)

eerste twee maanden rustig aan doen. Je lichaam (pezen en aanhechtingen) moeten wennen aan de gewichten die je gaat gebruiken. Als je nu direct al heel zwaar gaat beginnen loop je dikke kans op een blessure. Bij jou specifiek is die kans waarschijnlijk nog groter omdat je zo dun bent.
Dus gewoon simpel 3setjes van 10herhalingen doen en niet altijd tot failure trainen.

Wat eet je nu op een dag?

Ik ben nu bezig om een vaste voedingsschemate maken, zodra ik die af heb zal ik het hier posten.

Wederom bedankt voor de tips!

Terug
Naar boven