Fitness Seller

CU doet aangifte tegen GeenStijl

Yff

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Naar aanleiding van [Link niet meer beschikbaar] wil de CU aangifte doen tegen GS

Rogier Havelaar, voorzitter van de jongerenorganisatie PerspectieF van de ChristenUnie, heeft in Tilburg aangifte gedaan van belediging. Aanleiding hiervoor zijn uitspraken op de website Geenstijl.nl als 'Sterf gristenhond sterf'. Havelaar vindt het onacceptabel dat mensen dergelijke uitlatingen doen, in plaats van een redelijke discussie te voeren, zei hij woensdag.

De uitlating op Geenstijl.nl was een reactie op een column van Havelaar over webcamcoïtus, die vorige week verscheen in Centraal Weekblad. Havelaar verzocht minister Donner van Justitie internetpedofilie aan te pakken en een onderzoek in te stellen naar het aantal jongeren dat zich bezighoudt met webcamcoïtus.

"Op Geenstijl.nl werden uitlatingen gedaan als 'sterf gristenhond sterf', 'Stelletje gore fundamentalisten' en 'straks beginnen ze nog met aanslagen'. Dit vind ik onacceptabel, daarom heb ik aangifte gedaan. Niet zozeer omdat ik me bedreigd voel," aldus Havelaar.

Havelaar maakt zich zorgen over de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan op internet. "Geenstijl is een voorbeeld van een website waar leden ongenuanceerd en anoniem de meest grove uitlatingen doen. Dit is geen manier van discussiëren in een gezonde samenleving."

De redactie van Geenstijl heeft op verzoek de reactie 'Sterf, gristenhond, sterf' van de website gehaald. Andere beledigende uitlatingen heeft Geenstijl volgens Havelaar laten staan.

Bron: www.nieuwsnieuws.nl

--------------------------------------------------------------------------

Mensen die willen rellen: Hier het forum van de gristenhonden

...GS is alleen even langsgekomen dus ziet het er wat minder gristelijk uit :rolleyes:

mja....

beetje jammer.

ff beetje ying en yang:

sterf atheisten hond! sterf!
sterf moslim! sterf!
sterf hindoe! sterf!
etc.

lekker boeie. overigens hebben ze het over gristenHONDEN. wie de schoen past, trekke hem aan :D

en wat maakt het uit, zalig zijn zij die geloven.

of krijgt DBB nu abou neenee over zich heen? :D

Havelaar maakt zich zorgen over de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan op internet. "Geenstijl is een voorbeeld van een website waar leden ongenuanceerd en anoniem de meest grove uitlatingen doen. Dit is geen manier van discussiëren in een gezonde samenleving."

dbb is dus binnenkort ook de lul?

martie zei:
dbb is dus binnenkort ook de lul?

Dat soort mallotige uitingen worden grotendeels gefilterd hier. GeensT is een soort ballenbak voor Internet ridders die bijdehand zijn van achter hun toetsenbord en hard klagen over het verval onze maatschappij. Terwijl ze dus zelf eigenlijk onderdeel van het verval zijn als ze weer eens hard meelachen om een 'sTloze actie'.

Goeie zaak, geensT maakte dbb toch belachelijk laatst.

Ik ben niet voor CU.. maar ik vind 't ook een goeie zaak.. maar de meesten weten ook wel waarom :)

sterf geensT sterf.... :D

De discussie in dit soort zaken is denk ik iets breder. Als je een platform biedt om de wereld zijn mening te laten spuien, tot in hoeverre ben je dan verantwoordelijk voor wat het is dat gepubliceerd wordt. Persoonlijk vind ik dat je wel degelijk verantwoordelijk bent. GS stelde in het programma 'de leugen regeert' heel duidelijk 'hey, het gaat om vrijheid van meningsuiting, wat onze posters op het forum allemaal roepen, tja daar kunnen wij nix aan doen'.

Zal helemaal lekker worden.....

Hee bascross gelieve geen oude koeien uit de sloot te halen;)

Terug
Naar boven