AndroidHealthClinic

Duyvendak zette aan tot bedreiging

goethe

Cool Novice
Waardering
0
Dus al 23 jaar bekend, maar nooit iets aan gedaan.
Leve de linkse staat.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1684729/__Duyvendak_zette_aan_tot_bedreiging__.html?cid=rss

Duyvendak zette aan tot bedreiging

Den Haag - GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak was in 1985 ook indirect betrokken bij bedreigingen en intimidaties aan het adres van topambtenaren van het ministerie van Economische Zaken.

Onder zijn leiding publiceerde het actieblad Bluf op 11 juli 1985 een lijst met de namen, adressen en telefoonnummers van zes topambtenaren met de oproep: "Verstoor de rust van deze onruststokers." De lijst was buitgemaakt bij de inmiddels beruchte inbraak op het ministerie, waarvan Duyvendak vorige week opbiechtte dat hij erbij betrokken was.
Ruiten ingegooid
De oproep in Bluf, onderdeel van een keiharde strijd tegen kernenergie, resulteerde in telefonische bedreigingen en intimidaties van de ambtenaren van de directie elektriciteit en kernenergie. Bij één van hen werden de ruiten met stenen ingegooid, zo blijkt uit de publicatie Dertig Jaar Energiebeleid van instituut Clingendael uit 2005.

"Dat leidde tot bedreigingen bij mij aan huis en bij mijn collega's. Ook zijn er bij mij ruiten ingegooid. Ik ben ook een keer, om het gevaar te keren, op een zaterdagavond met een hockeystick naar buiten gegaan", aldus een van de ambtenaren in de Clingendael-uitgave. Ook zouden de huizen van de ambtenaren zijn voorzien van beveiligingsvoorzieningen, werd er in de straten gesurveilleerd en werd de scholen van hun kinderen gevraagd waakzaam te zijn. Duyvendak zegt helemaal niets te maken hebben gehad met de feitelijke bedreigingen en kan zich die ook niet herinneren, maar geeft toe betrokken te zijn geweest bij het prijsgeven van de namenlijst in Bluf.

oke... zit je wel op het goeie forum btw? je hebt nog niets over bodybuilding of wat dan ook gepost ???

Hoeveel vrienden van stormfront gaan je nog volgen hierheen? ???

Terug
Naar boven