MuscleMeat

Nieuws De spanningen tussen Rusland en Amerika lopen op!

Ja... Bush is echt de persoon om iemand aan te spreken over ongeoorloofd een land binnen vallen.

:roflol:

Wat een r*tard die bush

Het zal hopelijk met een sisser aflopen, want het is wel best dicht bij..

ach joh die leiders zijn toch te achterlijk voor woorden, er zal vast wel een woIII aankomen.

Maar de Russen zijn pas echt teringlui.

Verschillende journalisten zijn al aangevallen terwijl ze hun werk zichtbaar deden. Persvrijheid is een onbekend iets in Rusland.

Soviets.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Owwww yeah!!

Goede post

Ja... Bush is echt de persoon om iemand aan te spreken over ongeoorloofd een land binnen vallen.

:roflol:

Wat een r*tard die bush
Nou nou ongeoorloofd, voor zover ik weet zit er in Georgië geen dictator die mensen/kinderen vermoord en vrouwen verkracht. Natuurlijk is deze situatie niet te vergelijken en is het Rusland die hier in de fout gaat, niet de VS. Rusland wil gewoon aan de wereld laten zien dat zij de touwtjes daar in handen hebben, puur machtsvertoon dus, ten koste van vele mensenlevens. Lavrov = r*tard.

ach joh die leiders zijn toch te achterlijk voor woorden, er zal vast wel een woIII aankomen.

zo'n vaart zal het niet lopen. toch verbaas ik me wel enigzins over het geweld wat met dit conflict gepaard gaat. zouden we het dan toch echt nooit leren?

Ja de VS denkt dat ze alles kunnen maken, overigens wel begrijpelijk omdat ze de machtigste natie ter wereld zijn. Maar de "president" van georgie is helemaal een stuk stront.

Ja de VS denkt dat ze alles kunnen maken, overigens wel begrijpelijk omdat ze de machtigste natie ter wereld zijn. Maar de "president" van georgie is helemaal een stuk stront.
Waarom zit jij hier de VS/Georgië aan te vallen terwijl de agressor Rusland is. Wat een taalgebruik trouwens...

Ik zou zeggen lees hun geschiedenis eens T. Er is geen volk ter wereld dat zo geleden heeft als de Russen.

Het ENIGE maar dan ook ENIGE wat hun lijden verlichte en waarom ze het accepteerde was een diep gevoel van vaderlandse trots onder de sikkel en de hamer. Dit patriotisme reikt verder dan waar dan ook ter wereld.

Rusland is in de uitverkoop gezet sinds de val van de Sovjet Unie.

Hun dierbaarste bezit in duigen na duizenden jaren. Ik kan me voorstellen dat ze tegen elke prijs een signaal willen afgeven dat de kracht van de Sovjiets nooit zal vergaan en er ALTIJD rekening moet worden gehouden met hen.

Wij in Europa liggen aan de gaskraan en oliepijp van Rusland. Poetin heeft miljarden contracten gesloten met Europa.

Daarom BLIJFT hij aan de macht. Om deze band nog minstends 20 jaar te laten bestaan en Rusland een kapitaal te laten verwerven om weer die oude supermacht te worden waar de wereld tegenop kijkt.

Een president die tegen deze koers zou ingaan, zou de laatste hoop voor heel Rusland voor eeuwig verkwanselen.

Ik geef ze geen ongelijk, communisme en liberaal kapitalisme zijn evenwichtig aan elkaar als systeem. Het individu kiest hetgeen hem het het meest zint.

Als ik Rus zou zijn, zou ik trots zijn op m'n land. Als Nederlander durf ik dat niet omdat we daarvoor veels te fragiel zijn.

Zelfs de technologie dat geboorte gaf aan de doorontwikkelingen van het hedendaagse Westen is Russisch, door hen ontwikkeld.

Nou ik ken alvast een professor die er iets anders over denkt/praat. Laatst op tv maar ben zijn naam even kwijt. Lijkt me een vrij eenzijdige blik op de feiten zoals jij het voorstelt. Ik ben geen expert op dit vlak maar wat Rusland nu doet is geenszins goed te praten. Ongeacht de geschiedenis die hieraan vooraf ging.

Ik denk dat je als Nederlander daar niet over kunt oordelen Marky.

Professoren en hun 'buitenstaande analyses' zijn terug te voeren op een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Welke hen de comfort zone schenkt binnen het huidige model waarin we hier leven.

Objectiviteit is onder ons Westerse haantjes zo goed als uitgestorven.

Niemand hier in het Westen weet wat Vaderlandse eer is. Niemand weet hier eigenlijk nog dat er mensen bestaan die liever op water en droog brood leven in naam van hun Vaderland terwijl je ook kunt zitten op een luxe sofa en kijken naar een plasma scherm.

Het waren de Russen die de grondleggers waren van vele hedendaagse Westerse ontwikkelingen. De Ruimtevaart, de overwinning op Nazi Duitsland, het zijn slechts enkele kroonjuwelen van de brede borstkas van de Sovjets. Dankzij hun hebben wij nu ook onze steroiden. Zijn zij ook de grondleggers van veel Westerse verschijningen.

Rusland en de VS kunnen niet met elkaar, maar ook niet zonder elkaar. Echte haat zal er nooit komen, maar grote spierballen willen zowel de Russen als de Amerikanen.

Punt is gewoon dat de US pas 4 eeuwen bestaat in deze vorm en Rusland al duizenden jaren. De VS staat zover bij dat land vandaan en vanuit Rusland's perspectief komen ze met opleggende motieven om hun politieke doeleinden te verwezelijken.

Net zoals Communisten zich niet mogen infiltreren in Vrijstaten zo moeten ook wij ons ook verdiepen in hun motief en begrijpen dat als wij felle kritiek geven, het wordt opgevat als een verplichte injectie tot deelname aan onze opvattingen.

Identiteit is een groot goed, dat hoor jij als Vlaming te weten T. ;) Maar je leeft in Belgie. Ook jij wilt veranderingen in je land terwijl de grote massa (lees: Europa NEE zegt vanwege HUN belangen)

Ik ben overigens linkse VVDér, dat je dat bij deze even voor altijd weet. Geldt ook voor de rest hier. Nelie Kroes noemt dit links liberaal.

Waarom zit jij hier de VS/Georgië aan te vallen terwijl de agressor Rusland is. Wat een taalgebruik trouwens...

Terwijl de agressor Rusland is? Hoe kom je erbij? Rusland doet niks anders dan verdedigen.

Edit: Je weet toch wel dat het de Georgiers waren die als eerste een autonoom gebied zijn binnen gevallen. Omdat ze dachten dat Rusland haar eigen burgers in dat gebied niet zou beschermen. De feiten moeten hier niet verdraaid worden. Georgie denkt nu dat ze van alles kunnen maken omdat ze verwachten dat ze gesteund worden door EU en de VS. En natuurlijk zal de VS ze graag steunen als het om grondstoffen gaat. Heb je al zijn(sakashvili) persconferenties gezien waarin er steeds een vlag van EU op de achtergrond hangt en niet zijn eigen vlag.
Rusland heeft trouwens geleerd om zich met haar eigen problemen bezig te houden, daardoor zijn ze in de laatste 10 jaar heel erg teruggekomen. Maar zo'n overmoedige actie zullen ze echt niet pikken.

Laatst bewerkt:
nou de waarheid blijft dus nog steeds het eerste slachtoffer van een oorlog.

ik vraag me sowieso wel af waarom de Georgische troepen Ossetië binnenvielen.

Terwijl de agressor Rusland is? Hoe kom je erbij? Rusland doet niks anders dan verdedigen.

Edit: Je weet toch wel dat het de Georgiers waren die als eerste een autonoom gebied zijn binnen gevallen

Tja, dat laatste klopt wel. Maar je kan niet doen alsof rusland de grote 'beschermer' is.
Rusland is even goed in de fout gegaan toen ze in georgië zelf zijn getrokken. Die oorlog had al gedaan kunnen zijn na 2-3 dagen en Rusland was er uit gekomen als 'the good guy' als het gewoon in Ossetie bleef. Met het gemak dat het georgisch leger verdreven was uit ossetie, hadden ze het zeker niet meer terug kunnen innemen. Dus bij alles wat nadien is gebeurd kan je de russen zeker ook een aggressor noemen, hoewel eerder in een '2e fase' van de oorlog.

Ze zijn allebei in fout gegaan.
Georgie omdat het Ossetie binnenviel en Rusland omdat het de oorlog liet verder duren nadat oorlog in principe al gewonnen was.

Terug
Naar boven