XXL Nutrition

Comment please!

Cardiolatti

Novice
Waardering
0
Hello everybody!
Ik ben net nieuw hier, spiksplinternieuw zeg maar en graag zou ik van jullie wat commentaar hebben op mijn voedingsschema/trainingsschema.

Bodycheck:
1m77
67 kg

Ik fitness (sinds november '06) ongeveer 1,5u à 2u per dag, zo'n 5 dagen in de week.
Hiervan meestal 40 à 60 min cardio (crosstrainer of fiets) en +- 45 min krachttraining. (Ik zit in fitheidsniveau 4)

Mijn voedingsschema, op een 'doordeweekse dag'.

Ochtend (tussen 7 en 9u)

Kellogs K met halfvolle melk + stukje fruit
of
2 boterhammetjes met banaan tussen.

Middag (tussen 12 en 13)

tasje Royco Minute soup (meestal kip)
met een nectarine en kiwi.

of
Veel groentjes (rauwe of gekookte) met stuk vlees (meestal mager, in de richting van kippefilets)

Avond (17u)

Zie middag optie 2
of
Fruit met yoghurt of boterham(max 2)

Tussendoortjes : Liters water, zo'n 3 tassen koffie, graanreep van kellogs K soms, appel of appelsien na fitness.

Naja in het weekend kan ik me wel eens vergrijpen aan een paar glaasjes witte wijn... Mijn zalige zonde! :)
Zo, wat denken jullie? Mijn gewicht is in de laatste twee jaar toch zo'n 7 kg verhoogd, dit wil ik graag naar beneden halen.
Alle tips zijn van harte welkom!

Laatst bewerkt:
volgens mij eet je veeel te weinig!
er zit iig veels te veel tijd tusse..
probeer iedere 2.5 uur iig iets te eten,
fruit, cracker, boterham..
en af en toe een snackdag en even pizza eten ofzo
is ook niet verkeerd..
hou bovendien je stofwisseling actief..

• Topic Starter Topic Starter
volgens mij eet je veeel te weinig!
er zit iig veels te veel tijd tusse..
probeer iedere 2.5 uur iig iets te eten,
fruit, cracker, boterham..
en af en toe een snackdag en even pizza eten ofzo
is ook niet verkeerd..
hou bovendien je stofwisseling actief..

Dus om af te vallen moet ik meer eten?!

Ja dat klopt.

Op deze manier breng je je stofwisseling omhoog,
zoals Daphne hierboven ook al zegt.

hoeveel calorieën krijg je per dag binnen? En hoeveel daarvan zijn koolhydraten? Want in Kellog's zitten veel simpele suikers, de 'minder goede' koolhydraten. Je hoeft niet per se elke dag caloriën gaan tellen, maar een paar dagen (liefst een week) bijhouden wat je allemaal eet en wanneer, kan je heel veel inzicht geven.
Daarnaast: veel meer eiwitten eten. Anders kun je nooit spieren opbouwen en die zorgen juist voor een snellere stofwisseling. Ik zou ergens nog een keer een rauwkostsalade inlassen. En gezonde vetten uit vette vis of noten (bijv. door de rauwkost) mis ik ook in jouw schema.
Wat voor cardio doe je? Rustig tempo of interval?

• Topic Starter Topic Starter
hoeveel calorieën krijg je per dag binnen? En hoeveel daarvan zijn koolhydraten? Want in Kellog's zitten veel simpele suikers, de 'minder goede' koolhydraten. Je hoeft niet per se elke dag caloriën gaan tellen, maar een paar dagen (liefst een week) bijhouden wat je allemaal eet en wanneer, kan je heel veel inzicht geven.
Daarnaast: veel meer eiwitten eten. Anders kun je nooit spieren opbouwen en die zorgen juist voor een snellere stofwisseling. Ik zou ergens nog een keer een rauwkostsalade inlassen. En gezonde vetten uit vette vis of noten (bijv. door de rauwkost) mis ik ook in jouw schema.
Wat voor cardio doe je? Rustig tempo of interval?

Eiwitten haal ik denk ik vnl uit kip, melkproducten (de yoghurt, glaasje melk af en toe) denk ik, mja ik kan hier niet alles opschrijven wat ik eet. :) maar het is wel gevarieerd denk ik. Rauwkostsalade net nog gegeten, in combi met paar stukjes paardenvlees. Vis eet ik ook wel 2x per week, meestal zalm. Welke noten raad je me aan?
Ik probeer altijd door de week er streng op toe te zien wat ik eet, en dan kan ik het wat losser doen wanneer ik uitga. Bv. vrijdag staat er een film kijken met een vriend op het programma waarbij we flesje wijn soldaat maken met de nodige (niet zo gezonde) versnaperingen. Maarja dan trainen we het er de volgende dag maar af hé! :)
Cardio doe ik met een bep. schema van de fitness, dit is afgesteld voor mij om conditie op te bouwen en vet te verbranden.
Mijn hartslag moet tussen 143 en 166 liggen. (Is met zo'n puntensysteem)

Terug
Naar boven