XXL Nutrition

De grote mond van Nederland

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
De Jager wil niet bedelen bij EU
»
Demissionair CDA-minister Jan Kees de Jager
ANP Toegevoegd: vrijdag 2 mrt 2012, 14:51

Minister De Jager vindt dat Nederland zich aan de Europese begrotingsregels moet houden. Na de ministerraad zei hij dat hij bij de Europese Commissie niet gaat bedelen om clementie. "Die regels zijn streng, en die moeten we ook handhaven", zei hij.

Gisteren berekende het Centraal Planbureau dat Nederland volgend jaar afstevent op een begrotingstekort van 4,5 procent. Als Nederland zich houdt aan de Europese afspraak dat het tekort niet boven de 3 procent mag komen, zou dat een bezuiniging kunnen betekenen van 9 tot 16 miljard euro.

Strenge regels
De Jager benadrukte dat Nederland er steeds op heeft gehamerd dat andere landen zich aan de afspraken houden. "Dan moeten we dat zelf ook doen", zei hij. Volgens hem kan de euro alleen blijven bestaan als er strenge regels zijn.

De minister voegde er wel aan toe dat de begrotingsregels enige ruimte kunnen bieden. "Maar dat is aan de Europese Commissie en die wil ik niet voor de voeten lopen", zei hij.

http://nos.nl/artikel/347275-de-jager-wil-niet-bedelen-bij-eu.html

Graag het braafste jongetje van de klas willen zijn en dus strenge regels willen waar we andere voordurend op wijzen.
Mogelijk gevolg straks, 1,2 miljard op jaarbasis als boete betalen aan de EU als we na waarschuwingen nog steeds boven de 3% zitten.

Nederland is weer goed bezig! :thumb:

Vreemd, ik hoorde links steeds klagen over al die besparingen, nu blijkt het dat het er nog niet genoeg waren. Heb niet veel op met de EU, maar de overheid moet gewoon kleiner worden en minder gaan kosten.

PatrickvH, de man die Nederland naar dezelfde situatie als Griekenland wil helpen.

---------- Post toegevoegd Sat 3 Mar 2012 om 13:06 ----------

Overigens is het weer typisch links om weer te gaan schreeuwen dat we niet moeten gaan bezuinigen. Altijd hetzelfde liedje.

Ja, Patrick. Linkse rat!!!

Ik had dat idee niet.

• Topic Starter Topic Starter
PatrickvH, de man die Nederland naar dezelfde situatie als Griekenland wil helpen.

---------- Post toegevoegd Sat 3 Mar 2012 om 13:06 ----------

Overigens is het weer typisch links om weer te gaan schreeuwen dat we niet moeten gaan bezuinigen. Altijd hetzelfde liedje.

Hoezo wil ik dat?

Geef alleen de hypocrisie van de overheid aan, dus volg je niet helemaal.
Nederland is zo'n land dat graag wil laten zien hoe het moet en dat ook andere opdringt, maar als je zelf een grote mond hebt moet je het ook waar maken.

Ben niet links of rechts, geloof ik niet in, geloof in goed en effectief beleid.

:roflol:

Las het net, ik wou jullie discussies.er al.bij halen.

Maar OT: BeginnerBB had een goed idee, gewoon iedereen met meer dan modaal nog hoger belasten. We moeten allemaal naar modaal!

Ps Had je gehoord van die Fransman, met zijn 75%?

Ronald Plasterk ook, eerste wat hij zegt dat hij zou doen als minister president is een extra belastingschijf invoeren voor mensen die meer dan 150.000 euro verdienen.

Allemaal pure demagogie, gaat echt niet veel geld opleveren.

Het gaat weinig opleveren en vervolgens heel veel kosten als die bedrijven het eindelijk beu zijn en naar een meer ondernemingsvriendelijk land trekken...

Gewoon een keer met de grove borstel door de ambtenarij, subsidies en uitkeringen gaan. Volgens mij valt er bij ontwikkelingshulp ook nog wel wat te ontvetten.

Het gaat weinig opleveren en vervolgens heel veel kosten als die bedrijven het eindelijk beu zijn en naar een meer ondernemingsvriendelijk land trekken...

Gewoon een keer met de grove borstel door de ambtenarij, subsidies en uitkeringen gaan. Volgens mij valt er bij ontwikkelingshulp ook nog wel wat te ontvetten.

Is de bedoeling dat er van de 40 belastingkantoren 22 gesloten worden, dus dat is een goed begin.

[Link niet meer beschikbaar]

Hoezo wil ik dat?

Geef alleen de hypocrisie van de overheid aan, dus volg je niet helemaal.
Nederland is zo'n land dat graag wil laten zien hoe het moet en dat ook andere opdringt, maar als je zelf een grote mond hebt moet je het ook waar maken.

Ben niet links of rechts, geloof ik niet in, geloof in goed en effectief beleid.

Hmm, het sarcasme je ontgaan?
Dat je er zelf niet in gelooft betekent niet dat je denkbeelden niet meer bij een bepaalde stroming passen dan bij een andere.

EN wat is de hypocrisie van de overheid precies?

Hmm, het sarcasme je ontgaan?
Dat je er zelf niet in gelooft betekent niet dat je denkbeelden niet meer bij een bepaalde stroming passen dan bij een andere.

EN wat is de hypocrisie van de overheid precies?

Als ik zeg niet te begrijpen wat je bedoelt, waarom zou ik dan wel begrijpen dat het sarcastisch is?
Lul toch is niet zo dom kerel.

Probeer eens wat verder te denken dan in stromingen en hokjes, kom je veel verder mee. ;)

De hypocrisie is van andere dingen verwachten en dan zelf niet waarmaken, want daar lijkt het nu op uit te draaien.
Is misschien vooral amateuristisch.

Als ik zeg niet te begrijpen wat je bedoelt, waarom zou ik dan wel begrijpen dat het sarcastisch is?
Lul toch is niet zo dom kerel.
Als ik je linkse rat noem dan lijkt het me wel duidelijk. Zelfs moraalridder begreep het. Mar goed.

Probeer eens wat verder te denken dan in stromingen en hokjes, kom je veel verder mee. ;)
Haha, oke laten we de hele geschiedenis der politiek vergeten. Goed.

De hypocrisie is van andere dingen verwachten en dan zelf niet waarmaken, want daar lijkt het nu op uit te draaien.
Is misschien vooral amateuristisch.

Dat lijkt me niet hypocriet, maar gewoon een beetje dom. Zijn er uberhaupt landen die het wel kunnen waarmaken?
Overigens hoorde ik gister dat het CPB er zo'n 50% van de tijd naast zit. Misschien bezuinigen op het CPB?

Als ik je linkse rat noem dan lijkt het me wel duidelijk. Zelfs moraalridder begreep het. Mar goed.

Ik liet me zowel niet links als niet rechts uit, dus nee het was voor mij niet duidelijk waar jouw uitdagerij dit keer op gebasseerd was.

Haha, oke laten we de hele geschiedenis der politiek vergeten. Goed.

Moet jij weten, het blijft hokjeswerk.
Een samenleving in balans is niet links of rechts, net als leven niet zwart wit is.
Door link/rechts primair te stellen word de ware effectiviteit vergeten.

Dat lijkt me niet hypocriet, maar gewoon een beetje dom. Zijn er uberhaupt landen die het wel kunnen waarmaken?
Overigens hoorde ik gister dat het CPB er zo'n 50% van de tijd naast zit. Misschien bezuinigen op het CPB?

Dat zou nog dommer zijn als er helemaal geen landen zijn die het waar konden maken en Nederland dan gaat lopen roepen dat dit zwaar bestraft moet worden terwijl het niet realistisch is.

CPB geeft richtlijnen ja, meer moet je erook niet achter zoeken, maar je moet je natuurlijk wel ergens aan vasthouden daarom zijn die cijfers zo belangrijk.
Het ontbreekt vaak in de nauwkeurigheid, maar de richtlijn die de cijfers aangeven kloppen vaak wel.

Als we griekenland niet hadden toegelaten had het tekort nu aangevuld kunnen worden met geld dat we in Griekenland pompen. Dat land is een bodemloze put terwijl de rest van Europa zit te bezuinigen. De hele bezuinigingsellende nu heeft te maken met wanbeleid van toen alleen wilt niemand het daar nog over hebben...

Inderdaad en daarnaast zag ik op het nieuws dat deze week waarschijnlijk wordt beslist dat Servië kandidaat lidstaat wordt van de EU. Doen ze goed daarboven, wij als rijker land mogen al betalen voor die mafkezen bij de Middellandse zee en dan willen ze ook tijdens deze crisis beslissen of het corrupte servië bij de EU komt. Waar gaat in godsnaam de wereld heen

Maakt allemaal niet uit, Europa zo groot mogelijk maken, daar gaat het om. En een president zoals in Amerika, maar dan zonder verkiezingen. En soevereine landen zeggen hoe ze moeten besturen, ook al hebben burgers in die landen niet de mogelijkheid om dat beleid af te straffen. En centraal beheer van de economie, bemoeien met het bestuur van privébedrijven. Zoals ik al eerder zei: steeds meer gelijkenissen met fascisme.

Maakt allemaal niet uit, Europa zo groot mogelijk maken, daar gaat het om. En een president zoals in Amerika, maar dan zonder verkiezingen. En soevereine landen zeggen hoe ze moeten besturen, ook al hebben burgers in die landen niet de mogelijkheid om dat beleid af te straffen. En centraal beheer van de economie, bemoeien met het bestuur van privébedrijven. Zoals ik al eerder zei: steeds meer gelijkenissen met fascisme.
Democratie is een illusie.

Helaas zitten er teveel mensen met een te goed salaris in het EU-Kremlin die daar maar al te graag willen blijven zitten.

Alle linkse mensen terug naar Litouwen!

Terug
Naar boven