XXL Nutrition

Cd laden niet zichtbaar (stuurprogramma foetsie?)

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Mijn laptop van 9 jaar oud heeft opeens geen cd laden optie meer bij: deze computer. Ook wanneeer ik een cd in de laden doe ziet hij niets, opent hij ook niets.

Bij alle hardware (systeem?) staan er uitroeptekens bij de cd laden (cd afspeel mogelijkheden hardware of zoiets?)

Wanneer ik wat specifieker ga kijken; wordt er gezegd dat er geen stuurprogramma is voor de cd rom laden ??:huh::eek:

Hoe kan dat nu? Deze is er gewoon 9 jaar lang wel geweest.
Geen idee wat ik gedaan zou hebben.
Heb ook geen idee hoe ik daaraan zou moeten komen. En welke cd laden het is hoe ie heet?
(zit geen internet op laptop; bewuste keuze): wat nu te doen?

Kan een systeemherstel wat oplossen? foutopsopsoring en reperatie heeft niets uitgehaald.

daar istieweer, je zegt het zelf al je laptop is 9 jaar oud, succes!

Je laptop is aan afsterven. Valt nog mee na 9 jaar, de mijne begeeft het 2 jaar na aankoop.

Drivers opnieuw installeren?

Heb je al geprobeerd de boel te formatteren of even flink te schudden?

• Topic Starter Topic Starter
Zou toch belachelijk zijn elke 2 een nieuwe laptop :eek:???

Maar goed. formateren doe ik liever niet, alleen als nood middel.
Had gehoopt dat iemand een specifieker iets had voor wanneer een cd rom station niet meer zichtbaar is. Hoe kom ik specifiec aan een stuurprogramma voor een cd laden van een laptop die zo oud is?

heb je je bonnetje nog, misschien kun je bij die winkel gaan zijken? ipv op een BODYBUILDINGforum.

heb je onlangs nieuwe apparatuur geinstalleerd? externe harde schijf, usb sticks of iets dergelijks? kan misschien dat de stationsletter is ingenomen door andere apparatuur oid.
hoe reageert je laptop als je de cd erin doet?

misschien is ie wel stuk na 9 jaar, ook al zou dat wel heel erg vreemd zijn!!!!

bij nader inzien kan ik het me nauwelijks voorstellen!

alles met een uitroepteken verwijderen uit de lijst, en je laptop opnieuw opstarten... dan vindt hij normaal gezien terug "nieuwe" hardware

met wat geluk staan de juiste drivers nog op je laptop, anders --> GooGle ;-)

Is dit een BB forum of een computer forum? Alleen maar van die debiele vragen van je :fuu: Dit is trouwens ook een toppertje van je http://forum.dutchbodybuilding.com/f152/vhs-film-over-film-opgenomen-224599/ Misschien moet je die 9 jarige oude laptop eens tegen een muur gooien. Denk dat die dan wel weer de optie cd laden heeft.

jouw commentaar lijkt me meer in de richting debiel te gaan.

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:01 ----------

daar istieweer, je zegt het zelf al je laptop is 9 jaar oud, succes!

als het jouw niet intereseerd , wat doe je dan in deze sectie sterke man? in plaats van te zeiken zou je beter een oplossing zoeken :p

• Topic Starter Topic Starter
Kan me niet heugen dat ik onlangs iets aparts heb geinstalleerd of zo.
Na 9 jaar stuk gaan kan (kan al na 2 dagen), maar zo plots (alhoewel heb onderhand wel alles meegemaakt zo'n beetje).

Maar dat lijkt niet het geval te zijn.

En nee, ik ga geen laptop stuk gooien omdat ie 9 jaar oud is. En zeker niet in deze donkere tijden ;)

De station letter schijnt niet te zijn ingenomen of zo.

den_dimi; dat lijkt er meer op in de richting wat het zou kunnen zijn.
Ik had daar we; al wat mee gestoeit, maar niet echt opnieuw opgestart.
Eens proberen, hopelijk heb je gelijk!

Je kunt de tool 'cd/dvd fix' proberen. (ik weet de exacte naam zo even niet uit mijn hoofd noch waar je het kunt downloaden. Maar via Google moet je vast wel iets kunnen vinden als je zoekt op cd/dvd fix)

Verder zou je ook onder apparaatbeheer even het desbetreffende station met uitroepteken kunnen verwijderen en dan zoeken naar gewijzigde apparaten. Dan installeert ie het apparaat opnieuw.

En anders gewoon een nieuw station kopen. Zullen niet zo heel prijzig zijn. (en een goede winkel bouwt hem ook wel voor je in, dus daar hoef je geen nieuw topic op DBB voor te openen :D)

misschien moet je je autoexe.bat veranderen zodat dos je cd-rom speler kan vinden (of was er toen nog geen dos?)

Terug
Naar boven