MuscleMeat

en nu?! (verplaatst)

3 dagen in de week trainen? Tijdens een kuur? ???
Drie dagen in de week is voor fitness-hobbyisten!

Als jij alles uit je sport wilt halen, óók zonder roids, dan is 4 keer per week toch op z'n plaats!
Ga niet minder of minder zwaar trainen, maar probeer dit niveau én je inname zo gelijk mogelijk te houden.
succes!

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat zeg je nu wel (3 dagen in de week is te weinig) maar ik begon dus met 5 keer in de week(dit deed ik al dik 2 jaar). En sinds 4 weken doe ik 3 keer en ik ben dus wel meer gegroeid in die laatste 4 weken als in de tijd ervoor!

En ik voelde me er veel beter bij!

Ja hehe....:(

Zucht

Iedereen heeft dat. En ook ik neem soms een tijdlang minder trainingsdagen of train ik korter per dag. Zoiets heet afwisseling. En dat doet inderdaad wonderen.

Dat zei je er niet bij. Het leek alsof je niet anders deed. Maar in een kuur vind ik maximale belasting regel nr 1 voor 100% succesvol kuren.

-PEOPLES- zei:
Ja dat zeg je nu wel (3 dagen in de week is te weinig) maar ik begon dus met 5 keer in de week(dit deed ik al dik 2 jaar). En sinds 4 weken doe ik 3 keer en ik ben dus wel meer gegroeid in die laatste 4 weken als in de tijd ervoor!

En ik voelde me er veel beter bij!

Ik zou een ander trainings schema maken! Meer rust voor de spieren! ga 4 of 5 dagen trainen.

Als je B.v op dag 1 je rug pakt, doe je hem deze hele week niet weer ! geef je spieren rust Om groot te blijven/worden

Ik ga sinds mn kuurtje 5 x p. week. Voorheen 4 x.
Ik ben ook van mening dat 3 x te weinig is, zeker als je in n kuur zit.
Met 4 x kun je de spiergroepen redelijk goed spreiden over de week en hoef je, zoals ik vaak zie, niet alles in 1 training te proppen.

Ik doe bv:

Maandag: schouders/biceps
Woensdag: Borst/triceps
Vrijdag:Rug/biceps
Zaterdag: Borst/triceps
zondags: benen.

Ik ben van mening dat 3 x per week ook in een kuur voldoende kan zijn. Echter, dat verschilt per persoon. De een zal de intensiteit moeten verspreiden, de ander kan die wel in drie trainingen dragen. Je zal dan wel langer moeten trainen dan een uur, en goed je schema moeten blijven volgen om een hogere intensiteit te garanderen. Maar het is te doen. Cortisolstijgingen onder controle zien te houden via simpele koolhydraten na een half uur trainen is dan wel een vereiste. Als je een schema hebt dat je baseerd op een % van je RM dan kan 3 x trainen zelfs een voordeel zijn omdat je per spiergroep langer herstel hebt, met name voor de echte ecto's is dit een voordeel.

Nou allemaal leuk en aardig maar we praten nu over trainen TIJDENS het kuren...ik ben er alleen al mee klaar ??? ??? ???

Of zijn jullie allemaal van mening dat ik gewoon hetzelfde moet blijven trainen als wanneer ik kuur?

Ik ben van mening dat je echt 4 dagen per week moet trainen, omdat als je een spiergroep klaar hebt, is het het dat je hem 52 uur niet belast. Op die Mannier zal je zien dat je je spieren behoud en waarschijnlijk nog groter worden!

Om even op je vraag terug te komen.........
Zoals je in je sig als zegt, kort samengevat slaat het nergens op. Dit had je dus eigenlijk al moeten weten voordat je met de kuur begon, maar goed. Beginnersfoutje zullen we maar zeggen. ;)

Bepaal even of en hoeveel vet je aangezet hebt in de kuur. Aan de hand daarvan ga je opnieuw je onderhoudsniveau gebruiken voor een nieuw voedingsschema. Wellicht met iets hoger % vetten en eiwitten tov koolhydraten, maar ook niet te weinig om kilo's te verliezen. Maar dat kun je het beste zelf bepalen.

Als je gewend bent om drie keer in de week te trainen met een hoge intensiteit en dat doe je met 3 x per week elke spiergroep, dan kun je er nu voor kiezen om die intensiteit iets te verlagen. Je test terugval en het klaar zijn met de kuur zullen je iets minder pit geven tijdens de training. Ik heb zelf eigenlijk nooit last van een terugval in kracht na een kuur, maar ik verhoog wel het aantal reps dat ik maak. Maar ik ben een echte ecto. Vier weken is in mijn ogen te kort om nu weer je schema om te gooien, maar omdat je geen splitschema hebt zou ik dat wel doen. Toch terug naar vier keer per week en dan een normale split maken.

uhm dbc voor naturel athleten volstaat 3 keer in week prima hoor! juist zij kunne met minder omdat ze meer herstel tijd nodig hebben, weet niet meer wie het was maar heb eens een heel stuk gelkezen van een of andere kerel die naturel heel ver is gekomen en hij zweer erbij om als naturel juist niet te vaak te trainen!

martijn23 zei:
uhm dbc voor naturel athleten volstaat 3 keer in week prima hoor! juist zij kunne met minder omdat ze meer herstel tijd nodig hebben, weet niet meer wie het was maar heb eens een heel stuk gelkezen van een of andere kerel die naturel heel ver is gekomen en hij zweer erbij om als naturel juist niet te vaak te trainen!

Als je 4x per week trained, kunnen de spier groepen steeds 4 dagen rusten! das meer dan zat!

Ik ben het ermee eens dat alles bij iedereen anders werkt...maatje van me gaat drie keer per week...en is een beest..hij groiet zo beter als dat hij 5 keer gaat. Dus het is gewoon een proces van Trial and error. Ik zou drie keer blijven gaan, maar iets minder sets maken..en even nog veel blijven eten...afvallen kan dalijk wel weer..

D.W.

nasty^PhysIc zei:
Als je 4x per week trained, kunnen de spier groepen steeds 4 dagen rusten! das meer dan zat!

Voor mij is dat niet altijd voldoende vooral voor mij borst voel ik gewoon dat ik langerre rust nodig heb. Let wel ik heb hethier over naturel trainen!~en uit de naturel hoek hoor ik vaker dit advies

Je moet gewoon doen wat het beste voor je is. Ik vind het echt BS om te zeggen dat 3x te weinig is. Voor de een wel, de ander niet.

Ik zou gewoon lekker doortrainen en ook goed doorvreten. Over 1,5 maand cutten is wel snel na een massa kuur.

Nou aan de laatste reacties heb ik wat...en wat nou mijn sig. zegt het al?!!! Niks beginnersfoutje! Ik ben me heel bewust van wat ik doe hoor.

Maar ik heb genoeg gehoord, ik ga lekker door alsof ik nog aan het kuren ben. Misschien ietsjes minder setjes maken en lekker veel eten.

Dank je!

Terug
Naar boven