AndroidHealthClinic

Computer files sharen

Steelpan

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
3.543
Lengte
1m80
Massa
100kg
Ik kwam een programaatje tegen op internet genaamd Dropbox https://www.dropbox.com/referrals/NTMzMTEzOTk

Dit is een programma wat al je computers synchroniseerd qua bestanden in de map dropbox.
Deze bestanden worden ook opgeslagen op internet(veilig) en elke keer als je dan de computer aanzet en er zijn files veranderd dan worden de files op je andere computer ook veranderd, dus nooit meer met USB-sticks klooien.
Ook kan je via een webinterface inloggen en je bestanden inzien en als je iets per ongeluk hebt gewist of veranderd dan kan je het tot 30 dagen later terughalen.
Bij dit programma staat ook een Public map en als je daar een bestandje inzet kan je er een weblink aan geven en zo dus ook plaatjes posten in dit forum. Hoef je geen tinypic ofzo meer te gebruiken.
Ook handig van dit programma is dat het werkt op Windows/Linux en Mac

Je kan hier een account aanmaken en als je het via deze link doet heb ik er ook nog een klein voordeeltje bij.
https://www.dropbox.com/referrals/NTMzMTEzOTk

Nu zijn er natuurlijk altijd mensen die daar moeilijk over doen, maar je bent natuurlijk vrij om gewoon naar de website te gaan en een account aan te maken om het uit te proberen.

Ik kwam een programaatje tegen op internet genaamd Dropbox https://www.dropbox.com/referrals/NTMzMTEzOTk

Dit is een programma wat al je computers synchroniseerd qua bestanden in de map dropbox.
Deze bestanden worden ook opgeslagen op internet(veilig) en elke keer als je dan de computer aanzet en er zijn files veranderd dan worden de files op je andere computer ook veranderd, dus nooit meer met USB-sticks klooien.
Ook kan je via een webinterface inloggen en je bestanden inzien en als je iets per ongeluk hebt gewist of veranderd dan kan je het tot 30 dagen later terughalen.
Bij dit programma staat ook een Public map en als je daar een bestandje inzet kan je er een weblink aan geven en zo dus ook plaatjes posten in dit forum. Hoef je geen tinypic ofzo meer te gebruiken.
Ook handig van dit programma is dat het werkt op Windows/Linux en Mac

Je kan hier een account aanmaken en als je het via deze link doet heb ik er ook nog een klein voordeeltje bij.
https://www.dropbox.com/referrals/NTMzMTEzOTk

Nu zijn er natuurlijk altijd mensen die daar moeilijk over doen, maar je bent natuurlijk vrij om gewoon naar de website te gaan en een account aan te maken om het uit te proberen.
hmmm klinkt wel interessant.

maar remember niks is veilig op het interwebz

• Topic Starter Topic Starter
Dropbox is zeer handig. Heb het zelf al een tijdje, en heb het afgekeken van een vriend.
Je 'dropt' dingen in het mapje, en ze komen op hun server te staan. Niemand kan eraan natuurlijk. Moest je computer crashen, zijn die bestanden altijd veilig. Verder kan je ook aan je bestanden ook al ben je niet op je eigen computer bezig, daarvoor heb je simpelweg je inlog en pass nodig.
Dropbox kan je ook op je GSM zetten (iphone/android). Jammer genoeg werk ik met een samsung, dus ik heb er geen ervaring mee.
Je kan ook bestanden in je dropbox map 'hotlinken' en die link doorsturen naar vrienden zodat ze het bestand kunnen downloaden. Handig met nieuwe albums ofzo.
Je opslaglimiet is enkele GIG geloof ik, dus daarmee heb je wel voldoende.

Doen ;)

nee maar ik duidde op de tekst op het internet (veilig)

Het wordt encrypted opgeslagen, dus met de veiligheid zit het wel goed. Er zijn alleen mensen die alles kunnen kraken dus ook dit maarja hoe belangrijk is de data die je erop zet, heeft een hacker er wat aan.
Zolang jij zorgt dat er met die gegevens niks te verdienen is dan is er niemand die ze wilt hebben.
2Gb is gratis en hogere abonnementen moeten betaald worden.

Dropbox is zeer handig. Heb het zelf al een tijdje, en heb het afgekeken van een vriend.
Je 'dropt' dingen in het mapje, en ze komen op hun server te staan. Niemand kan eraan natuurlijk. Moest je computer crashen, zijn die bestanden altijd veilig. Verder kan je ook aan je bestanden ook al ben je niet op je eigen computer bezig, daarvoor heb je simpelweg je inlog en pass nodig.
Dropbox kan je ook op je GSM zetten (iphone/android). Jammer genoeg werk ik met een samsung, dus ik heb er geen ervaring mee.
Je kan ook bestanden in je dropbox map 'hotlinken' en die link doorsturen naar vrienden zodat ze het bestand kunnen downloaden. Handig met nieuwe albums ofzo.
Je opslaglimiet is enkele GIG geloof ik, dus daarmee heb je wel voldoende.

Doen ;)
klinkt goed. weet je toevallig wat de download speed is als je download?

Laatst bewerkt:
klinkt goed. weet je toevallig wat de download speed is als je download?

Met een programma als downloadmanager gaat ie wel snel denk ik. Even testen.

EDIT: ik haalde met downloadmanager erbij een snelheid van 3,5mb/s gemiddeld.

Laatst bewerkt:
Ik zal er iets groters opzetten dan is het makkelijker meten

http://dl.dropbox.com/u/331139/OOo_3.2.1_Win_x86_install_nl.exe

Uploaden gaat hier wel snel.

Downloaden ook wel

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nog een voordeel van dit systeem is dat hij alleen de veranderingen aan een file veranders/upload en dus niet de hele file opnieuw stuurt. Dus dan is het uploaden wel weer erg snel.

Volgende keer wel mijn linkje gebruiken he :D

Ach je moet er dan ook niet je bankgegevens opzetten maar alle dingen voor school enzo kunnen makkelijk.

Och.. als je je prive-gegevens in een beveiligd document durf ik zelfs die wel met dropbox te sharen.

Is inderdaad een cool programma.

Ik deel tegenwoordig alles via file1.eu. Bestandje uploaden en je kan het alleen downloaden als je de key weet. Dus je kan het delen met anderen maar je kan het ook geheim houden. En 5x1GB upload ruimte is ook niet verkeerd en meer dan ik bij dropbox had :D

Ja maar ik gebruik het eigenlijk ook om mijn pc en laptop te synchroniseren, het sharen van files is een leuke bijkomstigheid.
En het posten van plaatjes gaat met dropbox een stuk makkelijker

nvm ..........

Terug
Naar boven