MuscleMeat

Dualscreen vs one screen

BigK

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil gaat zijn in 'beschikbare oppervlakte' tussen:

2x 19 " (1280 x 1024) vs 22" (1680x1050)

Kan je dat op één of andere manier uitrekenen? Krijg je op een groot scherm met een grotere resolutie evenveel/meer/minder op dan op 2x 19" schermen?

volgens mij ben je neit echt slim :o

1scherm van 19" heeft in totaal 1280x1024pixels = 1 310 720
en dan 2 daarvan ;) = in totaal 2 621 440 pixels tot uw beschikking

en 1scherm van 22" heeft in totaal 1680x1050pixels = 1 764 000

Wat is nu meer?

• Topic Starter Topic Starter
Niet alles is zo logisch als jij het voorstelt :rolleyes:

Het hangt van je te gebruiken resolutie af, maar het voordeel wat je hebt met 2 schermen dat je 2 vensters naast elkaar kunt openen heb je met 1 enkel scherm simpelweg niet. Ik werk al bijna 2 jaar op mijn werk met 2 schermen en zou echt niet meer zonder kunnen. Is echt ideaal!

sja, ik wil ook wel 2 schermen, 2 van 22 inch zou mooi staan... kunt niet alles hebben he :(. Voor huis, tuin en keuken gebruik (msn, office en firefox) vind ik 1 scherm wel genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb reeds 2x19" maar ik kan het moeilijk gewoon worden om op 2 schermen te werken. Probleem is echter dat ik voor grafische toestanden wel de 'oppervlakte' nodig heb. Ik moet er m.a.w. ongeveer evenveel op krijgen. Gaat dit mogelijk zijn?

ik denk dat je met 2* 19" beter uit de voeten kan, mits je een goede videokaart hebt met bijvoorbeeld 2 DVI aansluitingen..................

Idd.... Zoals al gezegd, met 2 schermen kun je ook makkelijk dingen 'rechts wegzetten'.. Lukt je met 1 scherm niet

Zelfde config als Wscorpion draaien ....
Dual screen rocked best wel idd .. Rechts de chats en dat soort zooi ... op het hoofdscreen een game of de internet explorers ...
Of als ik een site-je aan het bouwen ben, editor op het hoofdscreen, resultaat venster op het 2de :)

Zoveel toepassingen voor te bedenken...
De nieuwste versie van Microsoft's flightsim kan geloof ik 3 schermen aan sturen.. Op je middelste screen je cockpitramen en de primaire controls.. allerlei meters en extra toetsen en de zijramen op de andere 2 schermen ..

Terug
Naar boven