XXL Nutrition

De kijk op het leven door Vincent Icke

duidelijk geen idioot.

persoonlijk vind ik toch dat de wetenschappelijke argumenten te kort schieten.

ik blijf bij mijn punt dat het toch van ergens moet komen, ons heelal. niet gebuert zomaar. alle levensvormen moeten immens opboksen tegen de natuur, alles kost energie en niks gaat vanzelf....

alleen dat kleine detail van de oerknal.;die is er vanzelf gekomen.

hij geeft zelf aan dat alles steeds nog mooier in elkaar zit dan je je kan voorstellen. dit kan toch niet vanzelf allemaal....?

ik vind dat het nog steeds meer vragen opwerpt dan beantwoord.

interessante man wel :)

persoonlijk vind ik toch dat de wetenschappelijke argumenten te kort schieten.

Klein verschil: volgens mij 'wil' je dat graag. Dat is wat anders.

ik blijf bij mijn punt dat het toch van ergens moet komen, ons heelal. niet gebuert zomaar. alle levensvormen moeten immens opboksen tegen de natuur, alles kost energie en niks gaat vanzelf....

Zonlicht is meer dan genoeg om te voorzien in energie die nodig is om entropie te verlagen in het evoluerende systeem van de aarde. En de natuur moet opboksen tegen zichzelf? Beetje rare voorstelling van zaken. Maar wat dat van doen heeft met het ontstaan van het heelal? (anders dan er een soort van evolutie in het universum/sterrenstelsels is te vinden: hetgeen gevormd werd, kon ontwikkelen)

alleen dat kleine detail van de oerknal.;die is er vanzelf gekomen.

Dat moet nog blijken he... Voor zover ik weet donderen de natuurwetten die we hebben volledig in elkaar op dat punt. Kunnen we gewoon nog weinig over zeggen. Om met Martin Rees te spreken:
vragen naar de tijd voor de big bang is als vragen wat er ten zuiden van de zuidpool te vinden is.

hij geeft zelf aan dat alles steeds nog mooier in elkaar zit dan je je kan voorstellen. dit kan toch niet vanzelf allemaal....?

Ja hoor, kijk maar om je heen, gebeurt allemaal en geen enkel teken van 'externe' (buiten de natuur) sturing te vinden. Nergens.

Vincent Icke is een held.

Terug
Naar boven