XXL Nutrition

Dumbbell set samenstellen.

tommorowland

Novice
Waardering
1
hey ik zou graag een dumbbell set samen stellen.
dus ik zou 2 Dumbbell bar's kopen.
ik zou dus graag op elke dumbbell bar 2-20kilo hebben.
kan mij iemand raad geven welke schijven ik koop ik zou met max 2 kilo omhoog gaan.
bv 4x1kg dan heb ik al op elke dummbell 2kg maar hoe ga ik nu het best omhoog hoeveel schijven best kopen van bepaalde kilo's.

greetz

je kan sets kopen op www.fitness-seller.nl en is niet al te duur.

je kan allemaal 2 en 1 kgs kopen, maar ik zou toch ook 5kgs nemen want je hebt al snel genoeg al 20kg ;)

Ik train alleen thuis en ik heb nu:
2xdumbbell 1kg
2xdumbbell 2kg
1x1.20m bar (moet nog eens wegen wat ie weegt)
1x1.65m bar (idem)
2x20kg
2x15kg
4x10kg
2x7.5kg
4x5kg
4x3kg
4x2.5kg
4x1.25kg

Nou, voor het gewich waar ik op dit moment mee train kom ik al een heel eind en kan veel gewicht combinaties maken zonder dat ik veel hoef te wisselen.
Zo heb ik bijv. 1 dumbbell for curls (normale, concentration, hammer) en press, eentje voor db rows en weighted situps, eentje voor triceps extension, fly en raises, en eentje voor wat wrist werk.
De lange bar hangt op mn drukbank, met de korte bar doe ik o.a. militairy press, bent over row en front squats. Deze bar is eigenlijk de enige waar ik gewicht nog wel regelmatig van omwissel, de rest alleen als ik verhoog.

Het enige waar ik nog over twijfel is om een pull up bar aan de muur te hangen, maar ik ben wat beperkt in mn ruimte dus ik moet even kijken of het dan niet al te vol wordt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven