Fitness Seller

Comp loopt steeds vast

Exige

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
OK, ik word hier echt sgeitziek van. :o

M'n comp loopt om de fokking haverklap vast (lees: om de 3 uur of zo) en ik weet niet waardoor het komt. Het lijkt niet echt aan een bepaald programma te liggen (tenzij het m'n virusscanner is, dat heb ik nog niet getest).

Af en toe naait ie gewoon compleet vast...bevroren, ook de muis. Niets meer aan te doen, behalve power aan en uit doen.

Ik hbe gelezen dat dit aan het register kan liggen, maar ik ben een behoorlijke noob op softwaregebied.
Ik heb CCleaner gedownt, wat ik zo af en toe run om het register op te schonen, maar dat helpt niet.

Iemand een idee?

Ik heb Windows Vista 64bit, Avira AntiVir, 4GB RAM en verder niet echt bijzondere programma's die bij het opstarten draaien.

OK, ik word hier echt sgeitziek van. :o

M'n comp loopt om de fokking haverklap vast (lees: om de 3 uur of zo) en ik weet niet waardoor het komt. Het lijkt niet echt aan een bepaald programma te liggen (tenzij het m'n virusscanner is, dat heb ik nog niet getest).

Af en toe naait ie gewoon compleet vast...bevroren, ook de muis. Niets meer aan te doen, behalve power aan en uit doen.

Ik hbe gelezen dat dit aan het register kan liggen, maar ik ben een behoorlijke noob op softwaregebied.
Ik heb CCleaner gedownt, wat ik zo af en toe run om het register op te schonen, maar dat helpt niet.

Iemand een idee?

Ik heb Windows Vista 64bit, Avira AntiVir, 4GB RAM en verder niet echt bijzondere programma's die bij het opstarten draaien.

Krijgt hij wel voldoende koeling?

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik heb idd al eens zo'n progje gedownload dat de temperaturen aangeeft (Speedfan), maar dat lijkt allemaal in orde. Alles heeft een blauw pijltje of een groen vinkje.
Ik moet zeggen dat het veelal gebeurt als ik met mn ouders aan het Skypen ben met webcam. Maar ook wel eens tijdens 'gewoon' computeren.

Ja, ik heb idd al eens zo'n progje gedownload dat de temperaturen aangeeft (Speedfan), maar dat lijkt allemaal in orde. Alles heeft een blauw pijltje of een groen vinkje.
Ik moet zeggen dat het veelal gebeurt als ik met mn ouders aan het Skypen ben met webcam. Maar ook wel eens tijdens 'gewoon' computeren.

Heel appart vooral als hij geen foutmelding geeft. Ook niet als je weer opstart dat Vista zegt dat hij een fout gevonden heeft in het systeem?

Nope. Natuurlijk wel het opstartmenu, in 'DOS' omdat ik niet goed heb afgesloten, maar niets in Windows zelf nee.

Zit er niet een of andere applicatie in Vista die ik kan runnen om te zoeken naar fouten?

Nope. Natuurlijk wel het opstartmenu, in 'DOS' omdat ik niet goed heb afgesloten, maar niets in Windows zelf nee.

Zit er niet een of andere applicatie in Vista die ik kan runnen om te zoeken naar fouten?

Vista zou dat eigenlijk automatisch moeten doen dat vind ik het vreemde. Ik zou zo geen standaard programma in vista weten die dat kan.

voer eens een checkdisk uit om te zien of je harddisk beschadigd is.
ik had een keer een laptop, daar was de harddisk van beschadigd, en dan zat je lekker te werken, en dan sloeg alles vast.
et was zelfs zo erg, dat met een beetje pech, ik mn windows installatie weer opnieuw kon doen omdat er telkens meer beschadigde bloks bij kwamen.

Hoeveel pr0n heb je op je pc?

denk dat het aan windows ligt, haal dat er is af.

denk dat het aan windows ligt, haal dat er is af.

ja, beste remedie is een backupje en je zooitje ns formatteren en er terug opzetten
mocht dat niet werken denk ik dat het een probleem is met je moederbord of geheugen, ik had een vriend dat dergelijk probleem had, en het werd steeds erger, blijkt dat het een kapot ramlatje was

zoals je het nu voorstelt kan het echt alles zijn.

Krijgt hij wel voldoende koeling?

als hij niet genoeg koelt slaat hij toch gewoon af en loopt hij niet vast? lijkt mij...

maareh ik zou gewoon belangrijke shit back-uppen en formatteren ofzo :D doe ik altijd als de pc/laptop weer eens vol troep zit en k*t loopt...

succes

draai eens orthos.
Heb je de boel ook overgeklokt ?

voer eens een checkdisk uit om te zien of je harddisk beschadigd is.
ik had een keer een laptop, daar was de harddisk van beschadigd, en dan zat je lekker te werken, en dan sloeg alles vast.
et was zelfs zo erg, dat met een beetje pech, ik mn windows installatie weer opnieuw kon doen omdat er telkens meer beschadigde bloks bij kwamen.

Hoe doe ik dat? Vroeger in dos ging dat met chkdsk, maar hoe zit dat nu? Sorry maar ik ben echt een noob.

Ik heb niets overgeklokt en de computer is pas een paar maanden oud.

In het ergste geval zet ik idd alles maar opnieuw erop.

geen idee of het bij vista nog hetzelfde is als bij xp.

ga naar de eigenschappen van je disk.
tabje extra, daar staat de mogelijkheid tot controleren

Net de C drive gecontroleerd, maar daar vindt ie geen fouten. Op de D partition staat nog niets op.

Ik heb Avira eraf geknikkerd en AVG geinstalleerd. Eens kijken of dit helpt.

misschien is je geheugen niet goed. test eens met memtest: http://www.memtest86.com/
iso op cd branden en dan je computer ermee opstarten. als alles rood word is je geheugen niet goed.

of je hebt spyware/virus? probeer eens hiermee te scannen: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

anders moet je misschien alles opnieuw installeren maar dat is rotwerk :D

OK...laatste update. Volgens mij is het mn koeling. Ik heb SpeedFan nog eens gecheckt en laten draaien terwijl ik aan het webcammen was met Skype.

De temperaturen waren beduidend hoger en CPU gebruik zat op 75%. Vooral temp2 was te hoog. Dat was de enige die constant op en af tegen een vlammetje stond aan te hikken. Hij liep 1 keer vast. Maar normaal gesproken kan ie onder het webcammen wel zo'n 1x per 20 min vastnaaien.

somng7.jpg - 148505

Voor de duidelijkheid...Dit screenshot is een afbeelding van een 'afgekoelde' computer. Tijdens het Skypen zaten alle temps een graad of 2/3 hoger. Temp 2 gaf een vlammetje aan op 50 graden (tot ik de een externe fan op de comp richtte), en de anderen hadden op en af een rood pijltje, wat ook aangeeft dat de temperaturen te hoog worden.

Onder bovenstaande temperaturen heb ik geen probleem en kan ik uren internetten.

Dit is een nieuwe computer. Die zou dit toch gewoon aan moeten kunnen?! Of trekt cammen echt zo veel geheugen? Teruggaan is een optie, maar da's zo'n gedoe, dus ik probeer het liever eerst zelf op te lossen.

Iemand tips?

Ga in Event Viewer kijken of je foutmeldingen vindt die geregistreerd werden rond het tijdstip dat de computer het niet meer deed. Op basis daarvan kun je misschien achterhalen wat het probleem is. Met Google kun je soms ver geraken.

Als je niet meteen iets vindt, probeer dan alle drivers en firmware te updaten naar de laatste versie. Doe ook een Windows update.

Terug
Naar boven