Yff
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 1
Naar aanleiding van [Link niet meer beschikbaar] wil de CU aangifte doen tegen GS
Bron: www.nieuwsnieuws.nl
--------------------------------------------------------------------------
Mensen die willen rellen: Hier het forum van de gristenhonden
...GS is alleen even langsgekomen dus ziet het er wat minder gristelijk uit
Rogier Havelaar, voorzitter van de jongerenorganisatie PerspectieF van de ChristenUnie, heeft in Tilburg aangifte gedaan van belediging. Aanleiding hiervoor zijn uitspraken op de website Geenstijl.nl als 'Sterf gristenhond sterf'. Havelaar vindt het onacceptabel dat mensen dergelijke uitlatingen doen, in plaats van een redelijke discussie te voeren, zei hij woensdag.
De uitlating op Geenstijl.nl was een reactie op een column van Havelaar over webcamcoïtus, die vorige week verscheen in Centraal Weekblad. Havelaar verzocht minister Donner van Justitie internetpedofilie aan te pakken en een onderzoek in te stellen naar het aantal jongeren dat zich bezighoudt met webcamcoïtus.
"Op Geenstijl.nl werden uitlatingen gedaan als 'sterf gristenhond sterf', 'Stelletje gore fundamentalisten' en 'straks beginnen ze nog met aanslagen'. Dit vind ik onacceptabel, daarom heb ik aangifte gedaan. Niet zozeer omdat ik me bedreigd voel," aldus Havelaar.
Havelaar maakt zich zorgen over de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan op internet. "Geenstijl is een voorbeeld van een website waar leden ongenuanceerd en anoniem de meest grove uitlatingen doen. Dit is geen manier van discussiëren in een gezonde samenleving."
De redactie van Geenstijl heeft op verzoek de reactie 'Sterf, gristenhond, sterf' van de website gehaald. Andere beledigende uitlatingen heeft Geenstijl volgens Havelaar laten staan.
Bron: www.nieuwsnieuws.nl
--------------------------------------------------------------------------
Mensen die willen rellen: Hier het forum van de gristenhonden
...GS is alleen even langsgekomen dus ziet het er wat minder gristelijk uit