MuscleMeat

Elke dag hetzelfde, gezond?

Gain1

Novice
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
94kg
Vetpercentage
15%
Ik heb een schema "gevonden", om lean muscle te gaine.

Ontbijt:
Brinta + zwarte bessen + walnoten

Ochtend "snack":
Protein shake

Middageten:
Kip salade + rijst

Middag "snack":
Protein shake:

Avondeten:
Vis/kip/vlees? + groeten.

Daarnaast--
Pre workout "snack":
Appel + amandelen

Post workout:
Protein shake

De hoeveelheid daar even buiten gelaten, is het gezond om dit het hele jaar door te eten? Elke dag zegmaar "bijna" hetzelfde te eten?

Nee is niet gezond. Je kunt ook afwisellen met bepaalde voeding. En natuurlijk 1 cheat day per week

Kan weinig kwaad, zolang je alle vitamines en mineralen in de goede hoeveelheden eet.
Of je t trekt om 365 dgn hetzelfde te eten is een ander verhaal.

• Topic Starter Topic Starter
Kan weinig kwaad, zolang je alle vitamines en mineralen in de goede hoeveelheden eet.
Of je t trekt om 365 dgn hetzelfde te eten is een ander verhaal.

Wil het in ieder geval proberen, woon nog thuis en heb altijd met de rest meegegeten. Maar nu wil ik mijn voeding toch wat meer serieus aanpakken.

En omdat dit wel "simpel" klinkt ( alles op een dag koken en in de vriezer leggen ), wil ik dit wel proberen.

Je komt een stuk minder gauw aan je micronutriënten.

Ontbijt:
Brinta + zwarte bessen + walnoten

Ochtend "snack":
Protein shake

Middageten:
Kip salade + rijst

Middag "snack":
Protein shake:

Avondeten:
Vis/kip/vlees? + groeten.

Daarnaast--
Pre workout "snack":
Appel + amandelen

Post workout:
Protein shake

De hoeveelheid daar even buiten gelaten, is het gezond om dit het hele jaar door te eten? Elke dag zegmaar "bijna" hetzelfde te eten?

Weet niet wat voor schema dit is maar veel kcal zijn het niet in ieder geval, agezien jij 80kg weegt lijkt me dit niet zo slim, is meer een exreeem cut schema zijn maar 1000 kcal ofzo

Ja, dit is gezonder dan de gemiddelde europeaan eet. Dus ik zou me daarover geen zorgen maken, maar bereken nog wel even je macro's of dat allemaal goed zit voor je gaindoelen. Daarnaast kun je nog een simpele multivitamine slikken als je je zorgen maakt dat je dingen mist.

Nee is niet gezond. Je kunt ook afwisellen met bepaalde voeding. En natuurlijk 1 cheat day per week

Based on what? Heb je uberhaupt gelezen wat hij gaat eten? En hoezo is het zo "natuurlijk" om 1 cheat day te hebben? Ik ben wel benieuwd naar je redenatie.

Je komt een stuk minder gauw aan je micronutriënten.
"je micronutrienten" is ook weer zo veel zeggend. Heb je al berekend welke micro's hij gaat missen dan adhv van wat hij daar aan voedingsmiddelen heeft gepost?

Basisbehoefte: 1967 kcal

5.30
7 granen ontbijt 100 gr
Zwarte bessen 50 gr
Walnoten 50 gr
Halfvolle melk 250 ml
Water 250 ml

9.00
total protein 30 gr
water 250 ml
BCAA 5 gr

11.00
Appel 125 gr

14.30
Kip 100 gr
Ijsbergsla 200 gr
Rijst 100 gr
Multivitaminen 1 pil

15.00
Appel 125 gr
Amandelen 100 gr

15.30
@ the gym

+-17.00 ( meteen na het sporten )
total protein 30 gr
water 250 ml
BCAA 5 gr

18.00
Kip 100 gr
of
Vis 150 gr

Wokgroenten 300 gr
of
Broccoli 300 gr
Multivitaminen 1 pil

20.00
total protein 30 gr
water 250 ml

Totaal: E200,4 K244,26 V111,44 KCAL2922,2 ( met kip/wokgroenten )

Uitgaande van E30%/K50%/V20%
Totaal: 556.1
Eiwit%: 36
Koolh.%: 44
Vetten%: 20

Had alle voedingswaardes er wel achter staan, maar heb hem gemaakt in word. En bij het knippen plakken werd het een grote warboel van tekst. Dus daarom zo maar erin geplakt, het totaal klopt.

---------- Toegevoegd om 18:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:33 ----------

Opmerkingen over dit schema? Goed, fout verbeterpunten?

Zou geen 100 gr amandelen eten als pre-workout. Als je iets wilt weten over pre en post workout voeding raad ik je aan om op de site van victormooren te kijken, typ het maar in op google. En krijg je verder geen honger tussen 5:30 en 14:30? Die appel en shake tussendoor stillen je honger niet echt denk ik. En waarom de bcaa's om 9:00?

Zou geen 100 gr amandelen eten als pre-workout. Als je iets wilt weten over pre en post workout voeding raad ik je aan om op de site van victormooren te kijken, typ het maar in op google. En krijg je verder geen honger tussen 5:30 en 14:30? Die appel en shake tussendoor stillen je honger niet echt denk ik. En waarom de bcaa's om 9:00?

Tussen de genoemde tijden zal ik wat moeten vinden, zit met pauze's etc op mijn werk..

Waarom BCAA's in de morgen? Ik quote:

For the instances lets say you sleep around anywhere from 6 to 8 hours now like it or not your body is going to be in a catabolic state. So upon awakening if you slug down some BCAA's this will help your body return into a anabolic state because they can be rapidly absorbed and help prevent muscle loss. I hope that helps you I'm pretty sure I hit the nail on the head for the most part.

Nvm ik las niet goed.

"je micronutrienten" is ook weer zo veel zeggend. Heb je al berekend welke micro's hij gaat missen dan adhv van wat hij daar aan voedingsmiddelen heeft gepost?

Haha, grapje zeker! Wat voor meerwaarde geeft 't als ik van elk voedingsmiddel de vitaminen en mineralen ga googlen?

@Gain1, die BCAA's op die momenten hebben geen nut. Beter neem je die 10gram gewoon om 15:30 als je begint met trainen.

Voor de rest wel een goed schema, let er wel op dat eiwitten uit plantaardige bronnen (groenten, rijst etc.) van veel mindere biologische waarde (dus minder nuttig voor de mens) zijn dan vlees/vis/zuivel. Dus die kun je beter niet meetellen.

Haha, grapje zeker! Wat voor meerwaarde geeft 't als ik van elk voedingsmiddel de vitaminen en mineralen ga googlen?

Geen, het was ook niet letterlijk bedoeld, maar dan moet je ook niet randomly roepen dat hij niet aan zijn micro's komt. Zoals je ziet bevat zijn voeding meer groenten, fruit & vezels dan de gemiddelde nederlander. Dan is variatie zwaar overrated. Voedingscentrum roept dat omdat 90% van de nederlanders geen idee wat goed eten is. En anders elke dag witte bonen in tomatensaus met een kipcordonbleu gaat zitten eten.

Laatst bewerkt:
Geen, het was ook niet letterlijk bedoeld, maar dan moet je ook niet randomly roepen dat hij niet aan zijn micro's komt. Zoals je ziet bevat zijn voeding meer groenten, fruit & vezels dan de gemiddelde nederlander. Dan is variatie zwaar overrated. Voedingscentrum roept dat omdat 90% van de nederlanders geen idee wat goed eten is. En anders elke dag witte bonen in tomatensaus met een kipcordonbleu gaat zitten eten.

Dat ben ik compleet met je eens. Ik wou alleen zeggen dat je minder snel aan je micro's komt als je niet veel varieert in je voeding. Voor je macro's maakt 't namelijk weinig uit.

Voor micro's ook, zolang je ze maar binnenkrijgt he.

Terug
Naar boven