Fitness Seller

CPU/ Videokaart

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Wanneer ik ctrl + alt + delete intyp (taakbeheer) en dan naar prestaties ga (cpu meter) zie ik wanneer ik een venstertje beweeg heen en weer al een cpu uitslag van 30-50% is dat normaal? voorbeeld 2: wanneer ik mijn muis snel heen en weer over het scherm: slaat hij 30-40 % uit.

Wat zegt dit alles?

Maakt dat mijn comp langzaam en sloom reageert?
Waar kan dit alles aan liggen? En wat zouden meer gangbare % zijn?

Hoe is het te verhelpen?

Wat meer gegevens:

Het gaat over een gewone standaard geintergreerde videokrt op een asus PB5 moederboard met een core 2 duo 1,86 ghz processor 2 GB RAM.

Dat is normaal, betekent gewoon dat je computer aan het werk is om je muis bij te houden.

als je niets aan de prestaties van je pc merkt zal er niets aan de hand zijn

• Topic Starter Topic Starter
Wel een heel belangrijk detail! Ik het het over een computer waar nog nix op is geinstalleerd tav. progjes enz....
voor 97% leeg.

En daarvan die uitslag. Maar heb hier is op alle comp bij ons gekeken en het lijkt allemaal ongeveer hetzelfde te zijn als bij comp zie begin topic.

Wanneer ik een venster wilt op en neer schuif; 30-50% uit ongeveer...

Is dit niet gewoon het feit dat er geen speciale videokaart is, maar dat het op het moederboard zit en dit ook met precessor deelt?

Ik wil helemaal geen nieuwe videokaart, doe helemaal nix tav. gamen,video,dvd,film dingen waar beeld(kwaliteit) belangrijk bij is.

Je hebt de nieuwste drivers geinstalleerd?

Om eerlijk te zijn niet en waarschijnlijk ga ik dat ook niet doen. Om 2 redenenen.

1. Vorige keer dat ik dat deed, ging het gigantisch mis (instabiliteit,problemen,horror enz...)
2. de andere 2 computers waar ik het op deed hebben wel zo goed als alle drivers geistalleerd en hebben het ook (zeg dat 10-20% minder cpu gebruik met het op de zelfde manier heen en weer slepen van de zelfde venster als mijn comp).

Als je de verkeerde drivers installeerd gaat het inderdaad fout, gewoon de drivers van de site halen, van die producent;)

kan het ook zijn dat ik mijn beeldscherm resoluatie te hoog had staan : configuratie scherm-beeldscherm-instellingen-beeldkwaliteit op 32? Heb hem nu op 16 gezet. Lijkt wel wat te schelen tav. cpu.

Verder doe ik niets met gaming,video,photo (beeld kwaliteit is dus veel minder belangrijk)_

Is trouwens alleen moederboard driver instaleren ( 1 installer?) genoeg?

Nee alleen moederbord driver is niet genoeg, en het is logisch dat dat scheelt als je hem op 16 bit zet, want dan moet hij minder hard werken. Vertel eens wat er allemaal in je computer zit, dan zoek ik wel de drivers voor je op;)

Das aardig;

ASUS P 5 VB moederboard (?)
Intel core 2 duo (1,86 ghz)

Dat is te hoog. Normaal als je pc rustig niks doen moet hij onder of rond de 10% draaien.

Hoe belangrijk is het eigelijk drivers geinstalleerd te hebben? Ik heb het idee dat (lang) niet alle computers waar ik in het verleden mee heb gewerkt dit hebben. Met wissellend eindresultaat (positief/negatief).

En het continue op to date houden is toch gekke werk?

Hoe belangrijk is het eigelijk drivers geinstalleerd te hebben? Ik heb het idee dat (lang) niet alle computers waar ik in het verleden mee heb gewerkt dit hebben. Met wissellend eindresultaat (positief/negatief).

En het continue op to date houden is toch gekke werk?

Daar hebben ze automatische updates voor uitgevonden;)

Terug
Naar boven