MuscleMeat

Eerste kuur..?

Orangestar

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
10%
Ik zal me even voorstellen, ik ben (bijna)23 jaar, en train nu al 7 jaar waarvan 3 jaar serieus. De eerste 4 jaar ging ik 2 keer per week trainen en nam een keer in de zoveel tijd een shake. Tegenwoordig train ik 5 a 6 keer per week en hou me ook aan me voedingsschema. Ik heb deze jaren veel kg gained, afgelopen zomer stond ik ook mooi droog op 6,9%vp op 81 kg.

Ik vind het nu tijd om te beginnen aan een (milde)kuur.
Wk 1-10 Test-C 250 mg pw
Wk 1-10 Primo 500 mg pw
Wk 1-3 Test-p 250 mg Pw
Wk 10-12 Test-P 250 mg Pw
Wk 13-15 Nolva 20 mg pd

De laatste 2 weken doe ik test-p omdat ik anders 2 weken moet wacht met de nakuur. En kom zo dan niet uit met mijn vakantie.
Is het verstandig om bij deze kuur HCG bij te gebruiken? Zo ja, tijdens de kuur of pas in wk 13.

Hebben jullie nog tips?

In for comments

hCG is een must
Ik zou primo skippen, zover ik heb gelezen is primo iets wat je beter 14 weken of meer gebruikt.
En eerste kuur is 500mg test voor 10 weken ook goed genoeg.

hCG is altijd verstandig, van t begin mee laten lopen.
Nolva 4 weken lang op 20mg
Wat is de reden dat je niet gewoon 500mg test E en eventueel een kickstart neemt?

Die twee weken test p op einde is niet nodig. Zou als je test p wilt doen eerste 3-4 weken pakken. Maar ik zou in je eerste kuur helemaal geen test p doen. Dan moet je eod zetten dat is k*t in je eerste kuur.

Zou gewoon test e 500 per week doen. Hcg 2 x 500 iu per week.

Die twee weken test p op einde is niet nodig. Zou als je test p wilt doen eerste 3-4 weken pakken. Maar ik zou in je eerste kuur helemaal geen test p doen. Dan moet je eod zetten dat is k*t in je eerste kuur.

Zou gewoon test e 500 per week doen. Hcg 2 x 500 iu per week.

HCG kan je ook 1x per week zetten, vind het zelf een stuk makkelijker.

An in vivo injection or an episode of LH secretion induced by GnRH, results in stimulation of the side-chain cleavage enzyme with the subsequent release of testosterone within 30-60 minutes of LH stimulation. The acute response to an injection of LH is dramatic in some species such as the rat and the ram but is much more attenuated in the human. This testosterone response lasts approximately 24-48 hours. If human chorionic gonadotrophin is used as an LH substitute, the kinetics of the initial stimulation are similar to LH but a second peak of testosterone secretion is evidence with hCG and occurs 48-72 hours after the initial injection. This biphasic pattern has been attributed to the observation that between 24 and 48 hours after an LH or hCG injection, the Leydig cells are refractory to further stimulation by either hormone. The second phase of testosterone secretion after hCG but not LH is associated with the longer half-life of hCG in comparison to LH. The hCG levels persist in the circulation and, following recovery from the refractoriness, testosterone levels increase. This observation has significant clinical importance since, in many men, a single weekly injection of hCG will suffice to maintain optimum testosterone responses rather than the frequent practice of giving injections of hCG two to three times per week.

The stimulation of leydig cells with large amounts of hCG rapidly reduces their number of receptors, this phenemenom is termed down-regulation.
Although these changes decrease testosterone levels to just above diurnal maxima 24-48hrs after initial injection repeated stimulation does not yield the same results.
A single injection of hCG is followed by a long steroidogenic response characterized by two phases of testosterone secretion.
Studies show that this second phase which can last as long as 8 days can increase testosterone in plasma by 2.2 x above maximal diurnal secretion even though hCG is no longer present in plasma.
The results indicate that hCG injections can be given every 6-7 days due to the prolonged steroidogenic response.
It is advisable to start this protocol around week 2-3 in the cycle and continue till the start of PCT.

Bron: Endocrinology Society

• Topic Starter Topic Starter
hCG is altijd verstandig, van t begin mee laten lopen.
Nolva 4 weken lang op 20mg
Wat is de reden dat je niet gewoon 500mg test E en eventueel een kickstart neemt?

Ik kan ivm mijn stage niet veel last hebben van sides, heb veel klant contact. Een tweetal kameraden hebben een soort gelijke kuur gepakt. Maar hadden veel last met het injecteren van test E (kan miss aan het merk liggen) maar hadden geen last van Test C. Vandaar dat ik ook Test C wil gebruiken.

Ik heb 0,0 last gehad met injecteren van test E. Als je t niet probeert weet je t niet hè...

Ik kan ivm mijn stage niet veel last hebben van sides, heb veel klant contact. Een tweetal kameraden hebben een soort gelijke kuur gepakt. Maar hadden veel last met het injecteren van test E (kan miss aan het merk liggen) maar hadden geen last van Test C. Vandaar dat ik ook Test C wil gebruiken.

Injecteren ligt puur aan de gebruikte olie en niet aan het hormoon zelf. Slaat nergens op.

Laatst bewerkt:
Ik zag in dit filmpje van rich piana. Dat je hcg na je kuur moet gaan gebruiken..
klopt dat dan niet?

We hebben hier op het forum een gewaardeerd lid die Endocrinology heeft afgerond en inmiddels jarenlange ervaring heeft met bb'ers begeiding. Die vertrouw ik iets meer, Piana praat wel vaker onzin ;)

En zoals al eerder gemeld hou het simpel ga niet beginnen met andere esters behalve E, dus:

1-12 test-e
1-12 2x500iu
14-17 Nolvadex

We hebben hier op het forum een gewaardeerd lid die Endocrinology heeft afgerond en inmiddels jarenlange ervaring heeft met bb'ers begeiding. Die vertrouw ik iets meer, Piana praat wel vaker onzin ;)

En zoals al eerder gemeld hou het simpel ga niet beginnen met andere esters behalve E, dus:

1-12 test-e
1-12 2x500iu
14-17 Nolvadex

Bedankt voor de tips. Ik laat hgc meelopen vanaf week 1. Ook ga ik de test-e gebruiken ipv van test-C, omdat ik nu een ander (a) merk heb kunnen vinden.

Mijn doel is om in de zomer mooi droog te staan en wat meer hardheid en nog wat massa er bij te hebben.
Is dat icm een goede voedingschema te halen met alleen test-e 500 pw?

Je kan best cutten op 500mg test e, maar er zijn wel betere opties ;)
sowieso zou ik mn eerste kuur niet gebruiken om te cutten..

Terug
Naar boven