XXL Nutrition

combinatie van supplementen

dontcopy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
74kg
hi to alle beesten,

Ik heb wat advies van de ervaren gebruikers nodig vandaar een vraagje. Ik heb deze 2 supplementen: Ultra whey protein shake en Amino 1500 (tabletjes aminozuren)

De normale dosering van de amino 1500 is 2 - 3 per maaltijd en na het trainen
van de shake is gewoon 3 schepjes met 350ml melk of water

wat ik doe: Elke dag om 12 uur 2 tabletjes, na het avond eten ook 2 tabletjes, als ik train doe ik dat savonds dus op trainings dagen neem ik 2 in de middag en 3 na training. +++++ anderhalf schepje(ipv 3) proteineshake met 200ml melk (op trainingsdagen)

Is dit zinvol? of zinloos?
suggesties welkom
bedankt

de amino is overbodig bij de maaltijden, zeker wanneer je bij iedere maaltijd genoeg eiwitten binnenkrijgt. Die zou ik bewaren voor tijdens/direct na de training.
whey een kwartier/half uur na de amino`s.
whey na de training zou ik ook eerder met water mengen vanwege de opname.

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt, mijn training duurt meestal anderhalf uur. is het dan verstandig om voor de training de aminos te nemen zodat zij al werken en na de training whey?

Bij de maaltijden is sowieso weggegooid geld, ertussen zou (refractory period)kunnen al kun je je afvragen of het nut heeft bij voldoende eiwitinname.

Kijk ook eens op het label of de amino tabletten wel vrije vorm aminozuren bevatten. Men gebruikt namelijk vaak samengedrukte whey oid in dat soort tabletten.

het zijn een vrije vorm van aminozuren. Dus bij maaltijden skippen. in mijn whey shake zitten ook aminozuren etc maar in veel kleinere hoeveelheden, ik vraag me dus af wanneer ik de tablets moet nemen, voor de training? tijdens? en de whey met water wanneer? de vrouw achter de kassa zij tegen mij: deze tabletjes zijn een vervanging van die shakes, maar ik geloof dat niet, ik denkt dat het een goede combinatie is, whey + amino

aminozuren zijn voorverteerde eiwitten die snel worden opgenomen.
whey wordt iets langzamer opgenomen omdat het nog afgebroken moet worden.
combineren zou ik niet doen omdat dan de snelle opname van de aminozuren geremd wordt. aminozuren zou ik alleen rond/tijdens je training nemen rest is onzin want dan heb je die snelle opname niet nodig.

hmm ok. midden in de training? of kwartier voor het eind? het is natuurlijk wel belangrijk dat je ze op h et goede tijdstip inneemt. maar wat is dat het verschil tussen whey en die tabletten aminozuren? vertraagde opname? is dat alles?

Laatst bewerkt:
Ik neem altijd shake half uur voor het trainen en dan 3 pillen voor ik begin en na me trianing gelijk 3 pillen en half uur erna shake dit emde omdat ik naar huis fiets.

Terug
Naar boven