MuscleMeat

Digitale TV, welke aanbieder? Mogelijkheden op buitenlandse zenders (HBO)?

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
Waardering
5.498
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Beeschten en andere hompen puur vleesch!

Ik gebruik Digitenne van KPN voor 8,50 per maand. Prima, alle nederlandse zenders en private spice (rukken in bed >>> rukken op je bureaustoel). Maar ik vind het aanbod toch een beetje karig en zit te overwegen over te stappen op een aanbieder met een groter aanbod. Film 1 lijkt me een leuke toevoeging, maar het liefst zou ik ook wat buitenlandse zenders aankunnen, met name HBO uit de states.

Is er een nederlandse provider die dit aanbied, of moet je dan met schotels gaan werken? Dit laatste lijkt me niet echt makkelijk, bovendien krijgt je huis het uiterlijk van een turkenflat. Anyhow, wat voor TV aanbieders gebruiken jullie en zijn jullie tevreden (zenderaanbod, beeldkwaliteit, prijs, etc)?

• Topic Starter Topic Starter
Aight!

private spice herhaalt 's avonds de uitzendingen van 's middags, ik verveel me 's avonds:mad:

Ik heb Ziggo maar HBO kan je denk ik vergeten op de kabel in Nederland. Zowel Ziggo als UPC bieden dat niet aan. Het is meestal MGM, TCM en Hallmark.

Zowel Ziggo en UPC leunen op Film 1 voor extra filmaanbod, ze gaan zichzelf natuurlijk niet in de voet schieten door filmzenders in het pakket op te nemen die concurrentie zijn voor hun premiumpakketten.

Ik heb Ziggo maar HBO kan je denk ik vergeten op de kabel in Nederland. Zowel Ziggo als UPC bieden dat niet aan. Het is meestal MGM, TCM en Hallmark.

Zowel Ziggo en UPC leunen op Film 1 voor extra filmaanbod, ze gaan zichzelf natuurlijk niet in de voet schieten door filmzenders in het pakket op te nemen die concurrentie zijn voor hun premiumpakketten.

Mja, ja film 1 lijkt me wel de moeite en misschien ook wel 15 euro per maand waard. Maar als je kijkt in van die schrale landen als Nepal en India hebben ze ook overal HBO, is dat dan via schotel?

Mja, ja film 1 lijkt me wel de moeite en misschien ook wel 15 euro per maand waard. Maar als je kijkt in van die schrale landen als Nepal en India hebben ze ook overal HBO, is dat dan via schotel?

Daar hebben ze geen Film 1 :D HBO zie je bijna overal ter wereld maar inderdaad vaak via de schotel. Kabel is in landen als Nepal vaak nog analoog, groot zenderaanbod via de kabel is dus onhaalbaar.

Nou dan wordt het maar gewoon film 1 en HBO serieus via internet :)

waarom hbo? alle shows heb je de volgende dag in 720p binnen. Geen gedoe met Amerikaanse reclames

Alle crap kijk te terug op gemist.nl

Enigste waar een tv nog goed voor is is sport in hd

Mogelijk toch HBO op Ziggo:

23 augustus Geschreven door: Jarco Kriek

BETREDEN ZIGGO EN HBO HAND IN HAND NEDERLANDSE TELEVISIEMARKT?

De kans is groot dat de Amerikaanse televisiezender HBO op korte termijn de Nederlandse televisiemarkt gaat betreden. Volgens de internetsite BroadbandTVNews lijkt HBO in mediabedrijf Ziggo de ideale partner gevonden te hebben.

Onlangs maakte Ziggo bekend de landelijke doorgifte van regionale omroepen nog dit jaar – mogelijk op 1 oktober – gaat staken. In een verklaring hieromtrent zegt Ziggo de vrij te komen bandbreedte nodig te hebben voor de doorgifte van een nieuwe digitale dienst. Ziggo wilde tegen Totaal TV op dat moment nog geen uitleg geven wat deze nieuwe digitale televisiedienst zou kunnen zijn.

Al langere tijd zijn er in Nederland geruchten dat HBO de Nederlandse televisiemarkt zou willen betreden. Deze geruchten werden nog extra gevoed toen bij de onlangs gehouden MIPTV televisiebeurs in Cannes Nederlandse televisiezenders van HBO te horen kregen dat er geen nieuwe HBO films en series voor de Nederlandse markt beschikbaar waren. HBO wilde toen aan BroadbandTVNews geen mededeling over deze opmerkelijke zet doen. Naar nu lijkt heeft dit alles te maken met de lancering van één of meer HBO-televisiekanalen en mogelijk daaraan gekoppeld Video on Demand aanbod. BroadbandTVNews kon achterhalen dat er op het hoofdkantoor van Ziggo een sollicitatieronde voor een mogelijk management van een HBO-tak in Nederland heeft plaatsgevonden.

Mocht HBO daadwerkelijk in Nederland beschikbaar komen dan gebeurt dit als premium-zenderaanbod. De kijker dient dus extra voor het HBO-kanaal te betalen. Ook is de kans zeer groot dat wanneer HBO de Nederlandse markt gaat betreden men niet alleen bij Ziggo beschikbaar gaat komen. HBO zal dus in dat geval de directe concurrentie met betaalzender Film1 aangaan. Daarbij is pikant detail dat Film1 eigendom van Chellomedia is. En dat Chellomedia en UPC Nederland in Liberty Global hetzelfde Amerikaanse moederbedrijf heeft. In de Verenigde Staten produceert HBO al jaren internationale tv-hits, zoals The Sopranos, The Wire, True Blood en Sex & The City. Ook het de nu op Nederland 2 uitgezonden NCRV-serie Therapie is een Nederlandse vertaling van de Amerikaanse HBO-serie In Threatment.

Ziggo en HBO houden overigens over een samenwerking en betreding van de Nederlandse televisiemarkt de kaken stijf op elkaar. Tegen BroadbandTVNews wil HBO niets kwijt over een mogelijk Nederlands avontuur. Een Ziggo-woordvoerder wilde vanmiddag tegen Totaal TV bevestigen noch ontkennen dat er met HBO gesproken wordt over een gezamenlijk betreding van de Nederlandse televisiemarkt voor premium-televisiekanalen. Willen beide bedrijven daadwerkelijk de Nederlandse televisiemarkt betreden dan lijkt het niet te voorkomen dat eerst toestemming aan de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) moet worden gevraagd.

bron:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6113

Hmmmz, eerst on demand, series die hier al uitgezonden zijn, hopelijk gewoon het hele zender aanbod.

Terug
Naar boven