XXL Nutrition

Een zeer slecht betoog

toen ik las "meer religie op scholen" wist ik al dat er moslims aan het zeuren waren.

Godsdienst moet sowieso niet aan kids onderwezen worden.
In feite is het niets minder dan indoctrinatie.
Ik heb zelf op een chr basisschool gezeten en ik weet nog wel dat ik elke maandagmorgen een psalm voor de klas moest opzeggen. Alsof je daar kids mee op weg helpt.
Natuurlijk is het wel goed om te weten hoe mensen denken en hoe een geloof in elkaar steekt. Maar wat lessen maatschappijleer op de middelbare school zouden daarin voldoende moeten zijn.

ach..wat willen we hier nog op zeggen :dunno:

en wie interesseert het ? , blijkbaar helemaal niemand.... helaas

Confessionele scholen zouden juist totaal afgeschaft moeten worden, beter zou men deze jongeren wat ethiek bijbrengen (zedenleer zoals we het in België kennen).

Wel ben ik van mening dat er over geloof moet gepraat kunnen worden op scholen, maar dan eerder op een neutrale en kritische wijze.

Dikke onzin, bovendien heb ik nog nooit gehoord van gemengd douchen waar dan ook.Misschien in een coïtus sauna, maar op scholen heb je dat niet.

hebben die mensen niets beters te doen
hou religie aub uit de buurt van kinderen.
Als ze 20 zijn mogen ze zelf beslissen of ze je sprookjes willen geloven of niet

Voor u uiterst selectief geknipt uit het Volkskrant Magazine: Leo "Ik word hier zo moe van" Beenhakker over waarom hij Nederland helemaal beu is: "Het heeft niets te maken met enige vorm van racisme. Ik heb in veel landen van de wereld gewerkt. Maar wat mij ontzettend stoort is dat er mensen ons land zijn binnengekomen die onze cultuur heel agressief veroordelen. Het merendeel van de Nederlandse samenleving kan leven met homofilie, met euthanasie. Dat is een normaal onderdeel van onze maatschappij. Maar nu wordt over ons gezegd dat we daarom ziek en zwak en beesten zijn. Dat vertellen die mensen dus in ons land. En daar kan ik dus ongelooflijk kwaad van worden. Dan zeg ik: Rot op." Maar Leo. Het is toch maar een kleine groep die dat zegt? "Dan moet die groep lekker weggaan. Als ik in het in Polen niet naar mijn zin heb, ga ik toch ook weg? Trouwens, het is geen kleine groep. We verislamiseren steeds meer. Ik heb er geen moeite mee dat ze hier zijn, ze mogen in Nederland een toekomst zoeken, een bestaan opbouwen, maar ze moeten niet effe willen bepalen hoe wij leven."

oftewel, dat opdringen van bepaalde culturen gaat me aardig de neus uithangen. Ze komen hier en willen ineens dat er bepaalde invloeden uit hun land die ze zelf zijn ontvlucht hier worden doorgevoerd.
Nogmaals, ze mogen hier gerust leven en een toekomst opbouwen, maar hou je meningen voor je als je van mening bent dat wij hollanders vieze varkens zijn en ongelovige honden. verkas dan naar die o zo geliefde moslim staat van je.

Ik ga binnenkort met een vriend van me naar marokko, naar zijn familie...hij zweert bij hoog en laag dat er discussies komen waarbij ik mijn oren zal laten klapperen. Hoe die mensen over de moslims in westerse landen denken is gewoon vreemd om te horen. Ze noemen de moslims die hier zeuren zelf ongelovigen die de koran misbruiken.
Lijkt me heerlijk die avonden...

Dikke onzin, bovendien heb ik nog nooit gehoord van gemengd douchen waar dan ook.Misschien in een coïtus sauna, maar op scholen heb je dat niet.

Gemengd douchen in badkleding doelt hij denk ik op, ken weinig zwembaden waar je naakt kan douchen. Meestal zijn de douches voor de kleedruimte geplaatst.

Verder een achterlijk pleidooi van Marcouch, verspeelt hiermee gelijk al zijn krediet.

Ze (lees het gros van dat moslimtuig) maken het zich niet bepaald makkelijk met die achterlijke uitspraken van ze.

Bij de eerste generatie asielzoekers is het al mis gegaan.

Ondertussen wonen hier zoveel moslims dat ze invloed willen opeisen. Net alsof ze op uitnodiging in dit walhalla zijn...

Ik heb zelf op een chr basisschool gezeten en ik weet nog wel dat ik elke maandagmorgen een psalm voor de klas moest opzeggen. Alsof je daar kids mee op weg helpt.
Natuurlijk is het wel goed om te weten hoe mensen denken en hoe een geloof in elkaar steekt. Maar wat lessen maatschappijleer op de middelbare school zouden daarin voldoende moeten zijn.

Confessionele scholen zouden juist totaal afgeschaft moeten worden, beter zou men deze jongeren wat ethiek bijbrengen (zedenleer zoals we het in België kennen).

Wel ben ik van mening dat er over geloof moet gepraat kunnen worden op scholen, maar dan eerder op een neutrale en kritische wijze.

Volledig mee eens .

pure discriminatie dit, waarom zegt ie het niet ook over jehova's etc.? maar wederom wordt alleen de islam benadrukt.

:thumbs:

ben het met BIG-T eens ze zouden wat ethiek leer moeten geven.
voor de mensen die niet weten wat ethiek is: nadenken over wat goed of slecht is en zo handelen.

Gewoon geen religie nee. Je gaat het ghetto-effect creeëren wanneer je alle godsdiensten appart zet. Godsdienst kan makkelijk thuis worden opgeleerd en uitgevoerd.

Zedenleer is tegenwoordig ook de reinste onzin geworden.

Ik krijg nu zedenleer en vroeger zagen wij verschillende geloven e.d.
Nu zien we dingen over de nieuwste technologie enal :s mja, vond zedenleer vroeger leuk nu niet meer, kan ook van leerkracht afhangen !

Terug
Naar boven