Fitness Seller

computer valt opeens uit

X.

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Waardering
591
Ik heb het probleem dat de computer opeens uit valt :( het gebeurt tijdens het spelen van games maar wel lichte applicaties (dus niet te heet ofzo). Het is denk ik ook geen windowsfout omdat de computer uitvalt en niet afsluit of opnieuw opstart ofzo, het is gewoon opeens poef uit, als ik hem daarna opnieuw aanzet werkt hij gewoon weer. Dbb'en valt hij dan weer niet van uit maar (lichte) games wel.

Weet iemand hoe dit kan komen?

Voeding stuk, voedingkabel los.

• Like
Waarderingen: X.
Specificaties PC?

Weet eigenlijk wel zeker dat je voeding het niet (meer) trekt.

//Edit gloeiende :P

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
O vergeten te zeggen, het is een laptop. En het vreemde is, als hij uitvalt is het niet zo dat ik zware applicaties gebruik. Ik heb andere momenten dat ik wel 100% van de cpu heb gebruikt (en dan niet in een game) en dan houdt hij het wel gewoon vol.

Maar het is dus gewoon een gebalanceerde laptop uit de winkel van nog geen jaar oud dus dan lijkt een zwakke voeding toch niet waarschijnlijk toch?

O vergeten te zeggen, het is een laptop. En het vreemde is, als hij uitvalt is het niet zo dat ik zware applicaties gebruik. Ik heb andere momenten dat ik wel 100% van de cpu heb gebruikt (en dan niet in een game) en dan houdt hij het wel gewoon vol.

Maar het is dus gewoon een gebalanceerde laptop uit de winkel van nog geen jaar oud dus dan lijkt een zwakke voeding toch niet waarschijnlijk toch?

hoop voor jou dat je niet het zelfde voorhebt als ik in der tijd:
door warmte van laptop was en thread in de onbard grafische kaart beschadigd,elke keer als er (grafische acceleratie nodig was dus ook lichte games maar niet surfen viel hij plots uit :(

• Like
Pfoej ben bang dat dat het misschien wel kan zijn komt het meeste overeen met mijn klachten :(

Ik heb wel een poosje terug zware games gespeeld en soms erg lang, de zaak werd dus erg heet. Aan het begin kon mijn laptop dit goed trekken maar ik merkte wat later (na ong 6 maanden in bezit) dat wanneer hij wat heter word de prestaties ook flink omlaag gaan, als ik dus pas het opgestart gaat hij nog vlot, maar even later wanneer hij wat heter wordt gaat hij ook al langzamer werken en soms schokken (lage fps), dit had ik dus bij aankoop nog niet toen ik met een acceptabele fps met goede instellingen gta 4 kon draaien en dus ook voor lange tijd.

Nu wanneer hij uitvalt speel ik een licht spel (warcraft 3) en dan na ong. 30-45 min in het spel kan hij soms uitvallen. Ik heb ook gehad dat hij gewoon een spel van 45-60 min in zijn geheel volhield. Hij valt iig nooit aan het begin van een spel (eerste 30 min) uit.

Hij is ook 1x uitgevallen toen ik via webbrowser gewoon online een spel deed (castlevania) toen was hij uitgevallen toen ik net bij de 5de baas kwam :( (ong na 20 min spelen) maar dit was van een webbrowser en dit is helemaal geen zware applicatie.

Kan dit overeenkomen met wat jij hebt?
Grafische kaart is overigens geen shared dingetje maar wel echt een goede van ati die dus los van de processor is.

dit duid duidelijk op een hitting system, klote voor je dat het een laptop is , is veel moeilijker om met laps te sleutelen

• Like
Pfoej ben bang dat dat het misschien wel kan zijn komt het meeste overeen met mijn klachten :(

Ik heb wel een poosje terug zware games gespeeld en soms erg lang, de zaak werd dus erg heet. Aan het begin kon mijn laptop dit goed trekken maar ik merkte wat later (na ong 6 maanden in bezit) dat wanneer hij wat heter word de prestaties ook flink omlaag gaan, als ik dus pas het opgestart gaat hij nog vlot, maar even later wanneer hij wat heter wordt gaat hij ook al langzamer werken en soms schokken (lage fps), dit had ik dus bij aankoop nog niet toen ik met een acceptabele fps met goede instellingen gta 4 kon draaien en dus ook voor lange tijd.

Nu wanneer hij uitvalt speel ik een licht spel (warcraft 3) en dan na ong. 30-45 min in het spel kan hij soms uitvallen. Ik heb ook gehad dat hij gewoon een spel van 45-60 min in zijn geheel volhield. Hij valt iig nooit aan het begin van een spel (eerste 30 min) uit.

Hij is ook 1x uitgevallen toen ik via webbrowser gewoon online een spel deed (castlevania) toen was hij uitgevallen toen ik net bij de 5de baas kwam :( (ong na 20 min spelen) maar dit was van een webbrowser en dit is helemaal geen zware applicatie.

Kan dit overeenkomen met wat jij hebt?
Grafische kaart is overigens geen shared dingetje maar wel echt een goede van ati die dus los van de processor is.

[nvidia fanboymode]Goed mopje[/nvidia fanboymode]

Gwn terugbrengen die handel, het hoort niet te warm te worden.

• Like
Nieuwe cooling kopen :thumbs:

Het kan van alles zijn ... Bij mij was het probleem dat mijn hardware te warm werd :D.

• Like
Ik heb gisteren geprobeerd op energiebesparingmodus dezelfde game te spelen en nu gaat het wel goed.

[nvidia fanboymode]Goed mopje[/nvidia fanboymode]

Gwn terugbrengen die handel, het hoort niet te warm te worden.

Tja dat is ook waar dit hoort gewoon niet zo, zou ik hem toch maar terugbrengen dan? Of is er iets anders wat ik kan doen?

Ah wacht bedenk me net dat ik iemand ken die goed is met computers dus eerst even hem raadplegen.

Terug
Naar boven