- Waardering
- 187
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 12%
Aangezien m'n oude IDE HD het aan het begeven was dit weekend een mooie S-ATA HD erin geflikkerd en XP Prof. erop geknalt.
Nu je dan weer zo aan het rommelen bent met de pc gaat het toch weer kriebelen om dat ding weer eens te gaan overclocken. De laatste keer redelijk ver gekomen maar na het toevoegen van een extra reepje van 512MB RAM wilde hij niet meer posten voorbij de standaard 166MHz FSB.
Kijken of het vandaag wel weer wilt!
Zojuist BIOS van m'n moederboard geflashed met een speciaal overclock BIOS (kan je bepaalde voltages opvoeren) eveneens mijn Radeon 9700 Pro voorzien van een nieuwe BIOS. Met die laatste ben ik nu de Ati Tools in de Omegadriver suite de max. core en mem aan het vinden. Jaja, I know, eerst FSB dan pas je videokaart, maar ik doe het nu even op deze manier.
Specs:
AMD XP2600 @ default
Asus A7N8X Deluxe
2x 512MB pc 3200RAM (Corsair)
Radeon 9700 Pro @ default (325/310)
XP Prof./SP2/DirectX9.0c
Omegadrivers v2.6.87 (based on Ati Catalyst 5.12)
Koeling:
Air op processor.
Air op Northbridge
Heatsink op de Southbridge
Kijken waar we straks op uitkomen. Het mooiste is natuurlijk een FSB van 200 (zal de MP wel terug moeten zetten naar 10 a 10,5). Maar dat durf ik nog niet te dromen.
Dus FSB beetje verhogen --> booten --> processor test --> 3dTest --> en indien alles goed is weer van vooraf aan beginnen.
Geen boot? BIOS resetten dmv jumpertje en weer verder kijken.
En ja, ik heb een vrije dag vandaag.
Nu je dan weer zo aan het rommelen bent met de pc gaat het toch weer kriebelen om dat ding weer eens te gaan overclocken. De laatste keer redelijk ver gekomen maar na het toevoegen van een extra reepje van 512MB RAM wilde hij niet meer posten voorbij de standaard 166MHz FSB.
Kijken of het vandaag wel weer wilt!

Zojuist BIOS van m'n moederboard geflashed met een speciaal overclock BIOS (kan je bepaalde voltages opvoeren) eveneens mijn Radeon 9700 Pro voorzien van een nieuwe BIOS. Met die laatste ben ik nu de Ati Tools in de Omegadriver suite de max. core en mem aan het vinden. Jaja, I know, eerst FSB dan pas je videokaart, maar ik doe het nu even op deze manier.

Specs:
AMD XP2600 @ default
Asus A7N8X Deluxe
2x 512MB pc 3200RAM (Corsair)
Radeon 9700 Pro @ default (325/310)
XP Prof./SP2/DirectX9.0c
Omegadrivers v2.6.87 (based on Ati Catalyst 5.12)
Koeling:
Air op processor.
Air op Northbridge
Heatsink op de Southbridge
Kijken waar we straks op uitkomen. Het mooiste is natuurlijk een FSB van 200 (zal de MP wel terug moeten zetten naar 10 a 10,5). Maar dat durf ik nog niet te dromen.
Dus FSB beetje verhogen --> booten --> processor test --> 3dTest --> en indien alles goed is weer van vooraf aan beginnen.
Geen boot? BIOS resetten dmv jumpertje en weer verder kijken.
En ja, ik heb een vrije dag vandaag.