XXL Nutrition

Nieuws Eerste vrouwelijke premier Denemarken

MuscleLover29

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m80
Massa
77kg
Denemarken krijgt hoogstwaarschijnlijk een vrouwelijke premier (Helle Thorning-Schmidt) na de verkiezingen van gister.

HelleThorning.jpg

2599802-helle-thorning-schmidt.jpg

Best een mooie vrouw eigenlijk.
Word het niet eens tijd dat Nederland een vrouw als minister-president krijgt? En wie zou dat dan moeten zijn?

Denemarken barst van de mooie vrouwen ;)

Slechte evolutie dit, altijd lachen geblazen met vrouwen en hun politieke ideeën.

Slechte evolutie dit, altijd lachen geblazen met vrouwen en hun politieke ideeën.

Of een gebrek aan jou evolutie dat het nog steeds een issue voor je is of iemand zoals een politicus m/v is ? Dacht zelf dat we die stap sinds de jaren 70 wel genomen hadden en dit hele topic van geen enkele nieuwswaarde is. Dat we ons in 2011 nog steeds verbazen over de coïtuse van onze leiders. ???

Wel grappig dat Europa op dat gebied achter lijkt te lopen in andere wereldelen zag je al veel eerder vrouwelijke presidenten of premiers.

Indira Gandhi, Benazir Bhutto, Evita Peron, Soong Ching Ling, Golda Meir,Tansu Ciller etc.

In Europa heb je dan natuurlijk wel o.a. Thatcher,Cresson, Brundtland en tegenwoordig Merkel gehad maar een vrouwelijke leider komt in Europa minder voor dan in andere werelddelen. In Bangladesh zijn het zelfs al jaren de vrouwen die daar de scepter zwaaien/

Vrouwen horen niet in de top van de politiek thuis. De kans op emotioneel leiderschap is te hoog.

Ja er zijn uitzonderingen en ja sommige mannen doen dat ook.

Maar het is dezelfde reden dat homo's geen bloedtransfusies horen te geven; het risico is veel hoger.

• Topic Starter Topic Starter
Of een gebrek aan jou evolutie dat het nog steeds een issue voor je is of iemand zoals een politicus m/v is ? Dacht zelf dat we die stap sinds de jaren 70 wel genomen hadden en dit hele topic van geen enkele nieuwswaarde is. Dat we ons in 2011 nog steeds verbazen over de coïtuse van onze leiders. ???

Verbazen niet meer, maar het is nog steeds zo dat er weinig vrouwelijke leiders zijn. Paar jaar geleden stond er een vrouw (ik meen Maria van der Hoeven) 1 plaatsje hoger op de lijst dan Balkenende. Maar niet zij maar Balkenende werd leider van het CDA toen ze een nieuwe lijsttrekker moesten kiezen. Dat vond ik zo typisch toen. Nu is het CDA ook niet bepaald de meest geëmancipeerde partij natuurlijk.

leuke vrouw voor d'r leeftijd

• Topic Starter Topic Starter
Vrouwen horen niet in de top van de politiek thuis. De kans op emotioneel leiderschap is te hoog.

Ja er zijn uitzonderingen en ja sommige mannen doen dat ook.

Maar het is dezelfde reden dat homo's geen bloedtransfusies horen te geven; het risico is veel hoger.

Emoties horen toch ook bij leiderschap? Ik denk dat een combinatie van typisch 'vrouwelijke' en 'mannelijke' eigenschappen het beste is. En ja, er zijn ook genoeg vrouwen met haar op de tanden, net als mannen ook vaak softies zijn. Genoeg vrouwen die de broek aan hebben thuis.
Emotieloze en te zakelijke leiders of chefs zijn vaak niet geliefd en niet zo efficiënt, maar is het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. En die vergelijking met homo's die geen bloedtransfusie mogen geven slaat natuurlijk nergens op.

• Like
Waarderingen: Ymir
Die van Argentinie vind ik supergeil :p

Als we ergens tekort aan hebben in deze wereld dan is het emotioneel leiderschap. Elke leider m/v die een evenwicht tussen emotie en ratio kan maken is meerwaarde. Als voorbeeld noem ik een man, Nelson Mandela een rationeel zeer bekwaam mens maar zonder zijn EQ was hij niet waar hij nu is. Ik wil helemaal niet de kant op van vrouw = hoog EQ want dat kunnen mannen ook zijn. Maar goed als we het hebben over de eisen wat betereft onze politici, ietsje meer evenwichtig EQ/IQ mag wel. De homo econonicus is mij te veel vertegenwoordigd!

Vrouwen aan de top. Ik ben er nog niet klaar voor.

Milf

vrouw aan het stuur is bloed aan de muur :P

Hoi Patriciaa :wave:

Ja nog FF hebben we straks zeker een zwarte president ?

Terug
Naar boven