XXL Nutrition

DVD-R Media

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Ik dacht, laat ik eens een topic maken waar jullie je DVD-/+ R schijfjes "reviewen". Altijd handig. Ik hoor vaak van mensen van: dat merk schijfjes kan ik niet branden of afspelen. Als we nou een beetje input van iedereen krijgen, weet iedereen welke hij wel of juist niet moet kopen.

Ik zal beginnen:

Princo DVD-R 4x speed: Niet fantastisch. Ik hoor van meedere mensen dat deze schijfjes moeilijk te kopieren zijn, omdat ze veel leesfouten geven. Ook worden door sommige dvd-branders deze schijfjes niet herkend. 50% van de films die ik op Princo's brand blijven 1 á 2 keer "hangen" in de film. Dit wordt erger als je op een wat hogere snelheid brand. Het enige voordeel is dat ze goedkoop zijn.

Ridata DVD-R 8x speed: Goede schijfjes. Nooit problemen mee gehad, hangen nooit, zijn door iedereen goed te kopieren en zijn nog aardig goedkoop ook. Bij opus zijn ze €25 ofzo voor een spindel van 50 stuks. Ridata's vindt ik persoonlijk een topper.

Arita DVD-R 8x speed: Goede schijfjes. Zelfde als de Ridata's, nooit problemen mee. Zijn over het algemeen wel wat duurder als de Ridata's, maar wel topkwaliteit.

Tot nu toe heb ik alleen deze merken gebrand. Bestellen doe ik altijd bij Opus.nl Altijd goede, snelle levering en niet zoveel verzendkosten.

Huyndai DVD+R 8 speed Hebben een fake TY0002 mediacode, zijn dus geen Taiyo Yudens. Dit merk je ook als je ze gaat branden op de snelheid die de specificatie aangeeft. Dan krijg je of een coaster of een gebrande DVD die gaat skippen. Vrij waardeloos dus. Op 4x branden gaat een stuk beter, maar goed je koopt geen 8x media als je op 4x moet branden voor een aanvaardbaar resultaat. Gekocht in Duitsland voor 9,95 per 25 stuks spindel. Niet kopen !

Fuji DVD+R 8 speed Dit zijn wel echte Taiyo Yudens en dat merk je. Top DVD+R's, kunnen ook gebrand worden op hogere snelheden ook al neem ik het zekere voor het onzekere en brand ze op 8x. Waren bij Opus voor 50 stuks laatst voor 24,50 te koop. Aanrader

Traxdata DVD+R 4 speed Zijn A-grade Ricoh schijfes en waren lang mijn voorkeurschijfjes voor branden. Tot ik een 16 speed brander kocht. Zeker aan te raden als je aan langzamere brander hebt. Nooit 1 coaster mee gehad.

Ik gebruik zelf mook traxdata, maar dan 8x.

Uit duitland te bestellen voor 35 euro per 50 ofzo. Ik heb er nu 45 dvdtjes mee gebrand en er is er nog geen enkele mislukt. Ik leen regelmatig uit en heb nog nooit gehoord dat een film het niet deed.

verbatim dvd +r 8x

superkwaliteit. Nog geen enkele mislukt.

Datawrite 8X DVD-R.

Niet kopen. Als je ze sneller brand dan 4X krijg je CRC fouten op je schijf en zullen spelers die hier gevoelig voor zijn ze niet afspelen. Brand ze nu op 2X en zelfs dan krijg je de meeste niet gekopieërd. Werken wel ok in DVD spelers, waar ik ze 't meest voor gebruik.

Terug
Naar boven