Fitness Seller

Commentaar trainer

G3rt

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Ik ben dus Gert ben 18 jaar en weeg 84kg bij 179cm en heb rond de 16% vet.
Ik had hier gelezen over dat ge over de 2500 kcal moet eten en ik die avond nog aan de gym baas gevraagd en die zei nee gij hebt een traag metabolisme dus gij moet niet zoveel eten want gij krijgt da niet verwerkt en toen gaf die mij een schema voor 1500 kcal ofzo met 50% E 40%K en 10%V.
Dus hier ben ik terug met de vraag of hij wel gelijk heeft of wil hij mij gewoon langer in de gym houden? :o
Ik voeg men eet schema nu toe wat ik eet alleen met iets meer eiwitten erbij zo een 15gram

Bijlagen

Tja, wat is je doel. Vet verbranden of spieren opbouwen?

• Topic Starter Topic Starter
vet verbranden om droger te worden

1500 kcal is veelste weinig.

die baas van jou heb er blijkbaar geen verstand van

ja hij zei dat ik een traag metabolisme had, hij zei wel dat de vordering in spieropbouw stil ging liggen maar dat ik wel droger ging worde rond de spieren en dat ik niet te veel van men spieren ging verliezen.
Maar daarom voor de zekerheid hier is vragen :o

Eiwitten prima (hoewel ik ze beter over de dag zou verspreiden), laag in koolhydraten prima, maar je hebt veel te weinig vetten in je dieet. Het is dus erg laag in kcal (1gr vet = 9kcal). Vul het aan met een paar porties gemengde noten, bij je appel en in de middag bijvoorbeeld.
Als dit zijn manier om af te vallen is, dan moet je leraar nog een hoop leren.

Laatst bewerkt:
Doe je veel cardio in de week?
Zoja-> ga maar eens rond de 3200 kcal zitten in de week, en elke week minderen in carbs
Zonee-> rond de 2800 kcal en ook elke week beetje minderen met carbs.

Anders ga je veel te rap op een plateau zitten.

ik train elke dag
3 x KT in de week + 30 min cardio erna
4 x lopen (30min)
is zo cashewnoten van de aldi die in zo een groene doos zitte (kent iemand da?) goed voor die gemengde noten ?

Laatst bewerkt:
1500 Cal is vrij radicaal.
Dat kan best voor een korte periode, maar is te weinig voor een langere periode.

ik ben eigenlijk nooit een grote eter geweest maar ik kom wel heel rap bij :s
ik at vroeger 3 keer per dag
's morgens: 1 boterham
's middags: 4 boterhammen
's avonds: middag (aardappelen, vlees en niet zoveel groenten)
rond 8 uur: wa yoghurt met fruit
dus ik vond da eetschema dat die gym uitbater me gaf al veel (tegenover wa ik vroeger ete) maarja zoals ik al zei ik kom rap bij en ik ete al niet overdreve vettig en veel dus daarom had ik er wat vragen bij :o hou ook rekening dat ik niet kan koken en dat men moeder alles voor me moet maken en die maakt geen eieren 's morgens en elke dag kip enzo dus ik moet alles uit pottten halen daarom eet ik elke dag een blik van 200g tonijn en daar dan makreel met chilisaus over en dat is dan men eiwitte voor 10 uur en 14 uur
's morgens dan een shake met 1-2 boterhammen omdat men uitbater zei dat ge 's morgens koolhydrate nodig had en dan ja 's avonds middag da kan verschillen van dag tot dag :s
ik wil niet overdreve breed worde (zoals ik nu ben is al goed qua breedte) ik wil gwn gespierder worde en iets minder buik :o
dit klinkt waarschijnlijk als geen serieuze bodybuilder maar ik doe het al 7 maanden en ik weet dat eten belangrijk is maar voor een student die weinig tijd heeft om ete te maken is het gewoon overdreve moeilijk om goed te eten dat ge zelf 's morgens moet klaarmaken ...

dat je heel rap bijkomt komt door je laag metabolisme

ja dus zou het dan wel verstandig zijn om zoveel te eten terwijl je gwn droger wilt worde ?

ja dus zou het dan wel verstandig zijn om zoveel te eten terwijl je gwn droger wilt worde ?
je moet idd niet te veel eten maar 1500 kcal is gewoon niet best. met jou gewcht moet je zeker rond de 2500 komen.

En dan gewoon minimaal 3 keer per week Cardio doen, wel direct na de KT.

En als je dit saai vind doe je gewoon HIIT.

Laatst bewerkt:
wat noten erbij voegen voor vetten of nog meer eiwitte ?

wat noten erbij voegen voor vetten of nog meer eiwitte ?
ik heb zojuist even een kleine berekening voor je gemaakt met een gemiddeld activiteits nivau van 1-3 keer trainen per week,

Dan kom jij uit op 2700Kcal per dag, dat is dus je onderhoud,

Haal hier zo'n 200-300 kcal van af, laten we even zeggen dat je dan op 2400Kcal zit,

En dan ga je die 2400 kcal verdelen in een E/K/V verhouding van of 40/40/20 of 50/30/20
Zodra je dit gedaan hebt post dan even je voedingschema,
Het beste is dat je zo veel mogelijk ZELF uitrekent en indeelt,
zodat je ook weet WAAR je mee bezig bent en waarom het zo is.

;)

PS: kom je er niet helemaal uit lees dan even deze stickie's door.

Slechte en goede voeding hoe onderscheid ik ze?
Startersguide voor de Cut
Hoe je begint aan het maken van een goed voedingsschema
https://forum.bodybuilding.nl/topics/hoe-je-begint-aan-het-maken-van-een-goed-voedingsschema.68557/

Laatst bewerkt:
Nieuw eetschema :)

ik heb op raad van jullie een nieuw schema gemaakt.
2000 kcal en 43% E, 43% K en 15% V
kijk zelf maar eens en geef commentaar :)

Bijlagen

Geen eiwitten op 8u15?

Voorlopig zit je in een shitzooi situatie kerel. Traag metabolisme sucks. Ik weet het.
En als je nu gaat luisteren naar die kerels hier en meer gaat eten, ga je bijkomen.
Zo simpel is het.

Wat eet je nu? Aantal kcals dan hé ... en is dat al verdeeld naar 40/40/20?

ik eet nu 1500 kcal en da is 50% E 30 % K en 20% V hoe ik nu eet :s
en ja ik weet ook dat ik dan ga bijkomen en breder worden en da is net die k*t situatie door men metabolisme -.- als ik nu al zo weinig eet en ik val niks af en kom soms zelf iets bij en ik ga dan nog meer ete dan ga ik zeker niet afvalle en waarschijnlijk bijkomen en als ik dan slecht train dan word ik dik en da is alles wa ik wil
ik wil droog worde maar men breedte wa houde :s
en ja ik zit echt in een k*t situatie :s
men eerste schema wa ik nu eet staat vanboven alleen iets meer vette erin door de makreel enzo

Geen eiwitten op 8u15?

Voorlopig zit je in een shitzooi situatie kerel. Traag metabolisme sucks. Ik weet het.
En als je nu gaat luisteren naar die kerels hier en meer gaat eten, ga je bijkomen.
Zo simpel is het.

Wat eet je nu? Aantal kcals dan hé ... en is dat al verdeeld naar 40/40/20?

vetgedrukte!

bereken wat je nu eet om op gewicht te blijven, dat is je onderhoud en ga daarop aanpassen om je doel te bereiken.

bv 10-20% minder kcal eten met bv de verdeling die rob hier al noemt.

ik zal dat eens gaan probere :)

Terug
Naar boven