MuscleMeat

Computernerds? Ik heb een simpele vraag...

Loo

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
666
Ik heb best wel veel bodybuilding-films op m'n computer staan.
Nu wil ik m'n computer wat opschonen, en een aantal films op dvd zetten.
Ik heb geen dvd-brander, maar een maatje van mij wel.

Nu de vraag; hoe krijg ik die films van mijn naar zijn computer?
Het past nevernooit op een usb-stick.
Kan ik ze verpakken in een bestand (winrar ofzo?) en dan op een cd-rom zetten, zodat hij ze op zijn computer kan zetten?

En hoe moet ik zoiets doen?

Je harde schijf meenemen naar je vriend.

gewoon lekker over de mail sturen :P

Er is vast wel iemand in je omgeving met een externe hdd of externe dvd-brander.

Je harde schijf meenemen naar je vriend.

Er is vast wel iemand in je omgeving met een externe hdd of externe dvd-brander.

Dat van die externe brander zou nog goed te doen zijn. Maar als je daadwerkelijk alle data eerst op een andere HDD zou moeten zetten, dan kun je mijns inziens nog het beste een brandertje kopen. Wat kosten die dingen tegenwoordig nog... 20-25 euro ofzo ?

Gewoon je HD meenemen daar in zn pc insteken (2 minuten werk) en vanuit daar branden.

Of zijn dvd brander naar jou meenemen en daar insteken (ook 2 minuten werk) en bij jou branden.

duurt uren man om een dvd op een usb stick te zetten

Gewoon je HD meenemen daar in zn pc insteken (2 minuten werk) en vanuit daar branden.

Of zijn dvd brander naar jou meenemen en daar insteken (ook 2 minuten werk) en bij jou branden.

Beiden zijn inderdaad mogelijk, en relatief snel. Al zou ik er niet op staan te wachten dat een vriend van me hier zijn hele collectie op DVD zou willen zetten. :p

Ik bedoelde met mijn post eigenlijk meer dat je wel moet kijken of het allemaal de moeite waard is. Een hdd/dvd-brander inbouwen is het werk niet. Maar als je eerst alle data op een externe hdd zou moeten zetten dan zou ik zelf gewoon een brandertje kopen. (is sowieso nooit weggegooid... hij zal wel vaker willen branden)

wel grappig dit.
ik had laatst de nieuwste bourne film op een usb stick van 1 GB gezet.
vraag me niet hoe, maar hij stond er binnen een minuut erop.

wel grappig dit.
ik had laatst de nieuwste bourne film op een usb stick van 1 GB gezet.
vraag me niet hoe, maar hij stond er binnen een minuut erop.

waarschijnlijk was je PC daarna op de achtergond nog een paar minuten bezig met het legen van de cache :). Heb je gelijk een "verwijder deze stick" geprobeerd ?

ontopic: usb disk kopen en meenemen. (of een grote usb-stick.... al 16 GB voor nog geen 40 euro)

Dan kan je net zo goed een dvd brander kopen :roflol:

Dat wordt investeren Loo! Koop gewoon een extern USB HD'tje, ben je voor de komende tijd van dit soort shit af. Gewoon een Western Digital My Passport Essential 250 GB 2,5" USB2.0, die zijn super.

http://www.opusshop.com/

hardeschijf uit jou pc ---------> in die van hem
usb hd
dvd brander in jou pc zetten
computers via netwerkje aan elkaar
dat is het wel zo een beetje

externe hdd of een usb stick van 64gb. die kan je trouwens nog niet overal krijgen.
externe harde schijf zou een goeie oplossing zijn, die dingen kosten niet veel meer.

Gaat zo'n externe harde schijf niet (te) snel stuk ? (neefje heeft er een paar versleten. En ik heb zelf een externe brander gehad die ook snel stuk was zonder dat ie verplaatst was)

Gaat zo'n externe harde schijf niet (te) snel stuk ? (neefje heeft er een paar versleten. En ik heb zelf een externe brander gehad die ook snel stuk was zonder dat ie verplaatst was)

elke keer als je hem aan zet gaat er een uur van de levensduur af.
levensduur voor een normale hd is meer dan 1000 dagen maar denk dat ze sneller stuk gaan dan normale ingebouwde hd.

ZOals eerder al gezegd, je hd meenemen of gewoon een dvd-writer kopen voor 30 euro ???

Terug
Naar boven