AndroidHealthClinic

Eerste Kuur

stiffmeister

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
hallo,

hoewel ik nog niet direct van plan ben men reet als darts te gaan gebruiken ben ik toch al volop bezig men eerste kuurtje samen te stellen,
heb op dit forum al heel wat eerste kuurtjes gezien en ik dacht aan het volgende:

week 1 tot 10: 500mg test ethanaat
week 1 tot 10: 200mg deca of boldenone
week 1 tot 6: 20mg dboll e/d
week 6 tot 10: 50mg proviron e/d

nolva en clomid zijn bij de hand.. :D

mijn vragen over dit kuurtje zijn de volgende:

vraag 1: deca of boldenone (waarom?) ???
vraag 2: zijn hoev. proviron en tijdstip oke
vraag 3: is clomid noodzakelijk, indien ja: hoeveel en vanaf welke week

ziet er goed uit. maar de dbol zou ik op 30mg doen.
verschil tussen deca en eq vrij weinig. deca zou iets meer vocht vast houden. deca zul je over hetalgemeen wel meer resultaat hebben dan met eq. proviron sgoed op die manier. ziet er goed uit maar mischien dat alleen deca met dianabol ook genoeg is voor een eerste kuur alleen deca dan wel op 300 a 400mg.

• Topic Starter Topic Starter
400mg deca en 30mg dboll, dat ziet er ook niet slecht uit...
had ook al gedacht aan test only, maar dan wel sustanon 500mg e/w

test only is ook een goed id. maar deca en dbol zijn nog vrij simpelle middelen. daarna kun je altijd ong een x test nemen. en daarna nog een x tren.

en wat met deca en oxy?? vb 400mg deca e/w en 150mg oxy e/d

oxy en deca is geen goeie combi zijn bijde progesteron dus beteknd dat je heel veel kans op gyno hebt. gewoon deca dbol is dus een beter id. wanner wou je beginnen.?

nog niet direct, zal pas tegen de winter zijn maar ik wil dat ik van men eerste kuur tevreden ben daarom dat ik zoveel mogelijk info wil...
dacht aan september-oktober (heb dus nog tijd)

!!BarmaN!! zei:
oxy en deca is geen goeie combi zijn bijde progesteron dus beteknd dat je heel veel kans op gyno hebt. gewoon deca dbol is dus een beter id. wanner wou je beginnen.?

Oxy is minder progestageen dan zelfs testosterone (Desaulles, 1960). Dat is een fabeltje.

Oxy veroorzaakt typisch estrogene effecten, maar het heeft een gesatureerde A-ring en zet dus niet om naar een estrogeen. Dus de eerste debiel die het probeerde te verklaren zal wel gezegd hebben 'ha, dan zal het wel progestageen zijn !'. Dat soort onzin hoor je wel meer in onze kringen. het is helaas iets dat blijven hangen is. Het staat als een paal boven water dat oxy NIET progestageen is, en trouwens progesteron veroorzaakt geen estrogene neven-effecten, het versterkt die alleen. En aangezien oxy geen estrogeen maakt is dat uitgesloten.

Oxy veroorzaakt wel degelijk typisch estrogene effecten. Maar dat is omdat oxy een estrogeen is. Let wel, ik zeg niet dat het estrogeen vormt, dat kan niet. Het IS zelf een estrogeen. Door de 2-hydroxymethyleen groep wordt de A-ring zuur, wat het meer dan waarschijnlijk maakt dat oxy zelf de estrogene receptor bind en activeert.

oxy is overigens een zwak androgeen, met de meeste androgene effecten komende als een resultaat van de hydrolysatie naar mestanolone. Dus eigenlijk kun je oxy beter rangschikken als een estrogeen dan een androgeen.

idd dbol 30-35mg/dag en deca 400 mg/week....ikzelf zou alleen voor test. gaan in combi met dbol.

bv 500mg test eth en 30mg dboll (maar dan niet van xxx uit xxx!)

Big Cat zei:
Oxy is minder progestageen dan zelfs testosterone (Desaulles, 1960). Dat is een fabeltje.

Oxy veroorzaakt typisch estrogene effecten, maar het heeft een gesatureerde A-ring en zet dus niet om naar een estrogeen. Dus de eerste debiel die het probeerde te verklaren zal wel gezegd hebben 'ha, dan zal het wel progestageen zijn !'. Dat soort onzin hoor je wel meer in onze kringen. het is helaas iets dat blijven hangen is. Het staat als een paal boven water dat oxy NIET progestageen is, en trouwens progesteron veroorzaakt geen estrogene neven-effecten, het versterkt die alleen. En aangezien oxy geen estrogeen maakt is dat uitgesloten.

Oxy veroorzaakt wel degelijk typisch estrogene effecten. Maar dat is omdat oxy een estrogeen is. Let wel, ik zeg niet dat het estrogeen vormt, dat kan niet. Het IS zelf een estrogeen. Door de 2-hydroxymethyleen groep wordt de A-ring zuur, wat het meer dan waarschijnlijk maakt dat oxy zelf de estrogene receptor bind en activeert.

oxy is overigens een zwak androgeen, met de meeste androgene effecten komende als een resultaat van de hydrolysatie naar mestanolone. Dus eigenlijk kun je oxy beter rangschikken als een estrogeen dan een androgeen.

kbdenk me net waar ik dat heb gelezen ging over dat oxy alleen niet aromatiseerde maar in combi met andere progestron produckten het verergerde. stond volgens mij op ergogenics verder heb ik er ook nooit een onderzoek over gelezen.

Daarom zet ik er ook mijn referentie bij :) Zodat je het zelf, indien je wil kan opzoeken en verifieren.

Je weet nu onderwijl ook al dat ergogenics niet de meest betrouwbare bron voor info is. Al moet ik er wel bijzeggen dat ik deze bepaalde mythe al echt op veel plaatsen gezien heb, inclusief mensen van wie ik verwacht had dat ze beter hun onderzoek zouden doen, zoals bill roberts. De estrogene theorie wordt trouwens ondersteund en bevestigd door Bill Llewellyn en Patrick Arnold.

weet ondertussen wel dat ergo niet de beste site is maar der was me nog wat van bijgebleven wat ik een poos geleden had gelezen. weet jij mischien nog een goeie site waar ook recente onderzoeken opstaan (en ook nog een beetje leesbaar) ben nu ook met een cursus van peter van de zon bezig. en als ik dat lees begin ik echt te twijfelen wat nu klopt ofniet. zitten heelveel verschillen in de mening van peter van der zon en van bevoorbeeld dit board.

dan doe je er vaak best aan ze eens te posten of door te mailen als je daaromtrent vragen hebt. Ik ben van nature en van opleiding wetenschapper, dus het is moeilijk je een bepaald bron aan te raden.

Ik heb paar stukjes van hem gelezen (hij schrijft voor sport en fitness niet ?) en is inderdaad niet altijd even correct.

ja hij schrijft voor de sport en fitnis. vind altijd leuk om er dingen over te lezen die ook nuttig kunnen zijn voor mij. wou ook nog andere cursusen van hem gaan volgen onder anderen over voeding en afslanken enz... maar twijfel er nu toch een beetje over. doe het ook omdat is strax in een sportschool wil gaat werken als instructeur. maar dan wil ik natuurlijk wel corecte info hebben. en het moet natuurlijk ook kloppen als ik iets zelf wil proberen.

Ja het is niet omdat die man niet de bron bij uitstek is dat je er niets van kan leren :) je moet gewoon leren bij alles vragen te stellen en verder te zoeken. Er is nu eenmaal geen eenduidige bron. Ik zou je niet kunnen zeggen 'ga naar daar' of 'lees dat eens' er is geen one-stop shop om dit allemaal te leren.

Je moet je gewoon meer voor alles interesseren. Als er bodybuilding op staat, dan mag je al zeker zijn dat het oppervlakkig en grotendeels incorrect is. Lees eens boeken over physiologie, endocrinologie, anatomie en zo verder. Daar zul je uiteindelijk veel meer uit leren. En als je dan dat boek leest, dan zeg je zelf ook wel 'hey, dit klopt hier niet'.

Wie is die Peter van de Zon eigenlijk ? Heeft die vent ooit iets verwezenlijkt ?

dit is een stukje uit het boekje waar al zijn cursusen in staan

peter van der zo studeerde medicijnen, nederlandse en oud germaanse taal-en letterkundedeens en runologie aan de unerversiteit van amerdam. heeft aan heelveel sporten gedaan. zijn wetenschappelijke vorming kwam meerder malen in conflict met praktische ervaringen. wetenschap en praktijk samenbrengen is altijd zijn doel geweest. reeds meer dan 25 jaar houd hij zich bezig met het begleiden van sporters. verder is hij als docent verbonden aan trainersopleidingen van de KNAU, NBBF, de cursusen sport geneeskunde en voedingsleer van de NOC NSF enz... word regelmatig gevraagd voor seminars in nederland vs azie. peter schreef boeken voer voeding, training en doping. en publiceerde honderden artikelen in populaire en medische tijdschriften. zat in bestuurd nffb en was jury lid.

denk trouwens ook dat de andere ideen ook door komen doordat dit volgens mij een cursus is die al behoorlijk lang geleden is gemaakt. je leest heelveel dingen er in die vroeger deden maar nu op een andere manier gedaan worden. dacht dat ik door deze cursus echt een expert zou wezen viel helaas een beetje tegen :(

wel interresant, maar klein beetje off topic niet???

Terug
Naar boven