AndroidHealthClinic

Chiptunes

Je hebt online radiostations die constant c64 tunes uit games en demos afspelen, ben even de url kwijt maar waarschijnlijk kan je ze zo vinden met google.

Wel toffe muziek. Ik vind naast de C64 de megadrive, nes en master system muziek ook nog wel iets tofs hebben.

Nee, de muziek zeker niet, veel van de spellen wel.
Doe mij dan maar de SNES, veel van die RPGs hadden echt goede muziek voor die tijd.

Denk ook dat ik zonder de C64 nooit een programmeur was geworden.

Eigenlijk vond ik de muziek van de c64 veel revolutionairder juist voor die tijd. Ik bedoel vergelijk het eens met zo'n zx spectrum of ander 8-bit gereutel. De SNES kwam in een tijd dat we al te maken hadden met Atari ST en vooral de Amiga, volgens mij is daar veel mooiere muziek en geluidseffecten uit getoverd dan uit die SNES.

Yie are Kunfu was leuk ja, moest altijd zo hard lachen om die gast met zijn 'tandenstoker' zoals we dat noemden. Als die je te pakken had raakte hij je vaak gelijk 12x en was je direct dood. Beetje simpel spel wel, volgens mij kon je 'm volledig rond spelen door alleen maar lowkicks te doen en voor een enkele tegenstander alleen maar flying kicks :D

Yie are Kunfu was leuk ja, moest altijd zo hard lachen om die gast met zijn 'tandenstoker' zoals we dat noemden. Als die je te pakken had raakte hij je vaak gelijk 12x en was je direct dood. Beetje simpel spel wel, volgens mij kon je 'm volledig rond spelen door alleen maar lowkicks te doen en voor een enkele tegenstander alleen maar flying kicks :D
Hehe idd je bleef dan als het ware vastzitten en kon niet meer wegkomen.
Maar was zelf nog nooit voorbij de allerlaatste vijand gekomen, als ik zie hoe makkelijk het nu eigenlijk was voel ik me een behoorlijke faal, haha. :D

Commando en Operation Wolf ken je vast ook wel.

Yup, ik heb echt uren doorgebracht met zo'n uzi in mijn handen in de arcades, gouden tijden :D

• Topic Starter Topic Starter
Of T2: arcade. man man man wat een arcade shooter. Veel kwartjes in gegooid. Daarna kreeg je een verloederde mega drive game ervan(al was die ook niet slecht).

Tevens ook nog veel after burner 2 gedaan in de arcade hal. :D Die cabine was epic!

Ik had die Yie Ar kung Fu op een AMSTRAD CPC64. Moest met een bandje geladen worden. Er was een background, 8 verschillende tegenstanders en 1 (tof) deuntje. Je kon dat spel nooit uitspelen, als je alle 8 had verslagen, dan begon je weer bij de eerste en dan werd de moeilijkheidsgraad lichtjes omhoog geschroefd. Herinner me dat ik in één trek eens tot gevecht 86 was geraakt. Ik vind het wel raar als ik dat filmpje er van zie, dan zie ik veel gelijkenissen en veel andere zaken: In mijn versie mankeerden er blijkbaar een paar tegenstanders, je kon de amstrad editie niet uitspelen, geen 2 player, sprites waren wel groter/mooier op de amstrad :)

Vond SWIV maar tegenvallen eigenlijk, maar goed misschien is spelen op LSD bij Silkworm en IK+ wel wat vertekenend qua ervaring. IK+ is qua intro de ultieme trip, daar kon ik echt uren naar kijken hoe die mannetjes door het beeld sprongen.

Terug
Naar boven