XXL Nutrition

dringende vraag mbt vetmeting

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Het betreft een 4-punts meting. Waar word bij jullie de supra-iliacale huidplooi gepakt (vlak boven de bovenrand van het heupbeen)? Ik dacht altijd in het midden bij je zwemband zegmaar, maar welk plaatje op internet ik ook tegenkom is het meer richting buik (zie 4)

En bij de subscapilaire huidplooi; direct onder het schouderblad, of een inch eronder?

huidplooien.gif

graag opheldingering. Bedankt!

Plaatje 4 wijst volgens mij toch naar het midden van de ''zwemband'' ?

• Topic Starter Topic Starter
Nee, "zwemband" zit aan de zijkant.

Een meeting op je abs is volgens mij gewoon schuin boven je navel, dus echt je buikvet. Je kan dan ook nog meten tussen je navel en de zijkant (je zwemband), daar heb je meestal een stuk minder vet dan recht op je buik en zwemband. Ik heb het vandaag toevallig nog bij Frenk gedaan, maar het is echt lastig om te doen vind ik. Je kan vaak moeilijk de huisplooi goed pakken en waar je dan de eter zet heeft al zo veel invloed. Ik denk niet dat het snel klopt.

bij mij werd het toen in het midden van de "zwemband" gedaan idd.

Nee, "zwemband" zit aan de zijkant.

Volgens mij zit je zwemband rond je hele onder buik, dus voor opzij en achter, hoewel achter niet veel vet zal zitten. Daarom heet het immers een zwemband, die zit ook rond je hele onderlichaam.

De zwemband, maar dan iets naar het midden van de rug toe.

Bij mij werd ook de zwemband genomen. En de meting kwam uit zoals ik zelf schatte dus denk wel dat dat de juiste plaats is.

toen bij mij een vetmeting werd gedaan pakten ze het gedeelte net boven mn heupgewricht precies aan de zijkant van mn lichaam.

bij mij een paar centimeter naar achter van het heupgewricht uit gezien ;maar maakt niet uit zolang het maar iedere keer op dezelfde plaats gemeten word want het is maar een indicatie .

Bij mij op de sportschool wordt er ook een 4-puntsmeting gedaan en nr4 wordt bij mij vlak boven de bovenrand van de heupbeen gepakt.

Waarom wordt er nooit op de benen gemeten?

Op m'n hams zit nl het meeste. Punt 4 van Kale's foto bij mij het minst. :D

Terug
Naar boven