Fitness Seller

Breaking News Dopingzondaar Dekker niet naar Tour

Big-J

Eindbaas
Elite Member
Waardering
73
Lengte
2m03
Massa
123kg
14:53 01 Juli 2009
Dekker vanwege epo niet naar Tour

m1dz67matr2y.jpg
Thomas Dekker gaat ook dit jaar niet naar de Tour de France. De renner van Silence-Lotto kreeg woensdag te horen dat er bij een onaangekondigde controle in december 2007 epo is gevonden. Dekker reed toen in dienst van Rabobank.

De dopingtest was aanvankelijk negatief maar omdat zijn waarden bij controles in 2008 verdacht leken, testte het WADA de urine in mei opnieuw, met inmiddels sterk verbeterde controlemethodes.

Vorig jaar liet Rabobank hem thuis, met vormverlies van Dekker als verklaring. De ploeg had destijds, net voor de Tour, van de UCI vernomen dat de bloedwaarden van Dekker afwijkend waren. Later dat jaar gingen de partijen uit elkaar.
Marc Sergeant: zwaar ontgoocheld
... Marc Sergeant, ploegbaas van Dekker bij Silence-Lotto, zei zwaar ontgoocheld te zijn."Dit is weliswaar gebeurd toen hij voor Rabobank reed, maar het nieuws komt even goed hard aan."

Sergeant verklaarde Dekker direct op non-actief te hebben gesteld en de Brit Charles Wegelius te hebben aangewezen als vervanger van de 24-jarige Dekker. Die stond op het punt af te reizen naar Monaco, waar zaterdag de Tour begint.

In 2007 sloot Dekker een goede Tour af op de 35ste plaats. Onlangs toonde hij in de Ronde van Zwitserland aan in vorm te geraken voor de Tour met een derde plaats in de tijdrit. Zondag stapte hij met maagpijn af bij het NK op de weg.

update (17:00)
Ontslag
Ook de sponsor van de wielerploeg reageerde onthutst op het nieuws. "Dit is een zware slag voor de ploeg op de vooravond van de Tour-start", liet Marc Frederix van de Nationale Loterij weten aan Sporza. "We roepen het hele team op zich nu in eerste plaats op de Tour te concentreren"
Frederix zegt verder dat Dekker niet op compassie hoeft te rekenen. "Als blijkt dat het B-staal van de renner ook positief is, wordt hij onmiddellijk ontslagen."

Laatst bewerkt:
Zat er aan te komen.

gaan we weer :roflol:

Daar verdwijnt Ne'erlands grootste talent na Boogerd vroegtijdig van het toneel. Spijtig.
Hopelijk van Geesink in deze tour wat moois laten zien!

wat ik niet kan exact opmaken uit dit artikel, hij is in 2007 betrapt geweest, en dat komt nu pas naar boven?

wat ik niet kan exact opmaken uit dit artikel, hij is in 2007 betrapt geweest, en dat komt nu pas naar boven?

Nee, de test in 2007 was verdacht.

Ze hebben hem opnieuw uitgevoerd nu met verbeterde technieken en nu bleek dus dat die staal uit 2007 inderdaad positief was.

De rabobank laat trouwens waarschijnlijk ALLE stalen uit 2007 hertesten.

sukkel!

achja, als je nu niet en nooit niet kan concurreren met de top, is dit de enige weg... ook al weet je dat je gecontroleerd gaat worden

• Topic Starter Topic Starter
Wielrenner reageert op positieve dopingcontroleThomas Dekker: Ik word geflikt door Raymond Kerckhoffs
MONACO - De carrière van Thomas Dekker hangt aan een zijden draadje. Gistermiddag kreeg de Noord-Hollander van de internationale wielerunie te horen dat hij op 24 december 2007 positief heeft getest op dynepo. Volgens de UCI waren verdachte bloedwaarden van Dekker in 2008 en 2009 een reden voor het internationale dopingagentschap WADA om de urinestaal van 2007 met nieuwe verbeterde methoden te onderzoeken. Daarmee werd aangetoond dat Dekker dynepo (een nieuwe generatie epo) heeft gebruikt.

"Dit is een heel raar verhaal", verklaarde Dekker gisteravond tegenover deze krant. "Ik werkte nog een laatste training rondom Lucca af voordat ik in de namiddag naar Monaco zou vliegen. Toen ik terugkwam van de training werd ik door Anne Gripper (antidopingmanager van de UCI, red.) gebeld. Zij vertelde me dat ik in december 2007 positief had getest op epo. Ik heb het hele verhaal aangehoord. Dan zak je wel even door de grond. Ik heb vervolgens direct de ploeg op de hoogte gesteld."

Hoe Dekker positief kan testen op epo begrijpt hij niet. "Ik vind het allemaal heel vreemd. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar ik heb het gevoel dat ik geflikt word. Op de dag dat ik naar de Tour vertrek komt ineens dit verhaal opduiken. Hoe kan een staal die in 2007 is onderzocht en negatief is verklaard nu opeens opnieuw worden getest? Hier klopt iets niet. Ik ben in Milaan om met mijn advocaat te overleggen welke stappen ik kan ondernemen."

blij dat ze hem hebben gepakt.

echt een irritant en uit de hoogte mannetje.

Wielrenner reageert op positieve dopingcontroleThomas Dekker: Ik word geflikt door Raymond Kerckhoffs
MONACO - De carrière van Thomas Dekker hangt aan een zijden draadje. Gistermiddag kreeg de Noord-Hollander van de internationale wielerunie te horen dat hij op 24 december 2007 positief heeft getest op dynepo. Volgens de UCI waren verdachte bloedwaarden van Dekker in 2008 en 2009 een reden voor het internationale dopingagentschap WADA om de urinestaal van 2007 met nieuwe verbeterde methoden te onderzoeken. Daarmee werd aangetoond dat Dekker dynepo (een nieuwe generatie epo) heeft gebruikt.

"Dit is een heel raar verhaal", verklaarde Dekker gisteravond tegenover deze krant. "Ik werkte nog een laatste training rondom Lucca af voordat ik in de namiddag naar Monaco zou vliegen. Toen ik terugkwam van de training werd ik door Anne Gripper (antidopingmanager van de UCI, red.) gebeld. Zij vertelde me dat ik in december 2007 positief had getest op epo. Ik heb het hele verhaal aangehoord. Dan zak je wel even door de grond. Ik heb vervolgens direct de ploeg op de hoogte gesteld."

Hoe Dekker positief kan testen op epo begrijpt hij niet. "Ik vind het allemaal heel vreemd. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar ik heb het gevoel dat ik geflikt word. Op de dag dat ik naar de Tour vertrek komt ineens dit verhaal opduiken. Hoe kan een staal die in 2007 is onderzocht en negatief is verklaard nu opeens opnieuw worden getest? Hier klopt iets niet. Ik ben in Milaan om met mijn advocaat te overleggen welke stappen ik kan ondernemen."
En blijven ontkennen die kneus, waarom kunnen die gasten niet gewoon toegeven dat ze doping gebruiken? Damn hier word ik zo moe van, al da ****ing schijnheilige gedoe.

Iedereen in de Tour gebruikt doping of heeft doping gebruikt, op welke manier dan ook.

dit zat er al een tijdje aan te komen natuurlijk, goed dat het nu allemaal out in the open is...

Tja. :scratch:

En blijven ontkennen die kneus, waarom kunnen die gasten niet gewoon toegeven dat ze doping gebruiken? Damn hier word ik zo moe van, al da ****ing schijnheilige gedoe.

Iedereen in de Tour gebruikt doping of heeft doping gebruikt, op welke manier dan ook.

Net of ze dat bij andere sporten wel doen...

lol, alle mannen in de tour gebruiken, dan is het logisch dat je ook gebruikt wil je daarbij gaan horen. IEDEREEN in het peleton gebruikt of heeft gebruikt. nuff said.

haha, voel je niet zo aangevallen, man. alsof ik niet weet dat iedereen gebruikt, what's new. mijn punt was alleen dat ze niet moeten komen lullen over het feit dat iemand "getalenteerd" is wanneer er doping mee gemoeid is.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven