AndroidHealthClinic

direct3d

ignashov

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
ik heb 2 weken geleden windows vista erop gezet en vandaag wou ik alle oude bestanden naar vista overzetten. Ik wou toen een spelletje spelen en kreeg ik een foutmelding.....
direct3d failed to initialise- please ensure you have a direct3d compatable card ande driver getdevicecaps failed

Snap er niks van. Ik heb altijd dat spel gespeeld en nu zeurt die. Iemand enig idee?

"alle oude bestanden naar vista overzetten"

bedoel je dan dat je een back up hebt gemaakt van alles, ook van je spel, dat je dat gwn op je harde schijf hebt gekopieert van je back up en dat het spel niet meer werkt?

1.Komt het probleem voor bij alle spelen?
2.Is er geen Direct3d config file bij het spel?

• Topic Starter Topic Starter
ik heb het spel gewoon opnieuw geinstalleerd. en geen van mn spellen doet het. verder heb ik er ook geen verstand van

Het lijkt er het meest op dat je de driver van je grafische kaart nog niet hebt geinstalleerd kerel :)

en hoe doe ik dat

Je dient eerst uit te vinden welk grafische kaart er in je systeem is geplaatst :) Vervolgens kun je dan bij de fabrikant drivers downloaden voor dat ding :) Probeer daar dus achter te komen...

Microsoft zal waarschijnlijk zelf een basis driver hebben geinstalleerd ..

Dit kun je nakijken in apparaatbeheer (ik heb hier helaas niet zo een vista PC bij de hand, dus het exacte pad om daar te komen weet ik nog niet)

In WIndowsXP klik je met de rechtermuisknop op het icoon van deze computer en kiest uit het menuutje beheren ... Dan verscheen de MMC en kon je in het linkerdeel op apparaatbeheer klikken ... dan zag je rechts onder beeldschermadapters welk type grafische kaart er in zit ..

Mocht je er via apparaat beheer niet uit komen dan moet je even je pc opnieuw opstarten, vaak word namelijk zodra je de pc aanzet eerst het bios van je VGA kaart weergegeven, dit biedt meestal al voldoende informatie...

Lukt dit ook niet, dan zul je even je kastje moeten openschroeven en op de print kijken naar het type:)

oke bedankt. zal effe kijken of het gaat lukken

ik dacht dat je dat anders ook kon zien als je het volgende deed:
start > run > dxdiag > beeldscherm tab

Daar moest in principe staan welk apparaat/welke 3d kaart was.

EDIT:blijkbaar moet de driver eerst geinstaleerd zijn...

Laatst bewerkt:
Dit werkt echter helaas nog niet als de beeldschermdriver niet juist is geinstalleerd ;)

nou niks geholpen maar toch bedankt. mischien kunnen jullie me ergens anders me helpen. hoe gooi ik vista eraf . ik probeerde net xp erop te doen maar dat lukt me niet

in principe de windows xp cd er in en herinstalleren zeker?

Inderdaad .... Kies in het 3de scherm (druk op Enter om WinXP te installeren -> ga akkoord met die slaperige EULA -> partitie selecteren )

Verwijder de eerste partitie (c: ) (druk op D, dan op L)
en maak deze opnieuw aan C ... daarna snel formatteren als NTFS and you are ready to go ;)

wel even kijken of in de bios bij opstarten vanaf cd als eerste staat bij de boot volgorde....

PS: "het lukt niet" is redelijk vaag, kun je niet meer details geven?

Terug
Naar boven