XXL Nutrition

Davids nandrolon

In_Progress

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Davids en Stam lopen risico strafrechtelijke vervolging
ROME - Edgar Davids en Jaap Stam kunnen in Italië alsnog strafrechtelijk vervolgd worden vanwege hun vermeend dopinggebruik in 2001. Dat blijkt uit een beslissing van het Hof van Cassatie, die de vrijspraak van de Belgische doelman Jean Francois Gillet van Bari vernietigde.

Het Hof stelt dat dopingzaken die voor 27 november 2002 ontdekt werden, toen de strenge dopingwet uit 2000 officieel in werking trad, alsnog berecht dienen te worden volgens die wet.

De zaak tegen Gillet was een testcase en de motivering van het hoogste gerechtshof schept nu jurisprudentie. Behalve Davids en Stam kunnen nog dertien andere voetballers berecht worden. Behalve boetes riskeren de spelers een gevangenisstraf van twee maanden, zoals de openbare aanklager in de zaak Gillet heeft geëist.

Bij Davids werd in maart 2001 bij een wedstrijd Udinese - Juventus de verboden anabole steroïde nandrolon aangetroffen. Hij werd daarvoor door de voetbalbond in hoger beroep tot vier maanden geschorst. Bij Jaap Stam werd bij de wedstrijd Lazio - Atalanta in oktober 2001 dezelfde stof aangetroffen. Ook Stam kreeg een schorsing van vier maanden. Beide Nederlanders moesten ook een boete betalen van ongeveer 50.000 euro.
De Italiaanse onderzoeksrechter Guariniello uit Turijn, die de dopingzaak van Davids onderzoekt, heeft de motivatie van het Hof afgewacht. De verwachting is dat Guariniello nu een rechtszaak aanspant.

bron: telegraaf.nl

Nu vraag ik me af: Wat heeft een voetballer nou aan een deca kuurtje?? Weet zo'n voetballer nou niet dat het 18 maanden traceerbaar is?

Volgens mij voor een betere gewrichtssmering snap het ook niet

dat toont het gemiddelde iq van een prof-voetballer ( OFFENSE ! )

vraag me af of ze zelf wisten wat ze kregen....

en of t uberhaubt over deca gaat, anavar is ook nandrolon, en de term nandrolon licht nu eenmaal lekker in de media, dus t kan ook best winny geweest zijn wat er gerbuikt is

Laatst bewerkt:
Nandrolon wordt in American Footballl, prof tennis, prof voetbal etc etc etc gebruikt om plotselinge gewrichtsaandoeningen te dempen om op die manier te voldoen aan het hoge aantal wedstrijden dat profs dienen af te werken per seizoen.

Ik dacht dat het een stof was die je uithoudingsvermogen vergroot en zodanig je dus langer een aerobe inspanning kunt volhouden. Maar dat is dus niet het geval?

Overigens weet ik wel dat het bij 1 van de twee om een miniscule hoeveelheid teveel in het bloed ging.

Ik geloof wel in het verhaal van "vervuilde" voedingssupplementen, met daarin een prohormoon oid verklaart ook gelijk de lage waardes.

Want ik denk niet dat een voetballer met zo een mediche begeleiding deca krijgt voorgeschreven. En ik zie ze zelf ook niet rotzooien zoals bij bv atlethiek of zwemmen.

nee geloof ik niets van. Davids en de Boer hadden allebei in die periode ene knieblessure opgelopen..een nogal heftige volgens mij..binnen drie maandjes were hersteld?..Ahum...de sportarts heeft er verstandig aan gedaan om die jongens met wat sap sneller te laten herstellen...

Rico

hugohonnie zei:
Ik geloof wel in het verhaal van "vervuilde" voedingssupplementen, met daarin een prohormoon oid verklaart ook gelijk de lage waardes.

Want ik denk niet dat een voetballer met zo een mediche begeleiding deca krijgt voorgeschreven. En ik zie ze zelf ook niet rotzooien zoals bij bv atlethiek of zwemmen.

:roflol:

Wake up baby! :D

wel een dure boete aan hun been, 50.000 euries.
Wat moet een bodybuilder betalen als hij op een wedstrijd wordt betrapt op doping

DBC01 zei:

Dus jij denkt dat voetballers er zelf achteraan gaan buiten de medische staf om om zich te laten "verzorgen" ? Ik denk het niet.

Ik zie eerder wat DW zegt, dat de dokter het gedaan heeft na die knieblessures(wel een grove fout dan)

hugohonnie zei:

die vlieger gaat niet op, ze hebben het specifiek over nandrolone. en mag ik je vragen waarom nandrolone altijd in ampullen komt die geinjecteerd moeten worden?? juist, omdat het afgebroken wordt bij orale inname, oftewel, als zat er nandrolone in die supps, dan nog doet het niks.. anders hadden we wel nandrobol gehad ofsow.

dat wil ik mischien eventjes in lichte twijfel trekken :P
nandrolon is toch een verzamelnaam voor de nor-19 testosteron achtiggen ? waar dus ook oxy onder valt en dus wel oraal genomen kan worden ?

groetjes

Veel sporters gebruiken testosteron om net tegen die grens te zitten wat nog toegestaan is. Die grens ligt nog best hoog, omdat er mensen zijn die van nature een hoog testo-gehalte hebben. Maar wat nou als ze een zootje fake ampullen hadden die vervuild waren met nandrolon? Dan bouw je volgens mij een aardige waarde op...

Terug
Naar boven