AndroidHealthClinic

Draadloos netwerk

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Ik ben van plan om bij mij thuis een nieuwe (draadloze) ADSL2+ modem/router aan te schaffen. Nu wil ik de Draytek Vigor 2800G kopen. Is redelijk prijzig, maar hoor er veel goede berichten over.

Maar nu heb ik een vraagje. Ik heb geen draadloze ontvanger in mijn pc, en wil dit liever ook niet om sloten vrij te houden. Nu zat ik wat rond te speuren en kwam ik dit tegen:

Draytek Vigor 600 USB 108Mb WLAN adapter

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Link met info: http://www.routershop.nl/products/n.../draytek-vigor-600-usb-108mb-wlan-adapter.htm

Als ik het goed begrijp is dit dus een draadloze ontvanger die via USB werkt? Als ik dit dan koop voor de computers waar het draadloze netwerk op moet draaien, heb ik dan aan de modem/router en deze USB ontvanger genoeg, of moet ik nog meer componenten kopen?

Graag hulp :)

Je hebt hier genoeg aan, al zijn mijn ervaringen met usb wifi clients niet echt optimaal. Maar als je geen slot wilt gebruiken, dan is dit je opstelling.

Jup... dit zijn de componenten waarmee je het draadloos netwerk kunt opbouwen .. je hebt altijd 1 ontvanger nodig (witeless router/accesspoint) en daar kunnen meerdere pc's op aangesloten worden met dus of een WLAN netwerkkaart of in jouw geval een USB stick :)

• Topic Starter Topic Starter
Ok relaxt, bedankt voor de antwoorden.

@Yzord, wat voor problemen had je dan? Geen goede ontvangst ofzo, of wegvallen van de verbinding oid?

ik heb 2 kaarten gehad.. maar waren allebei zwaaaaaaar bagger. laag signaal, telkens uitvallen... En nu net een usb van thomson geprobeerd en die loopt als een tiet!!!

The Rock zei:
Ok relaxt, bedankt voor de antwoorden.

@Yzord, wat voor problemen had je dan? Geen goede ontvangst ofzo, of wegvallen van de verbinding oid?

Beide...was best irritant. We hebben er toen maar pci kaartjes ingegooid en die deden het veel beter. En volgens mij was de usb stick ook nog van 3com :o

Hmmz ok, dan ga ik toch eerst wat meer research doen denk ik. Het is alleen lastig om goede reviews van draadloze kaartjes te vinden. Wij hebben ze op het werk van US Robotics, maar die zijn niet echt best.

Heeft iemand misschien een site met reviews van die draadloze kaartjes, of eigen ervaringen?

Ik heb gewoon 2 wireless AP in mijn huisje, 1 boven en 1tje onder. Beide gekoppeld in een WDS (je ziet dan 1 AP) en altijd 5 streepjes verbinding (@54Mbit).
Vooral voor nieuwe huizen ideaal, kost wat, maar dan heb je ook wat.

(2x Asus WL500g router btw)

Red devil zei:
Ik heb gewoon 2 wireless AP in mijn huisje, 1 boven en 1tje onder. Beide gekoppeld in een WDS (je ziet dan 1 AP) en altijd 5 streepjes verbinding (@54Mbit).
Vooral voor nieuwe huizen ideaal, kost wat, maar dan heb je ook wat.

(2x Asus WL500g router btw)

Ja ok, maar dat is voor mij niet nodig, het gaat (voorlopig) alleen om de boven-verdieping :) De computers staan zo'n 10 meter van elkaar af, gescheiden door een kamermuur. Dan heb ik aan AP wel genoeg lijkt me zo :)

Wat voor draadloze kaartjes (PCI?) heb jij dan als ik vragen mag?

The Rock zei:
Ja ok, maar dat is voor mij niet nodig, het gaat (voorlopig) alleen om de boven-verdieping :) De computers staan zo'n 10 meter van elkaar af, gescheiden door een kamermuur. Dan heb ik aan AP wel genoeg lijkt me zo :)

Wat voor draadloze kaartjes (PCI?) heb jij dan als ik vragen mag?

Dan is 1 AP prima, door kamermuurtjes/deuren gaat het signaal vaak wel goed. Ik gebruik het wireless alleen voor mijn laptop, en die heeft ingebouwde wireless module. Ik zou als ik jou was gewoon bij een winkel met veel aanbod een PCI kaartje gebruiken van hetzelfde merk. Dat gaat vast goed werken, indien niet --> binnen 8 dagen ruilen voor een andere.

Red devil zei:
Dan is 1 AP prima, door kamermuurtjes/deuren gaat het signaal vaak wel goed. Ik gebruik het wireless alleen voor mijn laptop, en die heeft ingebouwde wireless module. Ik zou als ik jou was gewoon bij een winkel met veel aanbod een PCI kaartje gebruiken van hetzelfde merk. Dat gaat vast goed werken, indien niet --> binnen 8 dagen ruilen voor een andere.

Ja daar zat ik ook naar te kijken, kaartje van hetzelfde merk, Draytek. Ik kan dus alleen maar die USB adapter vinden, en geen WLAN kaartje :( Of is Draytek hetzelfde als D-link, nee toch?

Ik vind veel goede reviews over deze:

Linksys Draadloze PCI kaart WMP54GX met SRX
http://www.routershop.nl/products/n...nksys-draadloze-pci-kaart-wmp54gx-met-srx.htm

Maar die vind ik eigenlijk wat te duur. Hij is ook veel duurder dan alle andere wlan kaartjes, terwijl andere kaarten voor mij misschien net zo goed geschikt zijn. Ik heb veel op google gezocht, maar ik kan maar geen goede site vinden die die kaarten echt es goed test en vergelijkt. Als je op sites komt waar klanten reviews geven weet je ook nooit waar je aan toe bent. De ene zegt dat hij fantastisch werkt en vervolgens lees je een review waarin staat dat bij het verschuiven van de computer al problemen optreden.

Sucks :D

Dus als iemand nog sites weet of eigen ervaringen heeft, post ze! :D

Tip: Zorg dat alle componente van het zelfde merk zijn! Als hier verschil in zit wil het nog wel eens niet werken. Die wlan ontvangers op usb zijn prima mi! ook goed bereik.

SMC en Linksys zijn goede merken;) spreek uit ervaring

seagal zei:
Tip: Zorg dat alle componente van het zelfde merk zijn! Als hier verschil in zit wil het nog wel eens niet werken. Die wlan ontvangers op usb zijn prima mi! ook goed bereik.

SMC en Linksys zijn goede merken;) spreek uit ervaring

Ja dat wil ik wel, maar gaat lastig met Draytek. Ben toch een beetje huiverig geworden over die USB ontvangers, lees veel slechte berichten op die review sites.

Tnx voor de tip iig :)

Terug
Naar boven