Kubotai
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
- 24%
Na een tijdje meelezen, ga ik me hier toch voorstellen.
Dat klinkt misschien wat twijfelend, en dat klopt ook. Ik heb mezelf nooit als 'body builder' gezien. Maar nadat ik vorig jaar 22kg afgevallen ben, ben ik anders naar mezelf en mijn lijf gaan kijken.
Het voelt al hartstikke goed om zoveel kg's vet kwijt te zijn en er zoveel bewegingsvrijheid en zelfvertrouwen voor terug te krijgen. Zo voel ik me beter in mn vel en kan ik tegenwoordig ook sporten zonder dat alles mee-trilt en mijn bovenbenen kapot schuren tijdens het hardlopen.
Maar als je in zo'n jaar meemaakt hoeveel een lijf kan veranderen, dan wil je meer.
Ik wil strakker, sterker en gespierder/gestroomlijnder worden.
Daarom heb ik me in oktober ingeschreven bij een sportschool waar begeleiding gegeven wordt.
Sindsdien ga ik 2x per week sporten.
Begin nu ook verschil te zien met een paar maanden geleden. Zo zijn mijn benen steviger aan het worden en krijg ik mini spierballetjes.
En dan gaat het toch 'Bodybuilden' heten denk ik?
Af en toe zoek ik hier wat info over bv. eiwitshakes en trainingsschema's / voedingsschema's. En dan wordt het toch ook tijd om zelf eens een logje aan te maken om me voor te stellen, advies te vragen en medetrainsters te meeten.
So, Hello at the beginning of a new me!
---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------
trainingsschema:
(full body)
6min cardio/warming-up
3x15 x20kg squat met dumbbells
3x10 x25kg legbend op apparaat
3x30 lunges
3x10 x30kg sitting calf raises
3x8 x5kg chest flies (schuin)
3x8 x6kg dumbbell press (flat)
3x8 x25kg seated row
3x8 x30kg latt pull
3x8 x6kg dumbbell press (zittend)
3x8 x4kg One-Arm Triceps Extension
3x8 x6kg Dumbbell Hammer Curls
3x8 x30kg tricep extension
+ een aantal buikspieroefeningen
6min cardio/cooling down + stretchen
Dat klinkt misschien wat twijfelend, en dat klopt ook. Ik heb mezelf nooit als 'body builder' gezien. Maar nadat ik vorig jaar 22kg afgevallen ben, ben ik anders naar mezelf en mijn lijf gaan kijken.
Het voelt al hartstikke goed om zoveel kg's vet kwijt te zijn en er zoveel bewegingsvrijheid en zelfvertrouwen voor terug te krijgen. Zo voel ik me beter in mn vel en kan ik tegenwoordig ook sporten zonder dat alles mee-trilt en mijn bovenbenen kapot schuren tijdens het hardlopen.
Maar als je in zo'n jaar meemaakt hoeveel een lijf kan veranderen, dan wil je meer.
Ik wil strakker, sterker en gespierder/gestroomlijnder worden.
Daarom heb ik me in oktober ingeschreven bij een sportschool waar begeleiding gegeven wordt.
Sindsdien ga ik 2x per week sporten.
Begin nu ook verschil te zien met een paar maanden geleden. Zo zijn mijn benen steviger aan het worden en krijg ik mini spierballetjes.
En dan gaat het toch 'Bodybuilden' heten denk ik?
Af en toe zoek ik hier wat info over bv. eiwitshakes en trainingsschema's / voedingsschema's. En dan wordt het toch ook tijd om zelf eens een logje aan te maken om me voor te stellen, advies te vragen en medetrainsters te meeten.
So, Hello at the beginning of a new me!
---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------
trainingsschema:
(full body)
6min cardio/warming-up
3x15 x20kg squat met dumbbells
3x10 x25kg legbend op apparaat
3x30 lunges
3x10 x30kg sitting calf raises
3x8 x5kg chest flies (schuin)
3x8 x6kg dumbbell press (flat)
3x8 x25kg seated row
3x8 x30kg latt pull
3x8 x6kg dumbbell press (zittend)