Fitness Seller

dvd branden

fitnessboy18

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
hallo ik heb een pioneer dvd rewriter in mijn comp gezet .maar nu wil de andere dvd station (de lezer) de dvd niet vinden. als ik hem met nero wil branden vind ie helemaal niks moet je daar een speciaal programma voor hebben ..?

Heb je wel gezorgd dat de jumper op de brander zelf goed stond zodat 1 van de dvd's op primary en 1 op secondary stond en tevens de bios van het moederbord ingesteld dat je er een dvd speler/brander bij hebt (autodetect functie)?

Klinkt alsof je enkel de brander erin hebt geplaatst, stekkertjes aangesloten en klaar.

• Topic Starter Topic Starter
nee er was een man die zij dat je hem aansluit dat ie het dan meteen doet maar kun je het wat meer uit leggen hoe ik dat moet instellen ben niet zo heel computerdeskundig :P

als het een nieuw model brander is, kan het zijn dat als je niet de nieuwste versie van nero hebt; nero hem niet herkent-----> nieuwste versie van nero installeren

ik heb nero startsmart die moet hem wel vinden tog

avg zei:
Heb je wel gezorgd dat de jumper op de brander zelf goed stond zodat 1 van de dvd's op primary en 1 op secondary stond en tevens de bios van het moederbord ingesteld dat je er een dvd speler/brander bij hebt (autodetect functie)?

Klinkt alsof je enkel de brander erin hebt geplaatst, stekkertjes aangesloten en klaar.

maar zou je mij dat wel wat beter uit kunnen leggen .?

ik heb even gezien .maar de dvd rom staat op primary slave
en de dvd rwriter staat op secundary master klopt dat of moet het anders ?
is er niemand die het kan vertellen

Laatst bewerkt:
niet 1 die het weet ..?

Probeer ze allebei via dezelfde IDE-kabel aan te sluiten (die grote platte kabel) en dan 1 op primary master en de andere op primary slave te zetten. Hier voor heb je wel een IDE kabel nodig die 1 uitgang richting het moederbord heeft en 2 uitgangen voor cd-roms oid. Dan zou het echt moeten werken. Kijk ook voor de zekerheid of alle kabels goed/recht erin zitten, bij flatcables wil er nog wel eens een pinnetje niet helemaal lekker zitten oid.

Terug
Naar boven