XXL Nutrition

Eindigen met korte ester ipv 17AA

Glenn GX

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Ik zat al een aantal weken te denken aan het volgende: Als je kunt beginnen met een korte ester product, waarom zou je dan niet kunnen eindigen op een korte ester als je op een lange ester kuurt?

Ik zag op een ander forum voor het eerst een schema waarin dat voorkwam. 9 weken test e (500 mg ew) en daarna 3 weken test prop (100 mg eod). Daarna aansluitend de nakuur.

Gebruikelijk op dit forum is bv Test e tot 10 weken te laten lopen en dan bv winstrol op week 9-12 te houden en in week 13 de nakuur. Eindigen op een middel met een 17a-methyl binding is niet zo verstandig (vergroot de gevoeligheid van cortisol) en is levergevaarlijk. Big Cat raadde aan om 1 a 2 weken voor de nakuur te stoppen met het gebruik van orals.

Maarja dan zit je nog steeds met de 'gap' waarin je het liefst anti-katabool cq anabool wilt zijn. Nu is 2 weekjes wachten op de nakuur niet meteen rampzalig, maar als je alles goed wilt doen, lijkt me eindigen op bv Test prop verstandig.

Kan ja, gebeurt wel vaker zo.
Zelf ben ik er niet zo'n voorstander van, voor stabiele bloedwaarden hoef je het niet te doen want je zit met de overlapping lange ester/korte ester.

Daar komt nog bij dat je de laatste weken van je kuur toch geen massa meer aanzet. Mocht dit wel zo zijn, kuur dan lekker door, is het niet zo (in de meeste gevallen) dan gebruik je de laatste weken van je kuur om je massa vast te zetten. 2 weekjes 'wachten' is dan dus tijd benutten om je massa vast te zetten bij afnemende testosteronwaarden.

Dus om dan nog eens extra de investeren in het eind van je kuur zou ik niet doen. Dan zou ik eerder de korte ester in het begin pakken (week 1 t/m 3) in plaats van een frontload.

Glenn GX zei:
Ik zat al een aantal weken te denken aan het volgende: Als je kunt beginnen met een korte ester product, waarom zou je dan niet kunnen eindigen op een korte ester als je op een lange ester kuurt?

Ik zag op een ander forum voor het eerst een schema waarin dat voorkwam. 9 weken test e (500 mg ew) en daarna 3 weken test prop (100 mg eod). Daarna aansluitend de nakuur.

Gebruikelijk op dit forum is bv Test e tot 10 weken te laten lopen en dan bv winstrol op week 9-12 te houden en in week 13 de nakuur. Eindigen op een middel met een 17a-methyl binding is niet zo verstandig (vergroot de gevoeligheid van cortisol) en is levergevaarlijk. Big Cat raadde aan om 1 a 2 weken voor de nakuur te stoppen met het gebruik van orals.

Maarja dan zit je nog steeds met de 'gap' waarin je het liefst anti-katabool cq anabool wilt zijn. Nu is 2 weekjes wachten op de nakuur niet meteen rampzalig, maar als je alles goed wilt doen, lijkt me eindigen op bv Test prop verstandig.

Dan heb je mijn 2 kuurtjes niet gezien :D

Ik eindig sowieso op korte ester, en het beste eindig je op test, schijnt. Dus ik eindig dan ook met testprop. ;)

Terug
Naar boven