MuscleMeat

Deca vraag

Iz-dat-zooo

Cool Novice
Waardering
0
Ik begrijp het ff niet met het deca verhaal.

De meeste hier zeggen niet op- en afbouwen.
Nou heb ik dat weer aan een gevorderd BBer gevraagd en die zei dat het wel kon.

Sommige die op dit forum beweren dat je deca niet moet opbouwen (dat is achterhaald) heb ik het in hun log schema toch wel zien doen ???

En de meeste zeggen dat je deca voor een langere periode moet gebruiken. Hierbij te denken aan 10, 12 weken.
Na 7 weken boekte een kameraad van mij niet echt vooruitgang meer met deca, maar oke elk lichaam reageert anders

Mijn vraag is: waarom deca niet op- en afbouwen?

Bedankt voor de reacties

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Navy zei:
Waarom niet afbouwen?

Deca heeft een deconate ester.
Dit betekend dat waneer je hebt geinjecteert, de dosis gelijk matig wordt afgegeven over ongeveer 21 dagen. dus er wordt elke dag een x aantal mg aan werkendestof vrij gegeven. Het is belangrijk dat die afgifte zo stabiel mogelijk is. het is bekend dat stabiele waarden voor een betere spier winst zorgen. ik geef een voorbeeld:

week 1 200mg deca
week 2 200mg deca
week 3 200mg deca
week 4 400mg deca
week 5 400mg deca
week 6 400mg deca
week 7 200mg deca
week 8 200mg deca

De eerste weken zit je dus waarschijnlijk met een te lage dosis. dan ga je ineens in week 4 5 6 een hogere dosis pakken dit zorgt voor een hoge piek aan testosteron. Hiervan zal je zeker groeien. maar dan ga je ineens op een lagere dosis zitten en zullen je waarden steeds verder dalen waardoor je dus niet meer zal groeien.

De reden dat sommigen mensen de eerste 2-3 wkn niets van deca merken is omdat ze niet frontloaden. als je niet frontload zit je op een te lage dosis. als je niet frontload krijg je een stappel effect omdat je elke week injecteerd. bijv. in week 3 zijn ook de injectie's van week 1-2 actief. dus je waarden schommelen constant. als je dus een frontload neem (meestal het dubbele van de basis dosis die je wilt nemen) zal je in de eerste weken gelijk op een juiste dosis zitten en kan je dus meer uit een kuur halen.

10-12 wkn vindt ik onzin. 8 wkn is lang genoeg. natuurlijk is dit voor ieder anders.
maar het is niet zo dat je deca 10-12 wkn MOET gebruiken.

Dus niet afbouwen. frontload nemen van 1 a 2 wkn dan de dosis halveren, en je hebt stabielen waarden en zal je kuur beter uitpakken.

greetz

Dus je moet de dosis gedurende de kuur gelijk houden zodat je bloedwaarden stabiel blijven en dat zorgt er dan op zijn beurt weer voor dat je meer spierwinst zal boeken

Ik vond je uitleg duidelijk en interessant ;)

Thanx

kga zelf ook 8 weken deca gebruiken op 200mg maar ik doe hier als kickstart 4 weken dboll bij.. Wat zou dan in theorie meer effect hebben? kickstart dboll of een frontload deca?

younggod zei:
kga zelf ook 8 weken deca gebruiken op 200mg maar ik doe hier als kickstart 4 weken dboll bij.. Wat zou dan in theorie meer effect hebben? kickstart dboll of een frontload deca?

zo moet je dat niet zien kerel, de werking van deca is heel anders dan die van dbol. als je beiden met elkaar combineerd zal je een synergetische werking krijgen, dus het 1 versterkt de werking van het ander.

ik zou in jouw geval kiezen voor een kickstart met dbol, maar hou er wel rekening mee dat je dan weer meer risico neemt ten aanzien van je lever.

younggod zei:

combı deca en dbol zal je meer groeı opleveren.

ik heb zelf ook deca met dboll gedaan
1 t/m 8 200 mg deca
1 t/m 6 30 mg dboll

ging ( perfect) vanaf 2de week , heb er 10kg mee gepakt
nu 2mnd later heb ik nog steeds 9 kg van vast weten te houden
en neem nu al 4 wk creatine er bij.
maar ja, het verschilt toch per persoon
suc6..........
oja en weinig vocht vast gehouden.

Met proviron?

balle zei:
ik heb zelf ook deca met dboll gedaan
1 t/m 8 200 mg deca
1 t/m 6 30 mg dboll

ging ( perfect) vanaf 2de week , heb er 10kg mee gepakt
nu 2mnd later heb ik nog steeds 9 kg van vast weten te houden
en neem nu al 4 wk creatine er bij.
maar ja, het verschilt toch per persoon
suc6..........
oja en weinig vocht vast gehouden.

Heb je hier Proviron of iets dergelijks bij gebruikt?

Stel nu dat je 300mg deca neemt en frontload de eerste twee weken !!!

Hoe kan je bij deze deca kuur winstrol (hoeveelheden) het beste combineren ???

Of is deze combi niet goed ? en moet ge bij deze deca-winstrol kuur ook na-kuren ? ???

qau combi met winstrol ben ik niet zo op de hoogte maar nakuren moet je altijd. Is het niet voor je lichaam dan is het wel voor het behoud van je gewonnen spiermassa..

Terug
Naar boven