MuscleMeat

Dood punt

Sensive

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Mensen,

Ik vind dat ik een veel te lange tijd op hetzelfde gewicht blijf met toch wel zeker een ruim kcal overschot. Ik weeg al ongeveer 2 tot 3 maanden hetzelfde, hoe kan dit? Mijn energie verbruik in rust is 1807 kcal, en met mijn schema zit ik op ruim 4000 kcal. Wat is de reden dat ik niks meer aan kom in gewicht? Ik train 5x in de week intensief voor een uur tot anderhalf uur, zonder cardio. Aan mijn trainingsschema kan het niet liggen. Ik heb mijn voedingsschema bijgevoegd en sta graag open voor opmerkingen en tips.
35dahc4.jpg

Meer eten, je onderhoud kan nu hoger liggen. Zeker als je 5x per week sport en misschien nog meer intensieve dingen doet en een snel metabolisme hebt kan je wel eens meer nodig hebben om aan te komen.

Verder zit je nogal hoog in eiwitten, 4 gram per kg voor de bulk is iets te veel van het goede... Ik zou juist KH nog verhogen.

Laatst bewerkt:
Je zou nog wat noten kunnen toevoegen bij je laatste maaltijd, maar je eet al zoveel pindakaas dus ik weet niet of je daar zo blij van wordt :P.

80 gram Brinta levert geen 520 kcal hé, en al helemaal geen 26 gram eiwit. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Geen idee waar ik die voedingswaarden van brinta vandaan heb gehaald, zal het even aanpassen thanks ;).

Ik train niet té veel, en overtraint lijkt me al helemaal niet. Verder zit ik gewoon op school en het enige intensieve wat ik doe is KT. @Unkn0wn hoog metabolisme zul je bedoelen?

Je krijgt van 10 tot 17 geen kwalitatief goeie eiwitten binnen. Je eet alleen maar pindakaas is dit bedoeld om dikker te worden of waarom?

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:30 ----------

en waarom heb je water in je schema gezet :roflol: je dwingt jezelf zoveel water per se te drinken? beetje vaag imo

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:31 ----------

doe nog wat lijnzaadolie bij je kwark s'avonds. Vervang de pindakaas voor kip of ander vlees of kaas. Alles beter dan pindakaas

• Topic Starter Topic Starter
Je krijgt van 10 tot 17 geen kwalitatief goeie eiwitten binnen. Je eet alleen maar pindakaas is dit bedoeld om dikker te worden of waarom?

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:30 ----------

en waarom heb je water in je schema gezet :roflol: je dwingt jezelf zoveel water per se te drinken? beetje vaag imo

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:31 ----------

doe nog wat lijnzaadolie bij je kwark s'avonds. Vervang de pindakaas voor kip of ander vlees of kaas. Alles beter dan pindakaas

Op pindakaas ben ik aardig wat kg's gegroeid, alleen afgelopen tijd loopt het een beetje vast. Ik aankomende tijd proberen meer kip op brood mee te nemen.

Het water mag je wegdenken in het schema, het is alleen om een beeld te geven dat ik aardig wat water probeer te drinken throughout the day ;).

Neem anders bij iedere maaltijd kip op brood en een handje walnoten/hazelnoten apart erbij

Geen idee waar ik die voedingswaarden van brinta vandaan heb gehaald, zal het even aanpassen thanks ;).

Ik train niet té veel, en overtraint lijkt me al helemaal niet. Verder zit ik gewoon op school en het enige intensieve wat ik doe is KT. @Unkn0wn hoog metabolisme zul je bedoelen?

Ja dat bedoelde ik:p

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:56 ----------

Denk dat het niet echt een kwestie is van voedingskeuze, pindakaas is niks mis mee, zeker niet omdat zijn macro's al enigszins kloppen. Als hij alles moet gaan vervangen voor kip moet hij dus ook relatief grotere hoeveelheden gaan eten omdat pindakaas veel meer calorieën bevat.

Je moet gewoon meer gaan eten, hier en daar nog wat brinta/brood/rijst erbij. Zou eerst eens verhogen met 300Kcal en kijken hoe je dat afgaat... KH dus nog iets omhoog halen.

de macro's lijken alleen maar te kloppen. Maar de eiwitten die hij in ze macro's heeft meegenomen zijn voor namelijke niet complete eiwitten. Die behoor je imo geen eens mee te berekenen

nog meer kh en geen complete eiwitten toevoegen :roflol: sorry hoor maar dat is echt belachelijk

Laatst bewerkt:
de macro's lijken alleen maar te kloppen. Maar de eiwitten die hij in ze macro's heeft meegenomen zijn voor namelijke niet complete eiwitten. Die behoor je imo geen eens mee te berekenen

nog meer kh en geen complete eiwitten toevoegen :roflol: sorry hoor maar dat is echt belachelijk

Niet complete eiwitten hebben ook hun werking, eiwitten met een compleet aminozuren vullen deze aan, ze zijn dus niet helemaal nutteloos. Tel maar is de eiwitten op die hij van whey, melk, kip en kwark binnekrijgt... Dan zit je toch al op zo'n 2 gram/kg. Dat is al meer dan voldoende imo... het probleem van aankomen zit in de hoeveelhijd Kcal, niet de hoeveelheid eiwit.

Terug
Naar boven