XXL Nutrition

draadloze netwerken zoveel keuze (hahah)

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Ik heb hier heel veel keus uit verschillende netwerkverbindingen kunnen kiezen voor mijn verbindingen. :D Heb hier beveiligde netwerken en onbeveiligde, maar wat betekent dit nu eigenlijk?

Kunnen die onbeveiligde verbindingen zien wie ik ben, wanneer ik middels hun netwerk, Internet?
Wat zijn eigenlijk de voor's en na's voor mij en hen (een iemand met een onbeveiligd netwerk)?

onbeveiligd houd in dat je er verbinding mee kan leggen en lekker kan internetten doe ik zelf ook vaak

beveiligd kan je meestal niet op omdat ze een password erop hebben staan

ik heb er ook heel veel

Het zegt het toch eigenlijk al. Beveiligde draadloze netwerken zijn beveiligd en daar kan je dus niet zomaar op (je zal waarschijnlijk de WEP key moeten invullen) en onbeveiligde kan je wel op.

De risico's lijken me duidelijk. Iemand met een onbeveiligd netwerk stelt zijn internetverbinding en gedeelde mappen open voor anderen.

• Topic Starter Topic Starter
maar kan die persoon makkelijk zien of weten dat ik op zijn/haar onbeveiligd netwerk zit?

Wat zijn de nadelen voor mij als parasiet :D?

maar kan die persoon makkelijk zien of weten dat ik op zijn/haar onbeveiligd netwerk zit?

Opzich niet volgens mij, ze kunnen het alleen merken als je dingen aanpast of hun internetverbinding leeg trekt.

Een ander nadeel, het is illegaal :)

Het zegt het toch eigenlijk al. Beveiligde draadloze netwerken zijn beveiligd en daar kan je dus niet zomaar op (je zal waarschijnlijk de WEP key moeten invullen) en onbeveiligde kan je wel op.

De risico's lijken me duidelijk. Iemand met een onbeveiligd netwerk stelt zijn internetverbinding en gedeelde mappen open voor anderen.

WEP is troep, minimaal WPA met PSK en TKIP instellen. Niet onkraakbaar maar over het algemeen niet de moeite waard om zulke netwerken proberen te kraken.

WEP is vrij snel te kraken, als je tenminste de tools en kennis hebt.

---------- Toegevoegd om 14:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Als die persoon zijn clientslist controleert wel maar waarschijnlijk weet iemand met een open netwerk niet eens hoe hij die clientlist kan bekijken.

WEP is troep, minimaal WPA met PSK en TKIP instellen. Niet onkraakbaar maar over het algemeen niet de moeite waard om zulke netwerken proberen te kraken.

WEP is vrij snel te kraken, als je tenminste de tools en kennis hebt.

---------- Toegevoegd om 14:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Als die persoon zijn clientslist controleert wel maar waarschijnlijk weet iemand met een open netwerk niet eens hoe hij die clientlist kan bekijken.

Dat weet ik, maar de meeste mensen niet. Ik gaf het alleen aan als voorbeeld :)

Dat je in een honeypot terecht komt en een tegenaanval kan verwachten.

Overigens zijn de meeste onbeveiligde netwerken vaak de leukste om te doorspitten, meestal hebben de eigenaars niet zoveel op met updates en kun je met bijv. nessus evt icm nmap in enkele minuten alle machines overnemen.

ja, leuk man.. beetje andermans boel verzieken.. not.

Als die persoon een vermoeden heeft (In België dankzij gelimiteerd verbruik snel genoeg merkbaar :roflol:) en hij gaat het melden bij de CCU ofzo dan kan je wel eens gezien zijn.

Wordt trouwens naar het schijnt nogal zwaar aan getild, het anonieme karakter van het misdrijf verzwaard de feiten ook dacht ik.

:roflol: at sommigen reactie !

Ten eerste ben je strafbaar.. je mag niet zomaar andermans netwerk gebruiken :)

Ten tweede gaat AL je verkeer door de draadloze router van de gastheer... dus alles wat je hier post bijvoorbeeld, maar ook je inlog-wachtwoorden op alle sites die niet beveiligd zijn (er is geen https op DBB)

Ook als je email ophaalt via POP3 gaat je wachtwoord onbeveiligd over de lijn. Met standaard IMAP ook (al kun je bij veel providers wel een SSL verbinding gebruiken. Dat moet je echter wel zo ingesteld hebben)

Daarnaast kan de gastheer zien met welke sites je verbinding maakt.. dus als jij lekker ontspannen zit te browsen op www.naaktedamesmettslagroom.com... kan die gastheer weer een itempje toevoegen aan het dossier dat hij (m/v) over je opbouwt.

De meeste onbeveiligde netwerken zijn echter onbeveiligd omdat het de gastheer ofwel niet interesseert, of hij (m/v) is niet slim genoeg om te weten hoe.

Train je uberhaupt wel? Je opent alleen maar topics met vragen over de meest uiteenlopende dingen maar nooit iets over trainen.
Of als je traint, is alles je daar wel duidelijk over?

Terug
Naar boven