AndroidHealthClinic

Casseine - Acne

PapaJonko

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
72kg
Goededag Heren,

Heb hier meerdere malen gelezen dat Whey en melk beide voor meer acne kunnen zorgen. Geld dit ook voor miscellar casseine, of is dat een verkeerde conclusie die ik trek?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden

Ja dat klopt, bij Whey en melk krijg je vaak eerder acne. Dit komt door het gehalte lactose wat in het product zit. In bijvoorbeeld een Isolaat-eiwit heb je veel minder lactose, wat resulteerd in minder acnee of zelfs niet. De hoeveelheden die daarin zitten zijn eigenlijk verwaarloosbaar (0.05gr ofzo per 100). Bij casein ligt het volgens mij ook ontzettend laag, alleen kan ik dat momenteel niet terug vinden. Ik weet niet hoe gevoelig je ervoor bent en wat je ervaringen zijn?

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat klopt, bij Whey en melk krijg je vaak eerder acne. Dit komt door het gehalte lactose wat in het product zit. In bijvoorbeeld een Isolaat-eiwit heb je veel minder lactose, wat resulteerd in minder acnee of zelfs niet. De hoeveelheden die daarin zitten zijn eigenlijk verwaarloosbaar (0.05gr ofzo per 100). Bij casein ligt het volgens mij ook ontzettend laag, alleen kan ik dat momenteel niet terug vinden. Ik weet niet hoe gevoelig je ervoor bent en wat je ervaringen zijn?

ik ook niet want heb het nog nooit weg gelaten, maar zit er nu serieus over na te denken. wou alleen mijn casseine shake liever niet skippen maar als ik jou goed begrijp kan die heel goed blijven

Neem een muscle of monster milk dan voor het slapen, is een lactose-vrije traag verteerbare eiwit.

In Isolaat eiwitten zou het in principe niet een probleem moeten zijn. Heb je er nu al wel last van dan? Krijg je uitslag oid? Want als je nergens ervaringen mee hebt, uitslag oid dan kan je misschien zoiets proberen? http://bodyenfitshop.nl/micellar-caseine/body-fit-sportsnutrition/micellar-casein-perfection Daar heb je 24 sachets (24 avonden in principe, bijna een maand) om te proberen of je er last van krijgt. Ik ga er vanuit van niet. Dan weet je in ieder geval of je er wel of geen acne van krijgt.

Ook heb ik op internet even gezocht voor je, wat betreft met lactose in casein. Echter kon ik niet iets nuttigs vinden. Zie: http://www.google.nl/search?gcx=w&i...p.,cf.osb&fp=d475a0ddfe08e8a8&biw=944&bih=951

ik pak momenteel 1 whey shake en 1 miscellar caseine shake per dag, wel allebei met melk. maar krijg er wel wat acne van (ten minste ik denk dat dit een oorzaak is, vandaar dat ik het een tijdje wil elimineren om te zien of het beter wordt).
Maar in de tussentijd wil ik toch voldoende eiwitten binnen krijgen, en met gewoon eten overdag lukt dat op zich prima, maar zit alleen met de caseine shake voor de nacht, die zou ik graag in mijn schema houden maar dan met water ofzo.

Probeer is kwark dan inplaats van miscellar caseine, je geen verschil merken ofzo kwa spiergroei. maar mischien krijg je er wat minder puisten van. of accepteer dat je wat puisten heb. ik zit helemaal onder, dus niet zo zeiken:)

Neem een muscle of monster milk dan voor het slapen, is een lactose-vrije traag verteerbare eiwit.
Dit inderdaad of probeer eens biergisttabletten. Bij de drogist verkrijgbaar en spotgoedkoop. Probeer ook je gezichtshuid goed schoon te houden. Ik gebruik facewash onder de douche en reinigende tonic voor het slapen gaan (allebei van de HEMA) en dat werkt prima, reinigt echt goed. Je hebt verschillende varianten, ik gebruik die voor vette huid maar je hebt ook voor droge huid of normale huid. Succes!

Wat ik uit het lezen van wetenschappelijke bronnen heb opgemaakt is dat het niet de caseine is die een verhoogd risico voor acne oplevert (en whey dus ook niet) maar dat het puur en alleen de melkproducten zijn die extra risico geven (een andere component in melk is de oorzaak, ik meende te herinneren hormoonresten maar ben niet zeker). Ook hoge GI voedselproducten (snelle suikers) kunnen invloed hebben.

Of er verschil zit in risico met gewone melk en andere producten (kwark/yoghurt) weet ik niet. Maar als je bang voor acne bent zou ik dus eerder voor caseinepoeder opteren dan kwark.

Dus als je bang bent voor acne zou ik banger zijn voor snelle suiker en melkproducten, al is het effect van deze producten vermoedelijk alsnog niet erg sterk. Zelf merkte ik geen verschil tussen het schrappen van zuivel en het nemen van +3L zuivel per dag op acne (en ik ben vrij gevoelig voor acne).

Uiteindelijk wil ik nog benadrukken dat iedereen anders reageert op voedingsproducten en dat je zelf zult moeten ondervinden welke producten bij jou invloed hebben op acne.

thanks allemaal!!
heb besloten gewoon door te gaan met casseine gemixt met melk, aangezien het toch geen significante verandering teweeg zal brengen liever wat puisten

Terug
Naar boven