MuscleMeat

Desktop re-organsiatie plan (interne HD's)

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Ik heb een zelfbouw PC (laten bouwen). Ik wil hier eigelijk alleen de Interne HD's van vervangen/ver-ruilen.

Is al eens eerder behandeld, maar werd wat chaotisch. Daarom even vernieuwd en fris topic aangemaakt.

Hier de specificaties:

Asus P5 moederboard.
Intel processor (ongeveer 1,8-2 ghz). Core 2 Duo.
2 GB + RAM (DDR2?)
gewoon: 450 watt voeding geloof ik.
XP proff.
standaard geluidskaart/videokrt (niets zwaars/bijzonders).
1-2 FW aparaten (met eigen dsp enz...)

Momenteel zitten er 3 interne HD's in, worden er uiteidnelijk 2.

Wat is de bedoeling: Audio-doeleinde (muziek-productie).

Wat ik wil gaan doen:

2 Interne HD's (SATA II, 7200 rpm).

- 1 C schijf voor alleen besturingsysteem plus klein bijbehorende bestandjes/data. (XP proff. sp 2 of 3) Frisse schone nieuwe installatie.

- 1 E schijf (groot) voor alle program files, grote data/bestanden.

Deze schijven dienen met elkaar te kunnen communiceren en te werken.
Wat is er via deze manier allemaal mogelijk? En kan dit? Kan dit alles zo ge-configureerd worden? kan E aan C gekoppeld worden?

Mochten jullie nog meer details willen weten, vraag maar...

BVD

Gewoon mogelijk, Windows ziet die twee schijven gewoon afzonderlijk en waar je iets installeert boeit Windows niet zoveel. Zet op E dan gelijk je swapfile, scheelt weer disk i/o met je Windows HD.

Heb zelf Windows en program files op 1 schijf en data op een andere. Maar ik doe vrij veel databewerkingen en vind deze indeling overzichtelijker.

Met welke programma's werk je?

Ik weet dat bv Reason, Cubase, Nuendo en Ableton nogal zware programma's zijn, al helemaal als ze naast elkaar openstaan. Je CPU zit dan zo vol dus 4gb is wel zo verstandig wil je normaal kunnen blijven werken.

Met welke programma's werk je?

Ik weet dat bv Reason, Cubase, Nuendo en Ableton nogal zware programma's zijn, al helemaal als ze naast elkaar openstaan. Je CPU zit dan zo vol dus 4gb is wel zo verstandig wil je normaal kunnen blijven werken.

Je CPU zit nooit vol ;) CPU verwerkt alleeen maar en dat kleine beetje L2 cache is dan wel een snelle geheugenbron maar cache kan zich nooit meten met de massa's opslag van het overige fysieke geheugen.

Verder is je advies prima, 4 Gb is bij dit soort programma's wel aan te readen.

• Topic Starter Topic Starter
dat zou altijd nog kunnen ja, RAM geheugen erbij zetten...
Maar dit zijn wel het soort programma's waar ik mee werk idd.

Het is dus mogelijk om de Program files te ''scheidden'' van de C schijf? En deze op E te zetten en te linken aan C?

dat zou altijd nog kunnen ja, RAM geheugen erbij zetten...
Maar dit zijn wel het soort programma's waar ik mee werk idd.

Het is dus mogelijk om de Program files te ''scheidden'' van de C schijf? En deze op E te zetten en te linken aan C?

mijninziens wel... ik doe dat nu al regelmatig aangezien mijn C schijf te vol staat :D

Stap 2

Oke, das duidelijk. Maar nu het volgende:

Ik wil op schijf E een Image (Northon Ghost) terugzetten (de Image bevat; alle data van de huidige C schijf) kan het nu nog?

Ik wil dus de Program files van de Image op E zetten (program files,grote mappen,data enz...) en op C een frisse Windows (alleen besturingsysteem). Feitelijk gezien wil ik ze ''splitten''...

Toch uitereindelijk E kopellen aan C, is de bedoeling.

Dus: C: besturingsysteem (+ kleine bijbehorende mappies enz...) en Program files en rest grote mappen op E.

Waarom niet: C; Besturingsysteem + program files en op E: de grote data mappen van program files? Dat wordt echt veel te veel werk, gezien de totale grootte.

Zou het (zie er boven) nu nog kunnen?

....

Terug
Naar boven