MuscleMeat

Verenigde Staten

Bezoekers in dit topic

China is voorlopig veel te slim, te rijk en te machtig om te beteugelen. Choose your battles wisely. Schulden van consumenten zijn wel erg hard gestegen ten opzichte van het inkomen. Als je met Chinezen te maken hebt merk je gewoon dat ze slim zijn en anders "gewired".
En het niet zo nauw nemen met industriele veiligheid en regulatie :o
 
Ze hebben toch netten om zelfmoorden te voorkomen? :dunno:

foxconn-suicide-nets.png


:emo::emo::emo:
 
Nou, ik hoop dat de golf federatie dit even onder de loep neemt, en desnoods de golfset van Trump confisqueert.
 
Hoe speel je eigenlijk vals met golf? :thinking:
 
Washington trekt steun voor ngo’s die rond geboortebeperking werken verder in

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.jpg

De Amerikaanse fondsen voor ngo’s die werken rond geboortebeperking en abortus worden verder ingeperkt. Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo vandaag aangekondigd. “We kunnen tegemoet blijven komen aan onze internationale gezondheidsplannen, zelfs als we weigeren het doden van ongeboren baby’s te subsidiëren”, aldus Pompeo bij de aankondiging van nieuwe beperkingen voor het gebruik van federaal geld. “Het geld van de Amerikaanse belastingbetaler zal niet meer dienen om abortus te financieren.”

De nieuwe maatregelen zullen “een strikt verbod” inhouden op “achterdeurregelingen” die geld helpen doorsluizen naar organisaties die werken rond de gezondheid van vrouwen en die abortussen steunen.

Heel kort na zijn aantreden had de Amerikaanse president Donald Trump al wetgeving ongedaan gemaakt die onder zijn voorganger Barack Obama gold. Trump voerde zo de zogenaamde Mexico City Policy weer in, waardoor organisaties die Amerikaans geld krijgen zelfs geen niet-Amerikaans geld mogen gebruiken om abortussen te financieren. Omdat dit beleid ngo’s beperkt in wat ze kunnen doen met hun eigen geld, wordt dit beleid door critici ook de “global gag rule” genoemd.

Deze beslissing van Trump vormde voor de Belgische en Nederlandse ministers van Ontwikkelingssamenwerking, Alexander De Croo en Liliane Ploumen, de aanleiding om van start te gaan met ‘She Decides’. Doel van die internationale campagne was de misgelopen fondsen toch weer terecht te laten komen bij organisaties die werken rond onder meer geboorteplanning en rechten van vrouwen en meisjes.
Waarom gaat het in die discussie alleen maar om de rechten van de vrouw? Bij mijn weten is er ook een baby en vader in het spel.

"Vrouwen moeten zelf kunnen beslissen wat ze met hun lichaam doen..." :stfu:
 
Laatst bewerkt:
Washington trekt steun voor ngo’s die rond geboortebeperking werken verder in

Bekijk bijlage 451753


Waarom gaat het in die discussie alleen maar om de rechten van de vrouw? Bij mijn weten is er ook een baby en vader in het spel.

Vrouwen moeten zelf kunnen beslissen wat ze met hun lichaam doen... :stfu:
Het blijft een achterlijk land waar religieuze fanatici het debat blijven domineren.
 
De religieuze fanatici domineren momenteel dat debat niet. :emo: Alleen hebben ze er met Pence wel één in het Witte Huis.
 
Ik vind pro-life echt wel een gebrek in het conservatieve denken. Er zijn zo veel situaties waar een abortus de beter optie is dan een kind opvoeden. Vroegah toen we nog niet in deze mooie beschaving leefde werd een overbodige baby gewoon in de sloot gesmeten. Nu kan je de rest van je leven alimentatie betalen als je een keer een onveilige sex hebt. Die religieuze mafketels zijn niet meer van deze tijd.
 
Mensen die abortus als een voorbehoedsmiddel zien zijn ook niet van deze tijd wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
De vrouwen die juichen over abortus is natuurlijk dom. Maar ik zou het serieus irritant vinden als iemand gaat bepalen dat abortus niet meer mogelijk moet zijn en bepaald dat ik verplicht de rest van mijn leven een kind op moet voeden wat nooit gewenst is. Dat is irrationele geloofsgekte.
 
Dat is irrationele geloofsgekte.
Het debat is gewoon compleet doorgeslagen in de VS. En deze keer zijn niet de religieuze fanatici het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Het debat is gewoon compleet doorgeslagen in de VS. En deze keer zijn niet de religieuze fanatici het probleem.

Eens, filmpjes van Steven Crowder laten ook zien hoe extreem de gedachtes hierover zijn. Het debat gaat tegenwoordig ook over abortus tot aan de geboorte van een kind, al wordt er vaaak 32 weken genoemd. Een foetus heeft een overlevingskans van 95% als het levensvatbaar is bij een geboorte van 28 weken. Je mag je toch wel achter de oren krabben als jij pas in week 30 in je zwangerschap erachter komt dat je liever toch geen kind wil én mocht het wel zo zijn, laat het dan adopteren. Er zijn genoeg mensen die geen kind kunnen krijgen, maar er enorm veel voor over hebben om een baby de liefde te geven die hij/zij verdient.

Bonus gekkie:
 
De grootste dictator die de VS ooit heeft gehad. Hoop dat ie einde van zijn termijn niet haalt.
 
De grootste dictator die de VS ooit heeft gehad. Hoop dat ie einde van zijn termijn niet haalt.
Welkom. Wat zijn je doelen? Kom eens van die muffe zolder af en adem wat frisse lucht in.
 
Back
Naar boven