Fitness Seller

Eerste kuur, winstrol + Testo

Borstkas

Competitive Bodybuilder
Waardering
541
Lengte
1m88
Massa
96kg
Heb nu definitief besloten om m'n eerste kuur na oud en nieuw te gaan nemen. Dan zijn alle leuke feestjes voor mij een beetje achter de rug en kan ik me gaan focussen om volledige progressie richting de zomer.

Ik neem een winstrol en testosteron kuur.

Zat te denken aan:

week 1 tot en met 4 50mg Winstrol

week 1 tot en met week 10 500 mg test

Nakuur Nolva op week 12/13 tot en met week 15/16?

Om de hoeveel dagen met hoeveel mg bevelen jullie aan met deze kuur?

Heb nu definitief besloten om m'n eerste kuur na oud en nieuw te gaan nemen. Dan zijn alle leuke feestjes voor mij een beetje achter de rug en kan ik me gaan focussen om volledige progressie richting de zomer.

Ik neem een winstrol en testosteron kuur.

Zat te denken aan:

week 1 tot en met 4 50mg Winstrol

week 1 tot en met week 10 500 mg test

Nakuur Nolva op week 12/13 tot en met week 15/16?

Om de hoeveel dagen met hoeveel mg bevelen jullie aan met deze kuur?

2 weken na je laatste inject 4 weekjes nolva op 20 mg ED

Weloverwogen kuurtje.
Niets aan veranderen imo :)

Eventueel ook hcg nemen? Heb dit al paar keer hier aangeraden gezien bij een test kuur.

Ik zou zoiezo hcg nemen, 12 weken onderdrukking is gewoon een lange tijd hoor.

Ik zou zoiezo hcg nemen, 12 weken onderdrukking is gewoon een lange tijd hoor.

Klopt, maar ook HCG heeft zijn bijwerkingen. Is bij 500mg test only en 4 weekjes win het de moeite de sides van HCG erbij te pakken? Naar mijn mening niet. Ikzelf reageer redelijk hevig op de sides van HCG en laat het daarom liggen voor de zwaardere kuren.

Lol, wat zijn de sides van HCG dan?

HCG heeft een scala van androgene bijwerkingen. Onder andere acne, maar ook verhoogde bloeddruk en niet op zijn minst een ophoping van oestrogeen kan (bij langer gebruik) parten gaan spelen. In combinatie met sterk aromatiserende middelen vind ik persoonlijk dat je dit echt wel merkt, zelfs op je gemoedstoestand.

Ook niet onbelangrijk om te vermelden is dat bij langdurig gebruik van HCG aan hoge doseringen dit de testikels ongevoelig kan maken voor het effect van LH, wat dus haar eigen werking weer ondermijnt.

Sommigen bezien HCG als het wondermiddel, maar dat is het naar mijn mening niet. Het is zeer zeker aan te raden in bepaalde situaties, maar zoals alles wat effect heeft op je hormonale balans dien je een aantal omstandigheden in acht te nemen. Een mentaliteit van "doe maar erbij dat kan geen kwaad" is naar mijn mening dan ook nooit op zijn plaats wanneer het over dit soort onderwerpen gaat en zal iedereen voor zichzelf de juiste afweging moeten maken. Voor een lichte beginnerskuur als deze gaat TS naar mijn mening weinig baat hebben bij het toevoegen van HCG. Na een eerste kuur, vooral van deze zwaarte, zal hij snel genoeg herstellen. Naar mijn mening zou het verspilling van geld zijn. Maar dat zijn mijn 2c!

eh dat HCG oestrogene bijwerkingen heeft wist ik maar androgene? Never heard. Daarnaast zijn hoge doseringen heel wat anders dan de 800 iu per week die aangeraden wordt hoor. En wat maakt 12 weken onderdrukking licht? Dat is zowat 3 maand, ik snap dat het minder zwaar is dan een jaar on maar plat is plat hoor.

eh dat HCG oestrogene bijwerkingen heeft wist ik maar androgene? Never heard. Daarnaast zijn hoge doseringen heel wat anders dan de 800 iu per week die aangeraden wordt hoor. En wat maakt 12 weken onderdrukking licht? Dat is zowat 3 maand, ik snap dat het minder zwaar is dan een jaar on maar plat is plat hoor.

Citaat: ".. De bijwerkingen die gepaard gaan met het gebruik van HCG (meestal androgene, zoals extreme acne), ..." bron.

Ik vind persoonlijk dat je bij 1000iu 1x per week duidelijke bijwerkingen merkt. Dit zal wellicht persoonsgebonden zijn.

Plat is inderdaad plat, maar ervanuitgaande dat dit TS zijn eerste kuur is en het "slechts" op 12 weken uitkomt zou zijn herstel meer als spoedig zal verlopen zonder HCG. Of het dan de moeite is om bij "slechts" (allemaal relatief natuurlijk) 2 ml test dan HCG toe te voegen.. naar mijn mening ga je dan kijken naar lage doseringen HCG (200iu ew ofzo) waardoor het naar mijn mening toch wel zijn effect gaat missen. Of hogere doseringen, maar aangezien TS al op enkel test zit wat op zich "redelijk" aromatiseert, dan nog de oestrogeenvorming van HCG erbij pakken, is het naar mijn mening geen meerwaarde.

Nogmaals dit is puur mijn ervaring. Het kan dat andere mensen er anders op reageren. Gewoon mijn 2ct.

Als TS dan zou kiezen voor HCG zou ik dan eerder gaan voor de "klassieke" aanpak om het in de laatste weken toe te voegen maar niet gedurende de gehele kuur.

Het gevolg dat testikels ongevoeligworden treeden op bij veel grotere aantallen dan 2x 250iu in de week. En ja die extra vrouwenhormonen bij jou zoooo een verschil maken op je gemoedstoestand vind ik wat overdreven. Zelf niks van gemerkt en nooit gelezen. Ik zie alleen maar voordelen bij goed gebruik op de kosten na.

Het gevolg dat testikels ongevoeligworden treeden op bij veel grotere aantallen dan 2x 250iu in de week. En ja die extra vrouwenhormonen bij jou zoooo een verschil maken op je gemoedstoestand vind ik wat overdreven. Zelf niks van gemerkt en nooit gelezen. Ik zie alleen maar voordelen bij goed gebruik op de kosten na.

Je begrijpt mij verkeerd, normaal heb ik er geen last van. Enkel in een zeer zwaar aromatiserende kuur (beginnersfoutjes :D) merkte ik het wel, en inderdaad ook te veel HCG gezet. Neemt niet weg dat dat voor mij wel heeft aangetoond dat er daadwerkelijk oestrogeen opgebouwd wordt. In veel kuurvoorbeelden kom ik het bij de "mildere" kuren ook nooit tegen. Maargoed, ieder zijn mening erover!

Terug
Naar boven