AndroidHealthClinic

Belangrijk Nieuws De wietpas verdwijnt!

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
De wietpas verdwijnt

De wietpas verdwijnt. Klanten van coffeeshops moeten straks nog wel een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning en een uittreksel uit het bevolkingsregister laten zien om aan te tonen dat ze in Nederland wonen.

Dat staat in het maandag gepresenteerde regeerakkoord van VVD en PvdA. De handhaving van de regels moet volgens hen in overleg met de gemeenten gebeuren.

Veel gemeenten hadden moeite met de huidige praktijk. Wie wiet wil kopen in een coffeeshop in Zuid-Nederland, moet sinds 1 mei lid worden en zich registreren. Burgemeester Onno Hoes van Maastricht zei eerder dit jaar dat dit gedoogcriterium ertoe leidt dat mensen coffeeshops mijden.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3339224/2012/10/29/De-wietpas-verdwijnt.dhtml

===========================================

Hoewel ik niet blow ben ik blij dat we weer een stukje vrijheid hebben terug gewonnen van de georganiseerde mi... euhm overheid.

Driewerf hoezee.

belangrijk nieuws...

LOL werd er teveel op straat gedeald ?
In Amsterdam stonden ze al klaar met weed coke speed , .....

Nu de rest van het drugsbeleid nog.

Godver, het zou heel wat makkelijker zijn om te stoppen met die pas.

Dan gooi ik het maar op mijn brute wilskracht.

Hier kon je alleen met noteren van je naam al halen tegenwoordig

Dat ze er ooit mee begonnen zijn........

Maar goed nieuws dat ze deze kansloze beslissing terugdraaien :thumbs:

Dan zijn de Belgen dus nog altijd niet welkom in de coffeeshops

Toch wel imo. Vind het aan 1 kant wel jammer, was wel benieuwd geweest hoe dit in de praktijk eruit had gezien in Amsterdam. (Ik had iig altijd 5gram buitenwiet bij me gehad en dit voor belachelijke prijzen verkocht:))

Kan nogsteeds, buitenlanders worden nogsteeds geweigerd. Alleen toegang met Nederlands ID en uittreksel bevolkingsregister.

Is imo een verdoken vorm van een wietpas nu

Is imo een verdoken vorm van een wietpas nu

Idd, ik zie nauwelijks verschil met de eerdere plannen? Behalve dat je je nu niet meer in hoeft te schrijven bij een shop ( ID inlaten scannen dus )
Toeristen mogen nog steeds niets kopen, zoals gepland. ID was altijd al verplicht.

Nja, ledenregistratie is er uit dus wel weer een pluspuntje voor de al niet zo sterke privacy in Nederland.
Maar buitenlanders weren is gewoon waanzin. Beter belastingen heffen over dat zooitje en er flink wat aan overhouden. Plak een paar grote coffeeshops buiten steden dicht bij de grenzen om de overlast daar te minimaliseren en laat het hele zooitje in amsterdam lekker verdienen. Meeste geld wordt daar echt niet verdient aan toeristen die voor de mooie schilderijen in het rijksmuseum komen...

Hallelujah. Dit is goed nieuws.

Terug
Naar boven