Fitness Seller

Duizelig

Freestyled

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
68kg
Hey allemaal ik ben sinds kort met een nieuw voedingsschema begonnen. Vroeger at ik slechts 2 - 3x op een dag en nu eet ik gebalanceerde maaltijden om de 3 uur.
De laatste tijd heb ik wel vaak (5x per dag) dat als ik opsta of tijdens sporten dat het zo zwart word voor m'n ogen en even rust moet nemen.
Kan dit liggen aan de voeding want voor de rest is er niet veel veranderd.
Hoop op reacties
alvast bedankt

suikergehalte in het bloed?

had dat gister ook je eet te weinig denk ik of je zit te weinig in vetten minimaal 20%

• Topic Starter Topic Starter
Te weinig eten kan het niet zijn eet ongeveer dubbele aantal kalorien van eerst. Suiker wel stukken minder dan eerst nu niet meer gesnoept word en vooral water drinken ipv frisdrank. Stel het is suikergehalte, dan gewoon meer frisdrank drinken ipv alleen maar water of ?

nee niet aan beginnen. maar als het heel erg is hoeft het niets eens aan voedsel/genoeg slaap of wat dan ook te liggen maar kan altijd een"kwaaltje" zijn waar je niets aan kunt doen

Te weinig slaap of inderdaad de suikers...
Als je gewend was veel suiker te eten op een dag, zal je lichaam even moeten ontwennen

Wat is je e/k/v verhouding?
Het kan een te laag suikergehalte in het bloed zijn, nu je gestopt bent met frisdrank en suikers. Als het lang aanhoud zou ik toch ff langs de dokter gaan,misschien is het iets anders.

Stap even terug op je vorige voedingspatroon en kijk wat gebeurd. Gaat het weg, zoek het in je voeding.

En inderdaad, als het lang aanhoud even langs de arts.

ik had dit de aller eerste keren dat ik ging sporten toen ik nog geen eetschema had, toen ik meer ben gaan eten was het gelijk weg. Ik werd ook altijd heel duizelig en alles begon te trillen. Ik at toen en nu nog steeds geen suikers, tenminste, minimaal.

Dat gevoel wanneer je ligt en dan opstaat en dan krijg je een barstende hoofdpijn en val je bijna flauw...

Dit komt omdat je uitdroogt.. Als je pist wordt het dan ook donkergeel? Dit zijn belangrijke dingen je lichaam schreeuwt om water, ik had het namelijk ook.
Mijn tip is veel en veel water drinken en vitamines naar binnen werken en gun je lichaam wat rust na een week ben je weer topfit.

ik had dit de aller eerste keren dat ik ging sporten toen ik nog geen eetschema had, toen ik meer ben gaan eten was het gelijk weg. Ik werd ook altijd heel duizelig en alles begon te trillen. Ik at toen en nu nog steeds geen suikers, tenminste, minimaal.

Als ik jou opmerkingen zo lees, krijg ik het idee dat je zelf denkt dat het komt omdat je te weinig suiker binnen krijgt...

---------- Post toegevoegd Wed 4 Apr 2012 om 11:13 ----------

Dat gevoel wanneer je ligt en dan opstaat en dan krijg je een barstende hoofdpijn en val je bijna flauw...

Dit komt omdat je uitdroogt...

Meestal is de oorzaak vrij onschuldig. Bloed moet ineens tegen de zwaartekracht in werken als je van lig naar zit gaat. Reageren de vaten net iets te laat, heb je korstondig even te weinig zuurstof transport naar onder andere je hersenen. Hier is een term voor maar die kan ik mij zo 1,2,3 niet meer herinneren... Edit: Orthostatische hypotensie!

Laatst bewerkt:
Als ik jou opmerkingen zo lees, krijg ik het idee dat je zelf denkt dat het komt omdat je te weinig suiker binnen krijgt...

tóen kreeg ik gewoon te weinig eten binnen, ik at serieus een boterham als ontbijt en dan tot het avondeten niets, en ik ging altijd voor het avondeten sporten.

ik krijg nog steeds geen suikers binnen en ik heb er nu nooit meer last van omdat ik gewoon veeeel meer eet :)

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik heb van alles geprobeerd en na 2 weken werd het duizelig zijn ook minder. Een van de dingen die me goed hielpen was de hoeveelheid eten te vergroten en geleidelijker afbouwen met suikergehalte. (was vroeger veeel te hoog :zuip:)

Ik heb mijn trainings schema nu 5 weken volgehouden en het gaat best redelijk. 5x5 Strarting strength van Rippetoe

WEEK 2 WEEK 3 WEEK 4 WEEK 5
Squate 77,5 Squate 85 Squate 92,5 Squate 100
Headpress 32,5 Bankdruk 77,5 Headpress 40 Bankdruk 80
Deadlift 80 Rug-row 50 Deadlift 105 Rug-row 57,5

Squate 80 Squate 87,5 Squate 95 Squate 102,5
Bankdruk 75 Headpress 37,5 Bankdruk 80Headpress 45
Rug-row 45 Deadlift 100 Rug-row 55 Deadlift 120

Squate 82,5 Squate 90 Squate 97,5 Squate
Headpress 35 Bankdruk 77,5 Headpress 42,5 Bankdruk
Deadlift 90 Rug-row 52,5 Deadlift 115 Rug-row

Iemand nog een tip om schema beter neer te zetten? krijg het alleen zo aan me kaar geplakt allemaal :S

Onderstreepte getallen zijn nog niet de volledige 5x5 gelukt

Wat ik alleen opmerk is dat ik voor hoe groot ik ben en hoeveel ik weeg dat ik best zware gewichte doe alleen zie ik er helemaal niet gespierd uit.
Ik ben 170 weegt 69 kilo. Een van mijn belangrijste doelstellingen was om ook spiermassa op te bouwen. Dat zichtbaar is, in afgelopen 5 weken dat ik me ana voedingsschema en trainingsschema heb gehouden ben ik echter niks aan gekomen.
Tips opmerkingen wat dan ook, moet ik gewoon nog langer volhouden en dan komt vanzelf of is er nog een shake die heel nuttig voor mij zou zijn?
Alle info is welkom ! :)

Laatst bewerkt:
Tip voor het schema: Zet in het in excel of notepad en voeg die als bijlage toe.
Tip voor het niet groeien: Meer eten of minder cardio. Zorg dat Intake > Verbruik

Terug
Naar boven