MuscleMeat

Cortisol bij chronische stress.

moker77

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
70kg
Is er wat aan te doen bij cortisol? ik lijd aan een chronische strees waardoor ik veel pieker en spanningen heb, Het is enorm vervelend om iedere keer een terugslag te krijgen bij het opbouwen van spiermassa, aangezien ik 68 kg met een lengte van 178 is het heel erg moeizaam om massa aan te komen als de stress iedere keer maar aan me blijft vreten.

Heel erg jammer als ik mijn doel door dit niet kan bereiken..

Cortisol is niet alleen maar slecht he, het moet in balans zijn. Wanneer je ongezond weinig cortisol aanmaakt, gaat het oa ten koste van je energie ;)
Als je serieus denkt dat je teveel cortisol aanmaakt, dan kan je dat gewoon bij de huisarts laten testen. Maar waarschijnlijk moet je gewoon meer eten :)

Volgens mij geef je zelf aan dat cortisol het gevolg is van het piekeren. Ik zou proberen je gepieker aan te pakken, eventueel met behulp van therapie, zelfhulpboeken of meditatie. Probeer uit te vinden wat voor jou werkt.

• Like
Waarderingen: mat
probeer therapie te volgen

Je moet er wel iets aan gaan doen.
Want stress is zoiezo niet goed voor je lichaam,
mits het gezonde spanningen zijn.

Bloedtest om te kijken hoe erg het is en welke impact het heeft op de rest van je hormonen. Je kunt namelijk wel eens TRT of andere medicatie nodig hebben, al is het maar om die hormonen gezond te houden terwijl je voor die cortisol behandeld wordt.

En hoe weet jullie of piekeren de oorzaak is en niet een gevolg van hoog cortisol?

Beginnen met mediteren?

Het helpt mij om meer te ontspannen door de dag en beter te kunnen focussen op zowel training als goed clean eten.

Gr.

Terug
Naar boven