Fitness Seller

Een goedkope aromaseremmer

Rtd.Hotdog

Novice
Waardering
0
Een goedkope aromatase-remmer

Hi,

Inplaats van de duurdere Arimidex, Aromasin en Femara bestaat er ook Orimeten(aminoglutetimide) Dosering: 2x 125 mg Deze kost per maand ca. 8 euro. Kan je deze ook gebruiken of is dit i.v.m. de bijwerkingen niet aan te raden ?

Martijn

Rtd.Hotdog

Laatst bewerkt:
waarom hier op bezuinigen?? neem gewoon femara, als je toch al klauwen met geld uitgeeft aan een kuur moet je hier niet op gaan beknibbelen

• Topic Starter Topic Starter
Het is niet zo dat ik dit middel wil gebruiken. Maar aan de andere kant omdatje zoveel uitgeeft kan je wellicht op een nakuur, zonder dat dit slechter hoeft te zijn, 'bezuinigen'. Een nieuw type c.q. uitvoering wil niet altijd zeggen dat dit ook beter is.

De reden waarom Ormiten/aminoglutetimide waarschijnlijk goedkoper is dat het patent afgelopen is. Waarschijnlijk was dit middel de eerste aromataseremmer op de markt.

Laatst bewerkt:
"aromase, aromse...."

Het is aromatase ;)

sja ik zelf bezuinig nergens op is mijn lichaam en daar heb ik er maar 1 van en daar kan je beter maar zuinig mee om gaan!!

er stond een artikel in de krant dat uit een onderzoek gebleken is dat anazolon een betere werking en genezing terwerk stelligt voor vrouwen met borstkanker,dan een postoperatieve behandeling met tamox.Dus ik denk dat binnen een zeer korte tijd de productie hoeveelheid anazolon verdrie a viervoudigd word,zodat het straks net zo makkelijk te krijgen is als nolva.

Hi guys, was 2dagen in Munchen en kon ff niet reageren.

Ik zou Aminogluthemide (beter bekend als Cytadren) niet als een anti-oestrogeen aanraden, als is het beter als NIKS nemen!

Je moet het door de korte halfwaarde tijd 2 x per dag in nemen en het heeft bijwerkingen.
Een bekende bijwerking is desmolase, de onderdrukking van cortisonen welke kan leiden tot gewirchtspijn, verhoogde kans op blessures, duizeligheid en nog een hele lijst van klachten. Na verloop van tijd treedt er een tegenreactie op, een verhoogde aanmaak van ACTH om het cortisone nivo te stimuleren. En dat heeft ongewenste gevolgen.

Femara (letrozol) en Arimidex ( Anastrozole)altijd prefereren!

Rtd.Hotdog zei:
Hi,

Inplaats van de duurdere Arimidex, Aromasin en Femara bestaat er ook Orimeten(aminoglutetimide) Dosering: 2x 125 mg Deze kost per maand ca. 8 euro. Kan je deze ook gebruiken of is dit i.v.m. de bijwerkingen niet aan te raden ?

Martijn

Rtd.Hotdog

Hée Elmo, ik d8 al waar blijf je?

ff :to:
Wanneer begin je met het nemen van femara tijdens je kuur? Direct op de eerste dag of bv pas in de tweede of derde week?
Hoeveel Femara heb je per dag nodig om oestrogeen het best tegen te gaan. Of kun je het vanwege de halfwaardetijde ook E.O.D. nemen?
Neem je femara tot einde laatste inject of tot aan begin van je nakuur?

Dat waren even een paar vraagjes tussen door. en nu weer ON TOPIC.

2hard2die zei:
Hée Elmo, ik d8 al waar blijf je?

ff :to:
Wanneer begin je met het nemen van femara tijdens je kuur? Direct op de eerste dag of bv pas in de tweede of derde week?
Hoeveel Femara heb je per dag nodig om oestrogeen het best tegen te gaan. Of kun je het vanwege de halfwaardetijde ook E.O.D. nemen?
Neem je femara tot einde laatste inject of tot aan begin van je nakuur?

Dat waren even een paar vraagjes tussen door. en nu weer ON TOPIC.

Vanaf het begin van je kuur tot en met het eind van je nakuur. 1 tab per 2 dagen kan, maar een halve per dag geeft de voorkeur.
Oh ja Elmo, verbeter me maar als het niet zo is ;) :D
(moet je er tegenwoordig wel bij zeggen he!)

Roy zei:
Vanaf het begin van je kuur tot en met het eind van je nakuur. 1 tab per 2 dagen kan, maar een halve per dag geeft de voorkeur.
(moet je er tegenwoordig wel bij zeggen he!)[/
QUOTE]

LOL :)

Thnx Roy voor je snelle antwoord.

Haha grapjassen!

Helemaal met je eens Roy, een half tabje of een halve ml (=1,25 mg per 2 dagen) is meestal meer dan zat. Omhoog kan de dosering altijd nog. Het rare met Femara (letrozole) is dat het femaranivo in het bloedplasma na ongeveer 3 weken een stabiel nivo bereikt dat hoger is dan je uit de halfwaarde tijd zou verwachten. Daarom vrij laag beginnen. (De meeste kuren op dit board zijn trouwens vrij moderaat, en dat vind ik heel goed, als je dat vergelijkt met amerikaanse of duitse boards.

Greetz ;)

Roy zei:
(moet je er tegenwoordig wel bij zeggen he!)

Terug
Naar boven