XXL Nutrition

Dextrose

VulcanRaven

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Hoi,

Ik ben eens benieuwd naar de werking van dextrose. Op de bekende websites lees je een mooi verhaaltje over dat het het meest spieropbouwende is na de training etc. Maar wat is hier nou van waar? Is het verstandig te nemen? En zo ja, wanneer moet je het nemen. Ik vraag dit omdat ze het bij ons in de supermarkt verkopen. Van het merk zonnatura, het kost maar 1.20 per pakje dus het is de moeite waard om te
proberen mits het enig effect heeft.

Alvast bedankt voor de informatie,

Mvg,

Martijn:D

na je training nemen, ja ik heb t ook tijdje gedaan, voelt wel goed

erg zoet alleen haha

heb nu malto dextrine of vitargo

Heeft zeker effect. na de training is Dextrose (druivensuiker) het meest anabole (spieropbouwend) wat je kan nemen. nadat je een intensieve training achter de rug hebt is het glycogeen (spiersuiker) uit de spieren en lever laag en zijn de spiervezels beschadigd. Het nemen van dextrose vult die tekorten aan en versneld je spieropbouw en herstel ;)

Heeft zeker effect. na de training is Dextrose (druivensuiker) het meest anabole (spieropbouwend) wat je kan nemen. nadat je een intensieve training achter de rug hebt is het glycogeen (spiersuiker) uit de spieren en lever laag en zijn de spiervezels beschadigd. Het nemen van dextrose vult die tekorten aan en versneld je spieropbouw en herstel ;)

Idd. En daarom heb je niets aan grote hoeveelheden glucos na de training. Je spiercellen zijn na KT namenlijk te beschadigd om grote hoeveelheden glucose aan te kunnen.

Verders valt het wat KT aangaat wel mee met die glycogeendepletie

Idd. En daarom heb je niets aan grote hoeveelheden glucos na de training. Je spiercellen zijn na KT namenlijk te beschadigd om grote hoeveelheden glucose aan te kunnen.

Hoeveel gram dextrose is volgens jou voldoende om na de training te nemen?

Laatst bewerkt:

Kan je die term even uitleggen?

depleted betekent leeg. Dus 3XL bedoelt dat je glycoceen voorraden helemaal niet zo leeg zijn.
Voor de rest ben ik wel benieuwd wat 3XL dan een goede hoeveelheid vind om post WO te nemen van dextrose. Ik vind de doseringen die door sommigen gehanteerd worden ook wel erg hoog

Ik neem altijd maar een 25 gram. En 3 kwartiertjes later een volwaardige maaltijd (rijst, tonijn of kip en groente)

Terug
Naar boven