Fitness Seller

citrulline in watermeloenssap

cacere

Novice
Waardering
0
ik heb toch de keuze genomen om geen arginine supplementen te nemen, maar in plaats daarvan kies ik voor een natuurlijke wijze van inname. ik ga namelijk elke dag veel watermeloenssap drinken. onderzoek heeft aangetoond dat in watermeloenssap veel citrulline zit en deze zet in het lichaam om in arginine. denken jullie dat als ik elke dag watermeloenssap drink, mijn arginine spiegel dan flink gaat stijgen in me bloed, waardoor er meer groeihormonen worden gestimuleerd?? zo hoef ik dus toch geen arginine supplementen in te nemen

ja, als je een badkuip vol meloensap leegdrinkt in één teug:p

Watermeloen zorgt snel voor betere bloeddruk

Watermeloensap is een interessant nieuw voedingsmiddel. Het is rijk aan bouwstoffen voor het essentiële aminozuur arginine. Arginine is noodzakelijk bij de de opbouw van stikstofmonoxide (NO) dat de bloeddruk verlaagd, bloedklonteren voorkomt en beschermt tegen hartinfarcten.

Na drie weken bij elke maaltijd een glas watermeloensap nam de hoeveelheid arginine in het bloed met 22% toe, constateerden Amerikaanse onderzoekers van o.a. ARS en de University of Nevada.

Stikstofmonoxide (nitric oxyde) zorgt voor het verwijden van de bloedvaten, wat leidt tot een goede bloedcirculatie waardoor zuurstof en voedingsstoffen beter getransporteerd kunnen worden naar de spieren. Daarom nemen ook sporters soms extra arginine.

Hoge orale inname van arginine kan leiden tot diarree, daarom wordt vaak L-citrulline genomen, dat kan worden omgezet naar arginine. Watermeloen bevat veel L-citrulline. De Amerikaanse onderzoeksgroep onder leiding van Julie Collins testte groepen van 12-23 personen die verschillende hoeveelheden watermeloensap kregen. De groep met de hoogste consumptie kreeg 1560 gram sap per dag, overeenkomend met 2 gram L-citrulline. Zij vertoonden na 2 weken een toename van de hoeveelheid arginine in het bloed van 22%. Er werd slechts 3 weken getest dus het is niet bekend of de arginineniveaus verder toenemen met langduriger consumptie.

Het onderzoek bewijst dat citrulline uit de watermeloen in het lichaam goed wordt omgezet tot arginine. Dat is het startpunt voor verder onderzoek naar de rol van watermeloen om het metabolisme en de functies van bloedvaten te verbeteren en de weerstand en veroudering van weefsels tegen te gaan. Watermelon is ook rijk aan lycopeen, een antioxidant die in toenemende mate wordt toegevoegd aan voedingsmiddelen om de gezondheid te verbeteren

Het onderzoek is gepubliceerd in het blad Nutrition, March 2007, Volume 23, Pages 261-266.

Bron: Agri Holland

Ik weet niet of een toeame van 22% van de normale hoevelheid verglijkbaar is met supplementatie vlak voor de training ?

Aangehaalde onderzoek:

Watermelon consumption increases plasma arginine concentrations in adults

Julie K. Collins, Ph.D.a, Guoyao Wu, Ph.D.b, Penelope Perkins-Veazie, Ph.D.a, Karen Spears, Ph.D.c, P. Larry Claypool, Ph.D.d, Robert A. Baker, Ph.D.e, Beverly A. Clevidence, Ph.D.f

Received 26 September 2006; accepted 11 January 2007.

Abstract
Objective
Watermelon is a rich source of citrulline, an amino acid that can be metabolized to arginine, a conditionally essential amino acid for humans. Arginine is the nitrogenous substrate used in the synthesis of nitric oxide and plays an essential role in cardiovascular and immune functions. No detailed studies have been conducted to evaluate plasma arginine response in humans after long-term feeding of citrulline from natural plant sources. This study investigated if watermelon juice consumption increases fasting concentrations of plasma arginine, ornithine, and citrulline in healthy adult humans.

Methods
Subjects (n = 12–23/treatment) consumed a controlled diet and 0 (control), 780, or 1560 g of watermelon juice per day for 3 wk in a crossover design. The treatments provided 1 and 2 g of citrulline per day. Treatment periods were preceded by washout periods of 2 to 4 wk.

Results
Compared with the baseline, fasting plasma arginine concentrations increased 12% after 3 wk of the lower-dose watermelon treatment; arginine and ornithine concentrations increased 22% and 18%, respectively, after 3 wk of the higher-dose watermelon treatment. Fasting citrulline concentrations did not increase relative to the control but remained stable throughout the study.

Conclusion
The increased fasting plasma concentrations of arginine and ornithine and stable concentrations of plasma citrulline in response to watermelon juice consumption indicated that the citrulline from this plant origin was effectively converted into arginine. These results demonstrate that plasma concentration of arginine can be increased through intake of citrulline from watermelon

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet of een toeame van 22% van de normale hoevelheid verglijkbaar is met supplementatie vlak voor de training ? ///////

denk je zelf dat supplementatie vlak voor de training meer toename van de normale hoeveelheid krijgt?

interesant topic , ik vraag me ook vaak af waar de no boosters in zitten kwa voeding

ps: hoe wil je aan al die meloen sap komen ? kun je dat spul ook in pakken kopen ofzo?

Terug
Naar boven