AndroidHealthClinic

Depressie of hormonale problemen

Peiling Peiling Heb jij 1 of meerdere van deze symptomen?

• vermoeidheid of overdag willen slapen

Stemmen: 24 57,1%
  • moeilijk kunnen inslapen of niet goed en niet lang slapen

Stemmen: 19 45,2%
  • erectiestoornissen en / of impotentie

Stemmen: 4 9,5%
  • lusteloosheid (op seksueel vlak en in het alledaags leven)

Stemmen: 16 38,1%
  • depressiviteit

Stemmen: 21 50,0%
  • emotionele gemoedsveranderingen

• prostaatproblemen (veel plassen, eventueel zeer van plassen)

Stemmen: 4 9,5%
  • hartkloppingen of hartbonzingen

Stemmen: 9 21,4%
  • onzekerheid of gebrek aan zelfvertrouwen

• zich niet mannelijk voelen

Stemmen: 6 14,3%
  • Geen van de hierboven

Stemmen: 6 14,3%

• Totaal stemmers
    42

Commertje

Novice
Waardering
0
Beste leden,

Graag wil ik mijn verhaal doen van een jaar van onderzoeken en therapie. Mss gaat sommigen dit ook helpen zichzelf in te herkennen en de juiste stappen te ondernemen.
Vorig jaar werd ik geveld met een burnout door fysieke en mentale overlast.
Ik kreeg depressieve neigingen, emotionele gemoedsveranderingen, geen libido en was veel uitgeput.
Op bezoek bij de huisarts kreeg ik te horen dat ik een depressie had, terwijl uiteindelijk mijn hormonenpeil uit balans was door men burnout.
Ik vertrouwde in men huisarts en kreeg antidepressiva voorgeschreven.
Wat heeft deze medicatie gedaan, mijn volledig testosteronpeil laten zakken en geblokkeerd, met name ik bleef de symptomen erger en erger in krijgen. Ik werd naar psychologen en psychiaters gestuurd die constant nieuwe anti depressiva voorschreven. De symptomen gingen niet over en ik begon een vermoeden te krijgen dat het hormonaal kon zijn. Mijn lichaamsgewicht en spiermassa bleef maar afzwakken. Ik stopte de medicatie op aanraden van een uroloog. Maar de problemen bleven aanhouden, nu een half jaar later de stap gezet naar een nieuwe huisarts en men bloed terug laten onderzoeken. Depressie kan je afleiden uit je bloed aan de hand van je cortisolwaarden (stond heel goed bij mij) en de man zei ook dat ik veel te rustig was voor iemand met een depressie. Maar wat blijkt men testosteronpeil zat onder het minimum en herstelde niet meer.
Nu volg ik een hormonentherapie, waardoor ik driewekelijks een inspuiting testosteron krijg om terug men peil te doen herstellen. En na een paar dagen vond ik dat mijn symptomen redelijk goed verminderden.
Ik wil duidelijk maken als je ook kampt met deze symptomen, laat zeker je bloed testen, want artsen schrijven veel te gemakkelijk anti depressiva voor en het helpt je enkel een tijdje goed voelen maar het probleem werd er niet mee opgelost.

Sterk verhaal brah..
Moet een lastige tijd geweest zijn ..

• Topic Starter Topic Starter
Sterk verhaal brah..
Moet een lastige tijd geweest zijn ..

Nog altijd zu want men therapie is nog maar van start gegaan deze week.
maar nu heb ik toch een methode gekregen om te kunnen herstellen en men leven terug in handen te nemen. Men arts zegt dat binnen de twee maand men peil terug gestabiliseerd zal zijn. En ik denk mss dat er meerdere mannen in mijn situatie zijn maar die niet weten dat het probleem ook daar kan liggen.

Ssri's kunnen prolactine verhogen(met zwelling in de borsten tot gevolg)
Dit is niet super voor je testosteron.

Damn, ik moest iets te veel dingen naar mijn zin aankruisen :D

Nu volg ik een hormonentherapie, waardoor ik driewekelijks een inspuiting testosteron krijg om terug men peil te doen herstellen. En na een paar dagen vond ik dat mijn symptomen redelijk goed verminderden.

Vreemd, want Testosteron onderdrukt je eigen productie. Als je stopt zal je het nog moeilijker krijgen want het kan maanden duren vooraleer je eigen testosteronaanmaak terug op peil is.
En depressies opsporen via bloed staat echt nog in de kinderschoenen. Of heb jij een link die het tegendeel beweert?
Ik vind het toch maar een rare beslissing van die dokter.

Laatst bewerkt:
Vreemd, want Testosteron onderdrukt je eigen productie. Als je stopt zal je het nog moeilijker krijgen want het kan maanden duren vooraleer je eigen testosteronaanmaak terug op peil is.
En depressies opsporen via bloed staat echt nog in de kinderschoenen. Of heb jij een link die het tegendeel beweert?
Ik vind het toch maar een rare beslissing van die dokter.

Bij mensen met een laag testosteronpeil is da kans veel kleiner omdat het product 1 keer om de 3 a 4 weken wordt toegediend. Mensen die het gebruiken om te kuren en al een hoger peil hebben en hogere dosis testosteron inspuiten gaan veel kans krijgen om hun eigen peil stil te leggen.
Depressie kunnen ze achterhalen uit het cortisol, het stresshormoon. Iemand die depressief is ervaart meer stress en daardoor zou de cortisol waarde hoog liggen, bij mij stond hij heel goed.

Laatst bewerkt:
is het zo dat antidepressiva ( ssri's ) echt je eigen natuurlijk testosteron peil verlagen? :S

Bij die stemming heb ik ze bijna allemaal, ofja wel veel. ben ik nu depressief of te weinig testosteron?? Minder last dan voorheen maar tijdje gelede was ik iedere dag chagrijnig

Bij die stemming heb ik ze bijna allemaal, ofja wel veel. ben ik nu depressief of te weinig testosteron?? Minder last dan voorheen maar tijdje gelede was ik iedere dag chagrijnig

Kan je het best laten controleren door een bloedafname te doen en je hormoonwaarden te laten meten (ook cortisol) het stresshormoon

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

is het zo dat antidepressiva ( ssri's ) echt je eigen natuurlijk testosteron peil verlagen? :S

jep dat is een van de o zo leuke bijwerkingen van antidepressiva, maar ze informeren daar mensen te weinig over

ben je mad dat ik corticosteroïde slike voor mijn darmen en nog steeds elke dag fapte en spiermassa aan kwam.

mad brah ?

Terug
Naar boven